نمایشنامه به سوی ملکوت

(0)
نویسنده:

1,260,000ریال

1,134,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
23

علاقه مندان به این کتاب
0

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب نمایشنامه به سوی ملکوت

انتشارات سخنوران منتشر کرد :
الوسى كرك وود (1983) نمایشنامه نویس و فیلم نامه نویس اهل انگلس ستان و فارغ التحصیل رشته ی ادبیات انگلیسی از دانشگاه ادینبورگ می باشد. وی اکنون بیشتر آثارش را برای تئاتر همین دانشگاه می نویسد. از آثار او میتوان به نمایشنامه انبار باروت» اجرا شده در تئاتر بوش لندن)، نسخه ای از نمایشنامه «هدا گابلر اثر هنری ،کایبسن با نام «هدا»
( اجرا شده در تئاتر دروازه لندن) نمایشنامه NSFW (اجرا شده در رویال کورت) اشاره کرد.
همچنین نمایشنامه اوایل که قلبش رفته بود احساس پوچی می کرد اما الان حالش خوب است به تهیه کنندگی شرکت کلیین بر یک در تئاتر آرکولا به روی صحنه رفت. لوسی کرک وود برای این نمایشنامه نامزد دریافت جایزه «ایونینگ استاندارد به عنوان بهترین تازه وارد شد و در نهایت به طور مشترک با جان و ایتینگ برنده جایزه شد.
نمایشنامه دیگر او به نام چایمریکا» نخستین بار در سال 2013 در تئاتر المیرا به روی صحنه رفت اما اجراهای بعدی اش به تئاتر و ستاند انتقال پیدا کرد. نمایشنامه «چایمریکا» برنده جایزه
«الیور» به عنوان بهترین نمایش نامه و همچنین جایزه ایونینگ استاندارد» و جایزه «سیرکل اند سوزان اسمیت بلک برن می باشد از دیگر آثار اخیر لوسی کرک وود میتوان نمایشنامه پشه ها را نام برد که در سال 2017 در تئاتر ملی لندن به روی صحنه رفت. همچنین نمایشنامه «کودکان» که نامزد دریافت جایزه «تونی و برنده جایزه بهترین نمایشنامه از انجمن نویسندگان می باشد در سال 2016 نخستین بار در رویال کرت اجرا شد. سپس در افتتاحیه مجموعه تئاتر برادوی در منهتن به کار خود ادامه داد.
نمایشنامه حاضر یعنی The Walkin (به سوی ملکوت ) منتشر شده در سال 2020 آخرین اثر لوسی کرک وود یک درام دادگاهی برگرفته از فیلم مشـهور «دوازده مرد خشمگین» (1957) است که مضامین فمنیستی دارد و خواننده را با ساختارهایی رو به رو می کند که در قرن هجدهم میلادی در انگلستان بخشی از عوامل اصلی تحمیل خشونت به زنان بوده اند.
الهه با مداد (مترجم اثر) کارشناس ارشد رشته ی مترجمی زبان انگلیسی از دانشگاه تهران مرکز در نخستین ترجمه نمایش نامه به سوی ملکوت به زبان فارسی سعی کرده است تا تمامی نکات فمنیستی نمایشی و فرهنگی آن را با توجه به فرهنگ جامعه ی فارسی زبان حفظ نماید.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی