30بوک
کتاب عمومی
فلسفه
عرفان
انسان در جستجوی عشق

انسان در جستجوی عشق

(0)
نویسنده:

750,000ریال

675,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
105

علاقه مندان به این کتاب
0

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب انسان در جستجوی عشق

انتشارات جامی منتشر کرد:
چالش های یافتن عشق بسیار پیچیده اند. آنها نسبتاً جدید هستند و به ندرت به طور سیستماتیک بررسی شده اند. در طول یک بازه زمانی بسیار طولانی از تاریخ، روابط با آنچه اکنون شاهد آن هستیم تفاوت زیادی داشتند. اول اینکه مردم نه به خاطر عشق، بلکه با توجه به دلایلی همچون موقعیت اجتماعی، پول، مهارت های خانه داری و زیبایی ازدواج می کردند. از هیچ کس انتظار نمی رفت عاشق شریک زندگی خود باشد؛ بلکه همه امیدوار بودند که بتوانند شریک زندگی خود را تحمل کنند. دیگر آن که معمولاً ازدواج ها بر اساس عقل و منطق انجام می شدند و شخص ناچار نبود شریک زندگیش را خودش انتخاب کند. در واقع، یافتن فرد مناسب برای ازدواج به عهده خانواده یا جامعه بود.
اواسط قرن هجدهم در اروپا، این عقاید دستخوش انقلاب شدند. امروزه این جنبش را رمانتیسم می نامیم. در رمانتیسم، تنها پایه واقعی یک رابطه را پیوندی محکم بر اساس عشق معرفی کرده اند. از آن زمان به بعد، ازدواج بر اساس عقل منطق جای خود را به ازدواج بر اساس احساسات داد و طبق آن یک معشوق ایده آل را باید بر اساس غریزه یافت نه عقل.
با توجه به آمار نارضایتی از زندگی زناشویی و یا طلاق، می توان نتیجه گیری کرد که غریزه خام به تنهایی یک روش ویژه و قابل اعتماد برای یافتن شریک زندگی مناسب تلقی نمی شود. اعتقاد ما به غریزه هرگز کمک شایان توجهی به افزایش شانس خوشبختی ما نکرده است.
در کتاب پیش رو سعی داریم آنچه یک رابطه روانشناسی می نامیم را به درستی پیش بینی کرده و ابزارهایی برای همین منظور ایجاد نماییم: یک جمع بندی کلی که در آن بهترین بینش های روان شناسی در راستای امری خطیر و پیچیده همچون یافتن و حفظ عشق به کار گرفته می شوند.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی