30بوک
کتاب عمومی
هنر
عمومی
مقدمه ‌ای بر سینمای ژاپن

مقدمه ‌ای بر سینمای ژاپن

(0)
نویسنده:

990,000ریال

891,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
208

علاقه مندان به این کتاب
3

می‌خواهند کتاب را بخوانند
2

کسانی که پیشنهاد می کنند
2

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب مقدمه ‌ای بر سینمای ژاپن

انتشارات خوانه منتشر کرد :
سینمای ژاپن تا همین اواخر محمل زیبایی شناسی ای حاصلِ قرن ها تکامل در بستر هنرهای بصری و روایی بود. یکی از اصول این زیبایی شناسی که بیشترین تأثیر را بر سینما داشته این است که هیچ هنری نباید عاری از کلمات نوشتاری یا گفتاری باشد. نقاشی، رقص موسیقی؛ همگی با متنی خواندنی یا شنیدنی همراهی می شوند کلمه است که به اثر یا اجرایش اعتبار می بخشد.
یکی از نتایج آن یکپارچگی خارق العاده ی هنرهایـــی اســـت کـــه بـه زیبایی شناسی فراگیر ژاپنی تعین بخشیده اند؛ دیگری این که تا قرن بیستم هیچ هنر نابی در ژاپن وجود نداشت.
سینمای ژاپن همواره در سراسر جهان تماشاگران پرشمار و پروپاقرصی داشته، اما غنا و پیچیدگی خاص سنت و فرهنگ ژاپنی معمولاً تماشاگران بیگانه را با دشواریها و بدفهمی های بسیاری مواجه می سازد.
این مقدمه ی کوتاه تاریخ مختصری از سینمای ژاپن ارائه می دهد. در عین حال پیش فرضهای فرهنگی آن را تعریف و تبیین می کند و نشان می دهد سینمای ژاپن چگونه از دنیای بیرون تأثیر پذیرفته تا نهایتاً به ملغمه ای از عناصر بومی و بیگانه ای بدل شود که در قالب هویتی نو تبلور یافته است. نویسنده ی آمریکایی تبار کتاب، دانلد ریچی (۱۹۲۴-۲۰۱۳)، فیلم ساز، منتقد، و
نویسنده ی سرشناسی بود که با آثارش سینمای ژاپن را به غرب شناساند.
فروشگاه اینترنتی 30 بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی