30بوک
کتاب عمومی
تاریخ
عمومی
تاریخ مختصر زن ستیزی

تاریخ مختصر زن ستیزی (کندوکاو)

(0)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
298

علاقه مندان به این کتاب
3

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب تاریخ مختصر زن ستیزی

انتشارات کند و کاو منتشر کرد:
پدرم عاشق تاریخ و زن‌ها بود. این دو عامل سبب شد او به موضوع زن ستیزی علاقه مند شود موضوعی که با حرفه‌ی او در خصوص مسائل سیاسی ایرلند شمالی به کلی متفاوت بود.
او در سال ۲۰۰۲ کار روی کتاب زن‌ستیزی کهن‌ترین تعصب جهان را آغاز کرد. این مسئله کاملاً باب گفت وگو را در این زمینه باز می‌کرد. وقتی به مردان دیگر می‌گفت که روی چه موضوعی کار می‌کند، واکنش عمومی آن‌ها این پیش فرض بود که او در حال نوشتن نوعی دفاعیه برای این موضوع است واکنشی که برایش حیرت آور بود. واکنش رایج دیگر شگفتی از این بود که مردی درباره‌ی چنین موضوعی کتاب بنویسد برای این مورد او پاسخی ساده داشت. می‌گفت «چرا که نه؟ مگر نه این که ما ابداعش کردیم.»
ما اکنون، در عصری نسبتاً متمدن زندگی می‌کنیم، دورانی که سرانجام پدیده‌ی زن ستیزی نه تنها منبع ظلم و بی‌عدالتی بلکه مانعی در برابر توسعه‌ی انسانی و پیشرفت اجتماعی و اقتصادی شناخته شده است. با این حال، در مجموع زنان هم چنان کمتر از همتایان مردشان دست مزد دریافت می‌کنند و در ایالات متحد حقوق زاینده‌ای که دهه‌ها پیش به دست آمده بود، در حال تضعیف است. برابری جنسیتی واقعی همچنان دور از دسترس است و در بسیاری از نقاط جهان جاهایی که مسائل جنسیتی با فقر، جهل بنیادگرایی و بیماری ترکیب شده وضعیت زنان در طول قرنها چندان بهبود نیافته است.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی