شاه لیر (دو زبانه)

(0)

3,800,000ریال

3,420,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
29

علاقه مندان به این کتاب
0

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب شاه لیر

انتشارات مهراندیش منتشر کرد:
ویلیام شکسپیر (1616-1564) شاعر، نمایشنامه نویس و بازیگر تئاتر انگلیسی ست که بسیاری وی را بزرگ ترین نویسنده در زبان انگلیسی دانسته اند شکسپیر در واریک شر متولد و بزرگ شد در هجده سالگی ازدواج کرد و صاحب سه فرزند شد آثار شکسپیر به همه زبان های دنیا ترجمه شده و نمایشنامه های او به کرات و توسط بازیگران برجسته جهان اجرا گردیده اند. شاه لیر یا لیرشاه نمایشنامه ای در پنج پرده و دو خط داستانی است که آن را یکی از بزرگترین و جاودانه ترین تراژدی های شکسپیر میدانند و برخی همچون پرسی بیش شلی، شاعر غزل سرای انگلیسی، آن را کاملترین نمونه هنر نمایشی موجود در جهان دانسته اند.
این ترجمه بر اساس نسخۀ بسیار معتبر و ویراست شده فلجر انجام شده که در انتها نیز ژرف نگری و واکاوی نمایش به قلم میرمجید عُمرانی مترجم رسمی نمایشنامه های هنریک ایبسن و بنیاد ایبسن شناسی دانشگاه اسلو به آن اضافه گردیده است.
پس از گذشت قرنها هنوز شخصیتهای اصلی نمایشنامه شاه لیر محل تعبیر و تفسیر و تأملاند نمایشنامه کلاسیک ملل 28 خود نمایشنامه نیز به اشکال گوناگون و به زبانهای مجموعه آثار شکسپیر ٣ مختلف اجرا گردیده و همچنان نیز مورد توجه نمایشنامه نویسان سینماگران و علاقه مندان به ادبیات نمایشی ست.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی