راهنمای خواب

(0)
نویسنده:

1,850,000ریال

1,480,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
142

علاقه مندان به این کتاب
4

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب راهنمای خواب

نشر میلکان منتشر کرد:
اگر می‌خواهید مشکل خاصی را به‌واسطه‌ی رویا حل کنید، قبل از خواب به آن فکر کنید.
(زمانی که خودم را کاملاً باخته بودم، رؤیاها بودند که مرا به آغوش زندگی بازگرداندند. ماجرا از اوایل بیست‌سالگی‌ام شروع شد؛ زمانی که من در زندگی وارد مسیری تاریک و بی‌بازگشت شدم. ده‌ساله‌ بودم که پدرم را از دست دادم و نتوانستم با غم و اندوه مرگش کنار بیایم. این ماجرا و مسائل دیگر زندگی را برایم پوچ و بی‌معنی کرده بودند تا این‌که تصادفاً به آثار کارل یونگ برخوردم و با دنیای شگفت‌انگیز، جادویی و امیدبخش رؤیا آشنا شدم.) ـ از متن کتاب ـ
راهنمای خواب اثری روانشناختی است که به بررسی فرآیند رویاپرورانی و به‌کارگیری آن در زندگی روزمره می‌پردازد. ماخیل کلِرک، که خود روان‌درمانگر است، با بیان خاطرات شخصی، تعریف داستان‌ زندگی بیماران خود و سایر افراد، و همچنین آوردن نقل‌قول‌هایی از مشاهیر جهان تلاش نموده که تاحدودی از دشواری درک فرآیند رویاپرورانی بکاهد و ایده‌ی مدنظرش را به‌سادگی هرچه‌ تمام‌تر به مخاطب انتقال دهد. در این کتاب، سازوکاری پنج‌مرحله‌ای حول محور این فرآیند ارائه شده است تا بتوانید نیازهای مادی و معنوی خود را به‌کمک رویاها برطرف نمایید.
راهنمای خواب سعی دارد تا با تغییر زاویه‌ی نگاهتان به مسائل، از درد و رنج شما بکاهد؛ چنانکه نویسنده خود نیز در بخشی از کتاب، زندگی را به‌مثابه‌ی بازی مونوپولی می‌داند که تنها با بازی‌کردن آن می‌توان لذت واقعی‌اش را چشید. در واقع، این کتاب سعی دارد شما را به‌کمک رویاها، پذیرای تمام خوشی‌ها و ناخوشی‌های زندگی‌ ‌کند تا هم‌پای آن بمانید و به اهدافی که دارید، دست پیدا کنید.
**********************
«ماخیل کلرک می‌داند که رؤیا نه‌تنها دریچه‌‎ای برای کشف سرّ درون ماست، بلکه دعوتی از جانب روح برای تلنگرزدن به ضمیر خودآگاه است. کلرک مجموعه‌ای از عقاید، ابزارها و نمونه‌های پربار و ارزشمند را جمع‌آوری کرده است که نشان می‌دهند چطور باید با باطن خود هم‌کلام شویم و از این سرچشمه‌ی آگاهی، که ما را بهتر از خودمان می‌شناسد، راهنمایی بخواهیم.» ـ دکتر جیمز هالیس، نویسنده‌ی کتاب آینه‌ی شکسته
«راهنمای خواب منبع پرباری از ایده‌ها و شیوه‌های رؤیاپرورانی، رؤیاپردازی و پندآموزی از رؤیاها در اختیارمان می‌گذارد. ماخیل کلرک همچون معلمی داناست، چراکه او دانش موجود در آداب و رسوم باستانی و آموزه‌های درمانگران بومی را در پرتو روان‌شناسی و آگاهی عمیق خود وارد قلمرو شگفت‌انگیز رؤیاها می‌کند.» ـ مایکل مید، نویسنده‌ی کتاب بیداری روح
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب راهنمای خواب اثر ماخیل کلرک

امتیاز در گودریدز: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

راهنمای خواب از سایت گودریدز امتیاز 4 از 5 را دریافت کرده است.

امتیاز در آمازون: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

راهنمای خواب از سایت آمازون امتیاز 4.8 از 5 را دریافت کرده است.

معرفی کتابِ راهنمای خواب:

همه خواب می‌بینند، اما اکثر مردم نمی‌دانند که می‌توان از دنیای رؤیاها برای پیشرفت شخصی استفاده کرد. درمانگر، متخصص رؤیا و بنیانگذار انجمن یونگ ماخیل کلرک، در کتاب راهنمای خواب که در سال 2022 منتشر شد، در فرآیندی پنج مرحله‌ای به شما نشان می‌دهد که چگونه از طریق برقراری ارتباط با روح و با کمک فرآیند رؤیاپرورانی می‌توانید زندگی خود را به رؤیاهایتان متصل کنید و جواب پرسش‌های خود را هنگام خواب از ضمیر ناخودآگاه خود دریافت کنید و با کمک رؤیاهایتان در زندگی شخصی پیشرفت کنید.

واکنش‌های جهانی به کتاب راهنمای خواب:

«ماخیل کلرک می‌داند که رؤیا نه‌تنها دریچه‌‎ای برای کشف سرّ درون ماست، بلکه دعوتی از جانب روح برای تلنگرزدن به ضمیر خودآگاه است. کلرک مجموعه‌ای از عقاید، ابزارها و نمونه‌های پربار و ارزشمند را جمع‌آوری کرده است که نشان می‌دهند چطور باید با باطن خود هم‌کلام شویم و از این سرچشمه‌ٔ آگاهی، که ما را بهتر از خودمان می‌شناسد، راهنمایی بخواهیم.» ـ دکتر جیمز هالیس، نویسنده‌ی کتاب آینه‌ی شکسته

«راهنمای خواب منبع پرباری از ایده‌ها و شیوه‌های رؤیاپرورانی، رؤیاپردازی و پندآموزی از رؤیاها در اختیارمان می‌گذارد. ماخیل کلرک همچون معلمی داناست، چراکه او دانش موجود در آداب و رسوم باستانی و آموزه‌های درمانگران بومی را در پرتو روان‌شناسی و آگاهی عمیق خود وارد قلمرو شگفت‌انگیز رؤیاها می‌کند.» ـ مایکل مید، نویسنده‌ی کتاب بیداری روح

چرا باید کتاب راهنمای خواب را بخوانیم؟ 

با مطالعهٔ کتاب راهنمای خواب می‌توانید مشکلات خود را شناسایی کنید و از رؤیای خود برای حل مشکلات کمک بگیرید. سؤالی را مطرح کنید و در رؤیای خود به جواب آن برسید؛ با کمک مدیتیشن رؤیاهای خود را تقویت کنید و پاسخ خود را در خواب بیابید. همچنین با کمک این کتاب یاد می‌گیرید که چطور بلافاصله پس از بیدار شدن رؤياهای خود را ثبت کنید و رؤیاهای خود را تعبیر و تفسیر کنید.

جملات درخشانی از کتاب راهنمای خواب:

«در مقطعی به مدت یک سال در آسیا بودم؛ گذرم به هر کشوری که می‌خورد، رسم‌ورسوم مردم آن را درباره‌ی رؤیاپردازی می‌آموختم. به افریقا رفتم و نحوه‌ی به‌کارگیری رؤيا به شیوه‌ی شمن‌های افریقایی را یاد گرفتم. چیزی که من از کل مطالعاتم دریافتم این بود که شیوه‌ی منحصربه‌فردی برای رؤیاپردازی وجود ندارد، اما در عوض، شگردها، ابزارها و دیدگاه‌های خردمندانه‌ی متعددی موجود است. می‌توانید رؤیا را تعبیر کنید، احساسات و عواطف درون رؤیا را درک کنید و از آن‌ها درس بیاموزید، با موجودات درون رؤیا ارتباط بگیرید و با آن‌ها حرف بزنید، در رؤیا به کمال ادراک برسید (و آگاهانه در آن به کندوکاو بپردازید) و بالأخره، پیش از آن‌که خوابتان ببرد، پرسشتان را در عالم رؤیا مطرح کنید تا رؤیا نیز به آن پاسخ دهد. این کتاب عمدتاً به همین موضوع آخر می‌پردازد. شخصاً به خاطر ارتباطم با عالم رؤیا زندگی پربارتری دارم. رؤیاها به من کمک کردند تا بتوانم از بلاتکلیفی ناشی از حس استیصال و درماندگی رهایی یابم، به من انگیزه دادند تا طرح و برنامه‌ی خاصی را آغاز کنم و حتی مرا از مرگ عزیزانم در آینده باخبر کردند. در سال 2009، رؤیای شغلی فوق‌العاده دیدم. در عالم رؤیا دیدم که بر فراز دریاچه‌ی زوریخ در حال پروازم و به خانه‌ی کارل یونگ نگاه می‌کنم. پشت خانه‌اش دریاچه و اسکله‌ای وجود دارد که نزدیک محوطه‌ی چمنی واقع‌اند و سکوی بتنی مربعی در لبه‌ی اسکله قرار دارد.»

«ده سال پیش، رؤیای بسیار شفاف و عمیقی دیدم؛ رؤیایی که در آن می‌دانستم دارم خواب می‌بینم و کنترل آن در اختیارم بود. از موجودات عالم رؤیا سؤالاتم را می‌پرسیدم و برایشان خواسته‌هایم را مطرح می‌کردم. برخی پاسخ‌های آن‌ها حیرت‌انگیز و سودمند بود. بعدها آزمایشی را به شیوه‌های گوناگون برای طرح پرسش در عالم رؤیا پیش از خواب انجام دادم تا به چندوچون پاسخ‌ها از جناب رؤیا پی ببرم. بررسی نتایج این آزمایش‌ها یک سال و نیم به طور انجامید و خواهرم نیز، که عاشق رؤياپژوهی بود، در این پژوهش با من همکاری کرد. سؤالاتی را درباره‌ی سلامت، خلاقیت، مسائل مالی، کسب‌وکارهای پرخطر، تنش‌های موجود در روابط و نحوه‌ی عاشق‌شدن پرسیدم. سعی کردم از کوه‌ها، درختان و رودخانه‌ها هم سؤالاتی بپرسم. با خودم گفتم آیا رؤیاها می‌توانند آینده را پیش‌بینی کنند و چه رؤیاهایی می‌توانند مرا از امور اگزیستانسیالیستی همچون مرگ و کارما مطلع سازند. بعد از این پژوهش‌ها، سراغ کتاب‌هایی معروف به «رؤیاپرورانی» رفتم و همه‌ی مطالب آن‌ها را درباره‌ی سؤال‌کردن از رؤیا خواندم. به یونان و ترکیه سفر کردم و معابد باستانی آن‌جا را زیارت کردم؛ مکان‌هایی که بیش از هزار سال محل اجرای مراسم شفابخشی از طریق رؤياپرورانی بودند.»

تحلیلی بر کتاب راهنمای خواب‌:

ماخیل کلرک یکی از روان‌درمانگرهایی است که به واسطه‌ٔ زندگی شخصی‌اش به رؤیا و خواب و تفسیر آن علاقه‌مند شد. اما چه شد که کلرک به چنین چیزهایی علاقه‌مند شد؟ او زمانی خودش را کاملاً باخته بود و این رؤياها بودند که او را به آغوش زندگی برگرداندند. ماجرا از زمانی شروع شد که کلرک بیست‌ساله بود؛ او در ده سالگی پدرش را از دست داده بود و نتوانسته بود هرگز با غم‌واندوه مرگ پدرش کنار بیاید. در بیست‌سالگی حادثهٔ تلخ دیگری برای او رخ داد و این ماجرا و مسائل دیگر، زندگی را برایش پوچ و بی‌معنی کرد تا این‌که تصادفاً با آثار کارل یونگ و دنیای شگفت‌انگیز، جادویی و امیدبخش رؤيا آشنا شد. از آن پس بود که رؤیاها رفته‌رفته جایگاهی را در زندگی به او نشان دادند و راهی به سوی آینده پیش پایش گذاشتند. آن‌ها درنهایت شگفتی، کلرک را به پدرش و ندای درونش متصل کردند. زندگی بار دیگر برایش هیجان‌انگیز، پرمعنا، زیبا و هدفمند شد. از آن موقع به بعد، کلرک عاشق رؤیا شد و کماکان بر روی آن مطالعه می‌کند. تاکنون خاطرات بسیاری از رؤياهایش را یادداشت کرده‌ است و به واسطهٔ شغلش به رؤياهای بسیاری از مراجعینش گوش سپرده است. او به کشورهای زیادی سفر کرده و با درمانگران بومی اندونزی، افریقا و امریکای شمالی نیز در این‌باره بحث‌ و گفت‌وگو کرده است. تجربیاتش، همکاری با رؤیاپردازان سراسر جهان و آنچه از همه‌ی مکاتب موجود آموخت به سازوکار کارآمدی ختم شد که مبتنی بر پنج مرحله است. در کتاب راهنمای خواب شما با این سازوکار آشنا خواهید شد.

فهرست مطالب کتابِ راهنمای خواب

• فصل اول: کمک‌گرفتن از رؤیا
• فصل دوم: زندگی رؤیایی شما
• فصل سوم: رؤیاهای خودآیند هدایتگر
• فصل چهارم: رؤیا علاقه‌مند به یاری ماست
• فصل پنجم: برقراری ارتباط با هم‌تباران رؤیاپرور
• فصل ششم: نقش رؤیاها در عشق، سلامت و دستیابی به هدف
• فصل هفتم: اهمیت پرسش
• فصل هشتم: مرحله‌ی یک
• فصل نهم: مرحله‌ی دو
• فصل دهم: مرحله‌ی سه
• فصل یازدهم: مرحله‌ی چهار
• فصل دوازدهم: مرحله‌ی پنج
• فصل سیزدهم: شبهات و معضلات

اگر از خواندن کتاب راهنمای خواب لذت بردید، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهید برد:

• کتاب چرا می‌خوابیم یک کتاب علمی مشهور اثر متئو واکر استاد علوم اعصاب و روانشناسی و مدیر مرکز علوم خواب انسان در دانشگاه کالیفرنیا است. واکر بیش از چهل سال را صرف نوشتن این کتاب کرد و در این کتاب نشان داد که کمبود خواب با بیماری‌های مهلک زیادی از جمله زوال عقل ارتباط مستقیم دارد.

• کتاب از رویا که حرف می‌زنیم اثر پیر سورلین استاد جامعه‌شناسی است. پیر سورلین در این کتاب از رویاها حرف می‌زند. او از تأثیر رویاها بر تخیلات ما و تئوری‌های مختلفی می‌گوید که مردم برای روشن‌کردن آن‌ها ساخته‌اند. او در این کتاب نشان می‌دهد که فرضیات ما از خواب و رویا چطور براساس الگوهای تکرارشونده ساخته شده‌اند.

• کتاب روانشناسی خواب اثر زیگموند فروید روانکاو بزرگ اتریشی است. او در این کتاب از ضمیر ناخودآگاه می‌گوید و به بررسی ریشهٔ نارسایی‌های روحی در گذشتهٔ افراد پرداخته است. طرح‌های شگفت‌انگیز فروید در روانکاوی و روانشناسی خواب تأثیر گسترده‌ای بر ادبیات گذاشت.

دربارۀ ماخیل کلرک‌: نویسنده و کارآفرین

راهنماي خواب

ماخیل کلرک روان‌درمانگر، سخنران بین‌المللی، نویسنده و کارآفرین اجتماعی است. او که از مقطعی از زندگی به رؤيا و تفسیر رؤياها علاقه‌مند شد شروع به مطالعهٔ کتاب‌های رؤيامحور کرد و با رؤیادرمانگران، شَمَن‌ها و تحلیلگران مکتب یونگ به همکاری پرداخت. در اوایل سی‌سالگی‌اش شیفتگی‌اش به رؤیاها سبب شد تا مدرک ارشدش را در رشته‌ٔ روانشناسی مشاوره‌ای در گرایش روان‌شناسی ژرفانگر از مؤسسهٔ‌ی تحصیلات تکمیلی پاسیفیکا بگیرد؛ روان‌شناسی ژرفانگر رشته‌ای است که رویکردش تمرکز بر اهمیت رؤیاها است. پس از آن، برای فراگیری «تجسم خیال» در یک برنامهٔ آموزشی سه‌ساله شرکت کرد. این برنامه شیوه‌ای برای پرداختن به رؤیاها است که رابرت بوسناک آن را ابداع کرد. کلرک از سال 2006 به روان‌درمانی مشغول شد و به همین جهت توانست به رؤیای حدود بیست‌هزار بیمار گوش بدهد و آن‌ها را تفسیر و تعبیر کند. او اکنون به سرتاسر جهان سفر می‌کند و با مردم راجع به مهار قدرت رؤیایشان حرف می‌زند. کارگاه‌هایی نیز با موضوع خواب و رؤیا در افریقا، اروپا و امریکای شمالی برپا کرده است. ماخیل کلرک از سال 2006 به روان‌درمانی مشغول است و اکنون یک مطب خصوصی دارد.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی