امداد برای نویسندگان

(0)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
435

علاقه مندان به این کتاب
10

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
2

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب امداد برای نویسندگان

نشر چشمه منتشر کرد:
نویسندگی کار سحرآمیزی نیست. فن است، فرایند است، مجموعه‌ای از گام‌هاست. در این کار هم، مثل هر کار دیگری، بعضی وقت‌ها اوضاع خوب پیش نمی‌رود. حتی در یک داستان خوب نویسنده درگیر مشکلاتی می‌شود و می‌توان اصلاً این‌طور گفت که عمل نوشتن همیشه یک‌جور حل مسئله است. وقت‌هایی که اوضاع خراب می‌شود، احساس خفگی به نویسنده دست می‌دهد و قبل از فرورفتن و غرق‌ شدن دنبال طناب نجات می‌گردد.
این مجموعه طناب نجات است.
این کتاب نقشه‌ی راهی در اختیارتان قرار می‌دهد تا در مسیر نویسندگی‌تان دوام بیاورید؛ راهنمای سفری که شما را از لحظه‌ی ایده‌پردازی تا آخرین انتخاب‌ها در بازنویسی همراهی می‌کند. اما اشتباه است که نویسندگی را مثل جاده‌ای مستقیم و باریک در نظر بگیرید و اشتباه هم هست که این کتاب را مثل برنامه‌های بازآموزی راننده‌های مست در نظر بگیرید که باید دستوراتش را گام‌به‌گام، یکی بعد از دیگری، اجرا کرد. کار نویسندگی بیش‌تر شبیه رانندگی در جاده‌ای پُرپیچ‌وخم و کوهستانی است که در آن راه‌حل مشکل بعدی ممکن است چند کیلومتر عقب‌تر قرار داشته باشد.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب امداد برای نویسندگان اثر روی پیتر کلارک

امتیاز در گودریدز: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

امداد برای نویسندگان از سایت گودریدز امتیاز 3.9 از 5 را دریافت کرده است.

امتیاز در آمازون: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

امداد برای نویسندگان از سایت گودریدز امتیاز 4.6 از 5 را دریافت کرده است.

معرفی کتاب امداد برای نویسندگان:

کتاب امداد برای نویسندگان اثر روی پیتر کلارک مدرس داستان‌نویسی است. استاد تدریس ادبیات خلاقی که در چهار دهۀ اخیر نویسندگانی بسیاری از کلاس‌های تدریسش بیرون آمده‌اند و حتی برخی از شاگردانش برندۀ جایزه پولیتزر شده‌اند. پیتر کلارک این اثر را سال ۲۰۱۳ منتشر کرد و خیلی زود کتاب امداد برای نویسندگان به عنوان یکی از مواد درسی به کلاس‌های ادبیات خلاق دانشکده‌های آمریکا راه یافت. او در این اثر با تدوین ۲۱۰ نکته کلیدی راه‌حل‌های بسیار روشن همچون چراغ راه به نویسندگان جوان ارائه می‌کند.

واکنش‌های جهانی به کتاب امداد برای نویسندگان:

«انبوهی از توصیه‌های عملی را می‌توانید در کتاب امداد برای نویسندگان روی پیتر کلارک پیدا کنید. او در این کتاب فرآیند نوشتن را به هفت مرحله تقسیم کرده است و از 21 مشکل جدی‌ای می‌گوید که در هنگام نوشتن برای نویسندگان پیش می‌آید و با 210 راه‌حل نقشۀ راهی ترسیم می‌کند.مهم نیست در کجا گیر کرده‌اید، این کتاب را بخوانید. نکات و ترفندهای این کتاب به شما کمک می‌کند دوباره به راه بیفتید. نویسنده در این کتاب از زبان طنز استفاده کرده است و درواقع همین شوخ‌طبعی کلارک را به یکی از محبوب‌ترین و مؤثرترین معلمان ادبیات خلاق آمریکا تبدیل کرده است.» - جسیون فرای، وبلاگ‌نویس

چرا باید کتاب امداد برای نویسندگان را بخوانیم؟

نویسنده‌ای حرفه‌ای هستید و به‌دنبال ایده‌های جدید می‌گردید؟ در پیدا کردن موضوع جدید به مشکل خورده‌اید؟ یا می‌خواهید تازه نویسندگی را شروع کنید و نمی‌دانید در این مسیر ممکن است با چه سؤالات و مشکلاتی مواجه شوید؟ این کتاب برای شماست.

تحلیلی بر کتاب امداد برای نویسندگان‌:

وقتی به نویسندگان موفق فکر می‌کنیم اغلب گمان می‌کنیم که آن‌ها در یک دفتر نشسته‌اند و کار می‌کنند و ساعت‌ها با در بسته و پرده‌های کشیده درحال تایپ کردن هستند. مطمئناً نوشتن یک کتاب نیاز به زمان زیادی دارد و حتی اگر علاقه به نوشتن داستان کوتاه هم داشته باشید باید زمان زیادی را صرف نوشتن کتاب و خلاقیت بکنید. در واقعیت فرآیند نوشتن و ویرایش یک کتاب این‌گونه انجام نمی‌شود و حتی گاهی نویسنده‌ها با مشکلات مختلفی مواجه می‌شوند که نمی‌دانند چطور باید آن‌ها را رفع کنند. به‌رغم این واقعیت‌ها اما بسیاری از نویسندگان مشتاق هرگز درخواست کمک نمی‌کنند یا به دنبال نویسندگان دیگر برای حمایت نمی‌روند. درعوض آن‌ها سعی می‌کنند به‌تنهایی پیش بروند و این دقیقاً جایی است که نویسندگان مرتکب اشتباه می‌شوند و حتی گاهی دست از نوشتن می‌کشند. اما چطور می‌توان مشکلات نوشتن و نویسندگی را مرتفع کرد؟ این بسیار مشخص است که حرفهٔ نویسندگی مشکلات بالقوهٔ بی‌شماری را پیش‌رویِ نویسندگان قرار می‌دهد. مثلاً ممکن است داستان زیادی بلند شد، زیادی کوتاه شود و بازنگری مانع بزرگی برای نویسندگان است و همچنین ناتوانی موقت نویسنده یا همان سد نویسنده در فکر کردن و قفل‌شدن مغز نویسنده نیز یکی از مشکلات جدی برای نویسندگان است. در کتاب امداد برای نویسندگان روی پیتر کلارک، راهنمایی را برای نویسندگان فراهم کرده و در این کتاب هفت مرحلهٔ فرآیند نوشتن را تشریح کرده است و به 21 مشکل جدی که سد راه نویسندگان می‌شود پرداخته است و همچنین چندین راه‌حل کوتاه برای هر مشکل ارائه کرده است.

بخشی از فهرست مطالب کتاب امداد برای نویسندگان:

مقدمه: هفت‌گام نویسندگی
چه‌طور از امداد! استفاده کنیم؟
• گام اول: شروع
یک: چیزی برای نوشتن ندارم
دو: از این‌که براساس تکلیف بنویسم متنفرم
سه: با پژوهش مشکل دارم
• گام دوم: برنامه‌ریزی و سازمان‌دهی
چهار: عادت‌های کاری من خیلی آشفته‌اند
پنج: هیچ‌وقت نمی‌توانم چیزی را که لازم دارم، همان وقتی که لازم دارم پیدا کنم
شش: مواد و مصالحم آن‌قدر زیادند که نمی‌توانم به‌شان سروسامان بدهم
• گام سوم: پیداکردن کانون تمرکز
هفت: نمی‌دانم متنم دقیقاً درباره‌ی چیست
هشت: با شروع کار مشکل دارم
نه: در انتخاب بهترین مواد و مصالح کارم مشکل دارم
• گام چهارم: گشتن دنبال زبان
ده: کلمه کم دارم
یازده: نسخه‌های اولیه‌ی نوشته‌هایم پر از کلیشه‌اند
دوازده: کلمه‌هایم نمی‌توانند مسائل را شفاف بیان کنند

اگر از خواندن کتاب امداد برای نویسندگان لذت بردید، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهید برد:

• کتاب داستان (ساختار سبک و اصول فیلمنامه‌نویسی) اثر رابرت مک کی نویسنده، مدرس و مشاور داستان‌نویسی و یکی از مشهورترین محققین جهان در زمینهٔ داستان‌نویسی است. او در این کتاب از داستان‌نویسی و فیلمنامه‌نویسی می‌گوید و جامع‌ترین و یکپارچه‌ترین توضیحات در مورد هنر نوشتن را در این کتاب پیدا می‌کنید.

• کتاب سفر نویسنده اثر کریستوفر ووگلر نویسندهٔ محبوب است. نویسنده در این کتاب بر این نظریه تمرکز کرده است که بیشتر داستان‌ها را می‌توان به مجموعه‌ای از ساختارهای روایی و کهن‌الگوهای شخصیتی خلاصه کرد و در این کتاب مراحل سیر قهرمان در اساطیر جهان را توضیح داده است.

• کتاب حرفه: داستان‌نویس (۱) اثر ساندرا اسمیت نویسنده، منتقد و مدرس ادبیات داستانی آمریکایی، مجموعه‌ای چهارجلدی دربارهٔ حرفهٔ نوشتن است. نویسنده در بیست و یک مقاله از تکنیک‌های داستان‌نویسی و چگونگی ورود به عرصهٔ داستان‌نویسی می‌گوید و از مسائلی می‌گوید که داستان‌نویس‌های حرفه‌ای با آن‌ها مواجه خواهند شد.

دربارۀ روی پیتر کلارک‌: مدرس نویسندگی

امداد براي نويسندگان

روی پیتر کلارک محقق ارشد مؤسسهٔ پوینتر در فلوریدا، یکی از معتبرترین مدارس روزنامه‌نگاران در جهان است. کلارک را «مربی نویسندگی آمریکایی» می‌دانند. او از سال 1977 آموزش نویسندگی را شروع کرد و بیش از چهل سال است که نویسندگی را در هر سطحی تدریس می‌کند و دانش‌آموزان بسیاری داشته است و حتی برخی از نویسندگان برندهٔ جایزهٔ پولیترز شاگردان او بوده‌اند. او نویسنده‌ای است که تدریس می‌کند و معلمی که می‌نویسد و تاکنون بیست کتاب در زمینهٔ نویسندگی، زبان و روزنامه‌نگاری تألیف یا ویرایش کرده است. آثارش در برنامه‌های «تودِی شو» و «برنامهٔ اپرا وینفری» معرفی شده‌اند. او پنج بار عضو هئیت داوران جایزهٔ پولیتزر بوده است و دوبار ریاست هیئت داوران کتاب‌های غیرداستانی را برعهده داشت است. کلارک هم‌اکنون در سن‌پترزبورگ، فلوریدا زندگی می‌کند.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی