یک سفر درمانی

(0)
نویسنده:

2,400,000ریال

2,160,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
263

علاقه مندان به این کتاب
5

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب یک سفر درمانی

انتشارات خوب منتشر کرد:
دوباتن در کتاب یک سفر درمانی همانند آثار پیشینش از زبانی ساده روان و جذاب برای بیان مشکلات بغرنج انسانی و ارائه راه حل های عملی بهره می برد او عمیق ترین مسائل فلسفی و روان شناسی را با چنان زبان سلیس و گیرایی بیان می کند که مخاطب با هر میزان دانش بهره لازم را از آن می بر. درون مایه کتاب مشکلات روزمره انسان ها در ارتباط با ،آزادی ،عشق ،امید ،ارتباطات اجتماعی شغل و مسائلی از این دست است آنچه بر شیوایی این اثر می افزاید بهره گیری از آثار هنری و ادبی و اشاره به برهه های تاریخی مختلف است. در بخش هایی از کتاب مطالب به کمک هنر نقاشی تشریح می شوند؛ گاه پای روایت های تاریخی به میان می آید و گاهی آثار ادبی به تفهیم مطلب کمک می کنند یک سفر درمانی به گفته دوباتن در باب رستاخیز دوباره و یافتن راهی برای احیای ارتباط اشتیاق و شادکامی است.
فروشگاه اینترنتی 30 بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب یک سفر درمانی اثر آلن دوباتن

امتیاز در گودریدز: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

یک سفر درمانی از سایت گودریدز امتیاز 4.2 از 5 را دریافت کرده است.

امتیاز در آمازون: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

یک سفر درمانی از سایت آمازون امتیاز 4.5 از 5 را دریافت کرده است.

معرفی کتاب یک سفر درمانی:

یک سفر درمانی اثر غیرداستانی دیگری از آلن دوباتن نویسنده و فیلسوف بریتانیایی است که با ایده‌های فلسفی‌اش و کتاب «سیر عشق» به شهرت رسید. این کتاب اولین بار در سال 2023 منتشر شد. اودر این اثر مجموعه‌ای از مقالات در مورد چالش‌های روانی و سلامت روان است که با مهربانی، دانش و همدردی نوشته شده‌اند تا راهنمای شما در لحظات سخت و دردناک زندگی باشند. دوباتن در این کتاب مسیری از فروپاشی تا بهبودی را با مهربانی، شففت و خِرد ترسیم می‌کند.

واکنش‌های جهانی به کتاب یک سفر درمانی:

«آلن دوباتن یکی از غیرمعمول‌ترین متفکران وجودی ادراکی، غنی و درخشان عصر ما است.» - هفته‌نامهٔ حاشیه‌نشین‌ها

«یک سفر درمانی ادبیاتی برای بهزیستی عاطفی و مسیریابی زندگی است. این سفر نه‌تنها یک راهنما است بلکه مانند یک دوست نیز عمل می‌کند. این کتاب سفری جذاب است که راه‌حل‌ها و سؤالات درست را در اختیار شما قرار می‌دهد.» - مجلهٔ سلامت روان

«مجموعه‌‌ای از مقالات متنوع که برای کمک به ما برای یافتن راه درست نوشته شده‌‌اند. این کتاب یک مدیتیشن بر خرد و آسایش است و می‌تواند مرهمی برای روزهای سخت شما باشد، شما را از ناامیدی دور کند و به سوی امید بکشاند.» - مجلهٔ انزوا

«... من شیفتهٔ آلن دوباتن هستم. اگر می‌خواهید فقط یک کتاب از دوباتن بخوانید، همین کتاب را انتخاب کنید که خلاصه‌ای از تمام چیزهایی است که تاکنون در مدرسهٔ زندگی گفته شده است.» - هفته‌نامهٔ سکرت

«دو باتن استعدادی نهفته دارد و می‌تواند به تمام سؤالات بزرگ وجودی انسان مثل عشق، دوستی، کار، مسافرت و زندگی به گونه‌ای پاسخ دهد که از نظر فکری بسیار دقیق و همیشه بسیار خواندنی باشد.» - مجلهٔ اُلدستر

چرا باید کتاب یک سفر درمانی را بخوانیم؟

هدف این بوده که کتابی که در دست دارید همچون یک مأمن باشد؛ باغی محصور با گیاهان روان‌شناختی نیروبخش همراه با نیمکت‌هایی راحت که بتوان رویشان نشست و تجدیدقوا کرد، در فضایی سرشار از مهربانی و همدلی. کتاب حاضر دربردارندهٔ مجموعه‌ای از رویکردهای درمانی است که می‌توانید با استفاده از آن‌ها با سخت‌ترین مصائب و بی‌ثباتی‌های روانی مواجه شوید. این کتاب، کتابی است که در برخی از سخت‌ترین لحظات زندگی به‌سان یک دوست به دادِ شما می‌رسد.

جملات درخشانی از کتاب یک سفر درمانی:

«اگر خوش‌اقبال باشیم، وقتی دیگر توان ادامه دادن نداریم، به این نتیجه می‌رسیم که بی‌درنگ پرچم سفید را به نشانهٔ تسلیم برافرازیم. وضعیتی که گرفتارش شده‌ایم شرم‌آور یا غیرعادی نیست. بیمار شده‌ایم، همچون افراد پرشماری که پیش‌تر بیماری به سراغشان آمده است. لزومی ندارد از بیماری‌مان خجالت بکشیم. زمانی این اتفاق می‌افتد که حساس و ظریف باشیم و با آسیب‌ها و اضطراب‌ها و تردیدهای دائمیِ زندگی رودررو شویم. بهبودی از لحظه‌ای آغاز می‌شود که بپذیریم هیچ راهکاری برای مشکلی که گرفتارمان کرده نداریم. کم‌وبیش قاطعانه می‌توان مدعی شد که بحران ریشه در گذشته‌ای دور دارد. شاید چیزهایی که زمانی خیال می‌کردیم درست‌اند، غلط بوده‌اند. در گذشته کمبودهایی اساسی داشته‌ایم؛ چیزهایی به ما گفته‌اند و کارهایی کرده‌اند که نباید. و بخشی از دل‌گرمی و توجهی را که نیاز داشته‌ایم از ما دریغ کرده‌اند. در بزرگ‌سالی هم با دشواری‌هایی روبه‌رو می‌شویم که نمی‌دانیم با آن‌ها چه کنیم. همهٔ این‌ها بر حساس‌ترین و نامشهودترین نقاط آسیب‌پذیر روانمان فشار می‌آورند. بیماری در پی آن است که توجه ما را به مشکلاتمان جلب کند اما این مهم را صرفاً از طریق بروز علائمی مبهم به‌صورتی نامفهوم انجام می‌دهد. بیماری می‌داند چطور به ما هشدار دهد که غمگین و نگرانیم ولی نمی‌تواند آشکار کند چرا و از چه چیز نگران و غمگین‌ایم. پاسخ این پرسش‌ها ضمن مراقبت متخصصان از بیمار و بررسی احوالاتش طی ماه‌ها و سال‌ها معلوم می‌شود. بیماری با خودش درمان را نیز به همراه دارد ولی باید آن را کشف و دلیل نامفهوم بودنش را تفسیر کرد.»

«تعیین و بررسی برخی ویژگی‌های روان سالم فرصتی فراهم می‌کند تا دریابیم وقتی در دام بیماری گرفتار می‌شویم، چه‌چیزی طبق برنامه پیش نمی‌رود. خصیصهٔ اصلی بیماری روانی از دست‌ دادن کنترل افکار و احساسات است. ذهن بیمار نمی‌تواند اطلاعاتی را که به خودآگاه ذهنمان می‌رسند، تصفیه و محتوای اطلاعات را دسته‌بندی و تنظیم کند. درنتیجه حالات دردناکی مانند موارد زیر ایجاد می‌شود: افکاری در ذهن شکل می‌گیرند که هیچ هدفی را دنبال نمی‌کنند و صداهای نامهربان درونی بی‌وقفه طنین‌انداز می‌شوند. احتمالات نگران‌کننده به یک‌باره ما را تحت‌فشار می‌گذارند بی‌آنکه وقوع آن‌ها امکان‌پذیر باشد. ترس بلوا به پا می‌کند. درعین‌حال هر قابلیتی که آشتی با خود حقیقی‌مان را ممکن می‌سازد، از بین می‌برد. هر حرف ناشایستی که تا به حال زده‌ایم یا هر کار بدی که کرده‌ایم، در ذهنمان طنین‌انداز می‌شود و عزت‌نفسمان را نابود می‌کند. مسائل را چنان‌که باید در نظر نمی‌گیریم: اگر نتوانیم کشوری میزی را باز کنیم انگار دنیا به آخر رسیده، با شنیدن اظهارنظر نامهربانانهٔ یکی از آشنایانمان حس می‌کنیم حق زندگی نداریم. نمی‌توانیم نگرانی‌هایمان را درجه‌بندی کنیم و بر معدود مواردی که واقعاً جای نگرانی دارند، تمرکز می‌کنیم.»

«در جامعه گاهی پاسخ به این سؤال کنجکاوی برانگیز می‌شود که هنر اساساً به چه دردی می‌خورد. پاسخ ساده است: هنر سلاحی در برابر ناامیدی است. هنر گوهری است که با آن می‌توان احساس انزوا و تک‌افتادگی را کاهش داد. هنر زمینهٔ مشترکی ایجاد می‌کند که در آن احساس غم من، به شکلی هنرمندانه و شکوهمند، با احساس غم شما تلاقی می‌کند. مردی که گوشهٔ رستوران نشسته بود، احتمالاً مدتی طولانی مشکلاتش را در خود نگه داشته بود. شاید تا همین امروز فکر می‌کرد با وجود همهٔ مشکلات، حالش خوب می‌شود. کلاهش را مثل همیشه همراه داشت. همچنان دلبستهٔ ظواهر بود. حتی وقتی تشویش و آشفتگی به اوج رسید، ادامه داد؛ جرعه‌ای پشت جرعهٔ دیگر قهوه می‌نوشید و گه‌گاه با دستمال دهانش را خشک و به اتاق شلوغ نگاه می‌کرد:‌ کارمندان مشغول صرف ناهار، افراد حاضر در محل ساخت‌وساز مجاور و مادرانی خسته همراه فرزندانشان. ناگهان دیگر ناامیدی مجال نداد. افکار منفی بی‌آنکه فرصت دفاع به او دهند، احاطه‌اش کردند: وضعیت نابسامانی که باعث و بانی‌اش او بود، حماقتی که در چشم همگان عریان شده بود و پوچ بودن همه‌چیز. سرش با صدایی مهیب به میز خورد و طنین کوبش در همهمهٔ انبوه اتاق و شهر محو شد. چه بسا اینجا انسانی در ملأعام بمیرد و کمتر کسی متوجه آن شود. مردْ روبه‌روی عکاسی فرانسوی نشسته بود که همه‌چیز را زیرنظر داشت: مردی شیک‌پوش و باریک‌اندام با دوربین لایکای سی‌وپنج میلی‌متری با نامی که آمریکایی‌ها از تلفظ درستش عاجز بودند. می‌گفت هری صدایش بزنند. هانری کارتیه برسون تمام روز در آن منطقه سیر می‌کرد. از زنانی که در خیابان گراوند مشغول گفت‌وگو بودند عکس گرفت و حین گردش، منظره‌ای خیره‌کننده از مرکز منهتن را کشف کرد. مشغول صرف ناهار بود که صدای سهمگین کوبیده شدن سر کسی به میز به گوشش رسید.»

در کتاب یک سفر درمانی چه می‌خوانیم؟

مجموعه کتاب‌های مدرسۀ زندگی عموماً به دلیل رویکرد جذاب‌شان در زمینۀ فلسفه، روان‌شناسی، روابط و خودسازی مورد استقبال و تحسین قرار گرفته‌اند. برای همین کتاب‌های مجموعۀ مدرسۀ زندگی منابع ارزشمندی برای کسانی هستند که به دنبال مقدمه‌ای برای فلسفه و خودسازی می‌گردند. آلن دوباتن در کتاب یک سفر درمانی، که یکی دیگر از کتاب‌های مدرسهٔ زندگی است، به بررسی این موضوع می‌پردازد که چگونه می‌توانیم با انواع دردها و بیماری‌های روانی، از خفیف گرفته تا شدید کنار بیاییم. او در ابتدای این کتاب به شما توضیح می‌دهد که چرا و چگونه ممکن است دچار مشکلات سلامت روان شوید و در ادامه به شما می‌گوید که چگونه این مشکلات را برای دوستان، خانواده و همکاران خود توضیح دهید. در بخش‌های دیگر کتاب دوباتن به شما راه‌هایی را نشان می‌دهد که می‌توانید به کمک آن‌ها سلامت روان خود را بهبود بخشید و تاب‌آوری را در خود ایجاد کنید و بتوانید عاقلانه در کنار مشکلات مختلف، به زندگی خود ادامه دهید.

فهرست مطالب کتاب یک سفر درمانی

• فصل اول: چالش
• فصل دوم: عشق
• فصل سوم: هنر
• فصل چهارم: آزادی
• فصل پنجم: امید

اگر از خواندن کتاب یک سفر درمانی لذت بردید، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهید برد:

• کتاب در باب سلامت روان یکی دیگر از مقاله‌های آلن دو باتن در مجموعۀ مدرسۀ زندگی است. آلن دو باتن در این کتاب به بررسی بهترین راه مواجهه با بعضی از حالت‌های ناخوشی ذهنی پرداخته است و در این زمینه چهار راهبرد ارائه می‌کند که می‌توان از آن‌ها برای رسیدن به آرامش، آسودگی و تسلی‌خاطر استفاده کرد.

• کتاب چگونه سادهتر زندگی کنیم یکی دیگر از مقاله‌های آلن دو باتن در مجموعۀ مدرسۀ زندگی است. این کتاب دربارۀ اهمیت ساده‌تر کردن زندگی در این دنیای پرهمهمه و شلوغ است. دو باتن در این کتاب به روال زندگی روزانه، الگوهای کاری و زندگی پرداخته است. 

• کتاب رواندرمانی چیست؟ یکی دیگر از مقاله‌های آلن دو باتن در مجموعۀ مدرسۀ زندگی است. آلن دو باتن در این کتاب نشان می‌دهد که با کمک روان‌درمانی می‌توانید گامی بزرگ و مهم در جهت فهم و شکوفایی خود بردارید و با کمک آن بر خشم، بی‌اعتمادی، سرگشتگی و اندوه غلبه کنید.

• کتاب تسلیبخشهای فلسفه اثر دیگری از آلن دوباتن نویسنده و فیلسوف بریتانیایی سوئیسی تبار است. این کتاب اشاره‌ای به اثر بزرگ فیلسوف و دانشمند یونان باستان انیکیوس مانلیوس بوئتیوس است. در این کتاب آلن دوباتن تلاش کرده است تا با نقل‌قول‌ها و تفسیر گستردهٔ تعدادی از فیلسوفان، خواننده را در مواجهه با مشکلات روزمره تسلی دهد و به مردم کمک کند مشکلات‌شان را بهتر درک کنند.

• کتاب فلسفه در چهل ایده اثر دیگری از آلن دوباتن است. این کتاب، کتابی تازه از مؤسسۀ مدرسۀ زندگی آلن دوباتن است. این کتاب، کتابی ساده و قوی دربارۀ نقش نگرش‌های فلسفی در متن زندگی است. نویسنده در این کتاب چهل ایده از بزرگ‌ترین و تأثیرگذارترین ایده‌های فلسفی را شرح می‌دهد.

دربارۀ آلن دوباتن: نویسنده و فیلسوف بریتانیایی

یک سفر درمانی

آلن دوباتن در سال 1969 در زوریخ به دنیا آمد. او نویسنده و فیلسوف بریتانیایی سوئیسی تبار است. پدرش در اسکندریۀ مصر به دنیا آمد اما پس از اخراج از مصر، برای زندگی و کار به سوئیس رفت و در آنجا شرکت سرمایه‌گذاری به نام مدیریت دارایی جهانی را تأسیس کرد و به ثروت هنگفتی دست یافت. آلن دوازده سال اول زندگی خود را در سوئیس گذراند و در آنجا به زبان فرانسه و آلمانی صحبت کرد و سپس در مدرسه، انگلیسی زبان اصلی او شد و بعداً برای ادامۀ تحصیل به مدرسۀ شبانه‌روزی در انگلستان رفت. دو باتن پس از فارغ‌التحصیلی از مدرسه به دانشگاه کمبریج رفت و در آن‌جا تاریخ خواند و سپس دورۀ کارشناسی ارشدش را در رشتۀ فلسفه در کینگز کالج لندن در سال 1992 به پایان رساند و شروع به تحصیل در رشتۀ فلسفه در مقطع دکترای دانشگاه هاروارد کرد. اما در نهایت از تحقیقاتش دست کشید تا کتاب بنویسد. او در کتاب‌هایش موضوعات و مشکلات مختلف مردم در جامعه را مورد بحث قرار می‌دهد و بر ارتباط فلسفه با زندگی روزمره تأکید دارد. کتاب سیر عشق او در سال 1993 منتشر شد و بیش از دو میلیون نسخه از آن به فروش رفت. او مدرسۀ زندگی را در سال 2008 بنیان نهاد و کتاب‌های متعددی دربارۀ عشق، کار و سفر نوشت. در سال 2015 به خاطر تأسیس این مدرسه جایزۀ «همراهی شوپنهاور» را دریافت کرد. او برندۀ جایزۀ سالانۀ نویسندگان جشنوارۀ نویسندگان ملبورن نیز شد.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی