فابل (1)

(0)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
2045

علاقه مندان به این کتاب
22

می‌خواهند کتاب را بخوانند
2

کسانی که پیشنهاد می کنند
5

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب فابل

نشر کتاب مجازی منتشر کرد:
فابل دختر هفده سالهٔ با نفوذترین تاجر دریای باریک از کودکی روی دریا بزرگ شده است. با این حال از آخرین باری که در کشتی بوده مدت‌ها می‌گذرد چراکه کشتی پدرش چهارسال پیش غرق شد و فابل مادرش را از دست داد. روز بعد پدرش او را در جزیره دزدان به حال خود رها کرد. فابل ناچار می‌شود در دنیایی خشن و مردانه به تنهایی از خودش محافظت کند و با گرسنگی و فقر دست و پنجه نرم کند. او با استفاده از مهارت‌های خاصی که از مادرش آموخته در آب‌های پرخطر جزیره غواصی می‌کند تا از صخره‌های مرجانی سنگ‌های قیمتی استخراج کند و زندگی‌اش را بگذراند. تنها چیزی که به او انگیزه می‌دهد آرزوی ترک جزیره و پیدا کردن پدرش است. اما پس از اتفاقی غیر منتظره چاره‌ای ندارد جز این که خطر کند و از تاجری جوان به نام وست بخواهد که او را سوار کشتی‌اش کند. به این ترتیب فابل وست و خدمه کشتی مری گلد راهی سفر در دریای باریک می‌شوند اما فابل خیلی زود در می‌یابد که خدمه اسرار آمیز کشتی رازهای بسیاری را پنهان می‌کنند و دشمنانی از همه سو آن‌ها را زیر نظر دارند دشمنانی سهمگین‌تر از طوفان‌هایی که بر دریا می‌وزند.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب فابل اثر آدریان یانگ

امتیاز در گودریدز: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

فابل از سایت گودریدز امتیاز 4 از 5 را دریافت کرده است.

امتیاز در آمازون: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

فابل از سایت آمازون امتیاز 4.5 از 5 را دریافت کرده است.

جوایزی که کتاب فابل از آن خود کرده است:

• نامزد جایزهٔ بهترین کتاب معمایی و هیجان‌انگیز سال 2022
• برندهٔ عنوان بهترین رمان فانتزی و علمی-تخیلی گودریدز در سال 2020

معرفی رمان فابل:

فابل رمانی فانتزی و هیجان‌انگیز اثر آدریان یانگ نویسندهٔ آمریکایی است. این کتاب اولین‌بار در سال 2020 منتشر شد و خیلی سریع به لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز و آمازون راه پیدا کرد. فابل داستان دختری هفد‌ه‌ساله، قوی و مستقل است که به تنهایی در یک جزیره بزرگ شده است. او جنگیدن و دفاع‌کردن از خود را خوب بلد است و تمام امیدش فرار از جزیره است و زمانی که تصمیم می‌گیرد با یک کشتی از جزیره فرار کند نمی‌داند با مرموزترین آدم منطقه وارد معامله شده و قرار است چه داستان‌هایی را از سر بگذراند.

واکنش‌های جهانی به رمان فابل:

«یانگ ماجراجویی و دسیسه را در این داستان در هم آمیخته و دنیایی جذاب و خشن خلق کرده است که در آن هر لحظه خطر در کمین است.» - پابلیشرز ویکلی
«فابل داستانی هیجان‌انگیز راجع‌به گنجی گمشده، عشق و بقا است.» - اسکول لایبرآری ژورنال

«داستان فضایی دریایی دارد و شخصیت‌ها در دریا شیرجه می‌روند و عشق را در دریا تجربه می‌کنند. نجات‌های جسورانه، نه یک بلکه دو شرور داستان و محیط عاشقانهٔ کتاب آن را برای علاقه‌مندان به دریا، ساحل و امواج بسیار خواندنی کرده است.» - مرکز کتابِ کودکانِ بولتن

«یک فانتزی تاریک دریایی... محسورکننده و سرشار از جزئیات و احساسات مختلف. فابل کتابی خواندنی برای کسانی‌است که از قهرمانان قوی سیر نمی‌شوند.» - کایرکاس

«به عنوان یک نویسنده، قدرت یانگ در توانایی خلق قهرمانی قوی و دنیایی پر جزئیات را ستایش می‌کنم.» - کالچرز

«دریای شور و وعدهٔ چیزی پنهان در اعماق آن، باعث شد این کتاب را با سرعتی عجیب بخوانم. شما تنها یک داستان افسانه‌ای نمی‌خوانید بلکه در آن گرفتار می‌شوید. این بهترین داستان‌سرایی آدریان یانگ است.» - شی ارنشاو، نویسندهٔ پرفروش نیویورک تایمز 

«فابل داستانی جذاب و هیجان‌انگیز است که نویسنده آن را استادانه خلق کرده و صحنه‌ها را به زیبایی درهم تنیده است و شما را دنبال خود می‌کشاند. من نفهمیدم با چه سرعتی این کتاب را تمام کردم.» - آدالین گریس، نویسندهٔ پرفروش نیویورک تایمز

«حین خواندن این کتاب می‌توانستم طعم شوری نمک دریا را زیر زبانم حس کنم. در دنیایی بی‌رحمانه، فابلِ سرسخت و درعین‌حال آسیب‌پذیر، می‌درخشد و نمی‌ترسد تا برای زنده‌ماندن هر کاری که باید را انجام دهد. این داستان چنان مرا تحت‌تأثیر قرار دارد که حاضر نبودم آن را رها کنم!» - شلبی ماهورین، نویسندهٔ پرفروش نیویورک تایمز

چرا باید رمان فابل را بخوانیم؟

فابل داستانی فانتزی، هیجان‌انگیز و ماجراجویانه است که شما را به سفری تماشایی و عاشقانه می‌کشاند. دسیسه‌ها و ماجراهای این داستان شما را با خود به اعماق اقیانوس‌ها و دریاها می‌برد. فابل شاید یکی از متفاوت‌ترین و قشنگ‌ترین کتاب‌های فانتزی باشد که تاکنون خوانده‌اید.

تحلیلی بر رمان فابل‌:

داستانِ کتاب فابل دربارهٔ دریا است و کسانی که آن را خانهٔ خود می‌دانند. فابل شخصیت اصلی این کتاب و داستان فابل داستانِ همین دختر است، دختری با موهای قرمز و چشمانی سبز که پدر ملوانش سینت، او را به‌تنهایی در جزیرهٔ دزدان رها کرده است. تنها هدف فابل زنده‌ماندن و فرارکردن از این جزیره است پس باید سرسخت و قوی باشد. فابل شنا و غواصی را از مادرش یاد گرفته و یک زخم مانند ریشهٔ درخت روی مچ دستش دارد. شخصیت دیگر این داستان وِست است، وِست 21 ساله، دریانوردی با موهای مجعهد روشن و پوست آفتاب سوخته و تیره و صاحب کشتی مری‌گلد که فابل سنگ‌های قیمتی خود را در ازای خارج شدن از جزیره به او می‌دهد. فابل داستانی منحصربه‌فرد، پرپیچ و خم و پُر از خیانت و دروغ است که به شما نشان می‌دهد چطور می‌توانید به‌‌تنهایی در یک دنیای عجیب و پُر از خطرات مختلف زنده بمانید.

خلاصهٔ رمان فابل:

فابل داستان دریا و کسانی است که سعی می‌کنند از آن سود ببرند و آن را تبدیل به مکانی خطرناک می‌کنند. شخصیت اصلی کتاب فابل است، دختر جوانی که باید در دنیایی که برای مردان ساخته شده، جایگاه خود را دوباره پس بگیرد. به‌عنوان دختر قدرتمندترین تاجر در تنگه، دریا تنها خانه‌ای است که فابل تاکنون شناخته است. پس از آنکه کشتی پدرش، لارک، در طوفانی سهمگین در ناروس گرفتار شد، مادرش در دریای طوفانی غرق شد. فابل شاهد ماجرا بود و پدرش او را بر روی جزیره رها کرد با این وعده که اگر راه بازگشت خود را بیابد، آنچه را که به او بدهکار است پرداخت می‌کند. حالا چهار سال از شبی که او شاهد غرق‌شدن مادرش در دریای طوفانی بود می‌گذرد. فابل برای زنده‌ماندن باید به‌تنهایی با خود سر می‌کرد، یاد می‌گرفت به هیچ‌کس اعتماد نکند و تنها به مهارت‌های منحصربه‌فردی که مادرش به او آموخته، تکیه کند. تنها چیزی که باعث می‌شود امیدش را از دست ندهد، هدفش است؛ این‌که بتواند از این جزیره خارج شود، پدرش را پیدا کند و جایگاه واقعی خودش در کنار او و خدمه‌اش را مطالبه کند. برای این کار، فابل از یک تاجر و دریانوردی جوان به نام وست کمک می‌گیرد تا به کمکِ او بتواند از جزیره خارج شود و از آن‌طرف تنگه‌ها نزد پدرش برگردد. اما رقبای پدرش بیشتر از آن چیزی هستند که تصور می‌کرد و فابل خیلی زود متوجه می‌شود که وِست نیز آن کسی که به‌نظر می‌رسید، نیست. حالا آن دو اگر بخواهند زنده بمانند، باید با هم از طوفان‌های وحشیانهٔ تنگه بگذرند و زنده بمانند.

اگر از خواندن کتاب فابل لذت بردید، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهید برد:

• کتاب تاج دوقلوها داستانی فانتزی و عاشقانه اثر کاترین دویل و کاترین وبر نویسندهٔ داستان‌های کودکان و نوجوانان است. این رمان داستان دو دختر دوقلو است که پس از کشته شدن وحشیانهٔ والدین‌شان از هم جدا می‌‌شوند. یکی از آن‌ها در قصر بزرگ می‌شود و دیگری را اقوام مادرشان که جادوگر است بزرگ می‌کنند تا در زمان مناسب بتواند تاج و تخت را تصاحب کند و انتقام والدینش را بگیرد.

• کتاب سایه‌های میان ما رمانی فانتزی و عاشقانه اثر تریشا لونسلر نویسندهٔ آمریکایی است. نویسنده در این رمان داستان پادشاهی را روایت کرده که سایه‌هایی او را احاطه کرده‌اند، هیچ‌کس حق ندارد به پادشاه نزدیک شود و او را لمس کند وگرنه کشته خواهد شد. در این میان دختری به نام آلساندرا سعی دارد با اغوای پادشاه، با او ازدواج کند، ملکه شود و بعد با کشتن پادشاه سایه‌ها به قدرت برسد.

• کتاب ریسیدن سپیده‌دم اثر الیزابت لیم نویسندهٔ داستان‌های فانتزی است. این کتاب داستان دختری است که خودش را جای برادرش جا می‌زند تا بتواند در مسابقهٔ خیاط امپراتور شرکت کند و ماجراجویی‌اش از جایی آغاز می‌شود که تصمیم می‌گیرد سه تا لباس جادویی از خورشید، ماه و ستاره‌ها بدوزد.

• کتاب زندگی نامرئی ادی لارو اثر ویکتوریا شواب است که با نوشتن داستان‌های کسیدی بلیک است. این کتاب داستان دختری است که سال‌های سال زندگی کرده و نامیرا است. ادی لارو در ازای جادوانگی روحش را به شیطان فروخته اما حالا دچار نفرینی شده است و هیچ‌کس او را به‌خاطر نمی‌آورد. او در ماجراجویی‌ای خارق‌العاده به پیش می‌رود و سعی می‌کند هر کاری بکند تا در یاد و خاطر آدم‌ها بماند اما زمانی که در یک کتابفروشی با مرد جوانی آشنا می‌شود همه چیز تغییر می‌‌کند.

دربارۀ آدریان یانگ: نویسندهٔ رمان فابل

فابل (1)

آدریان یانگ نویسندهٔ پرفروش نیویورک تایمز، یواِس‌اِی تودی و فهرست ایندی در تگزاس به دنیا آمد و در همان‌جا بزرگ شد. او به تاریخ، سفر و قهوه بسیار علاقه دارد و هم‌اکنون همراه با همسرش در تگزاس زندگی می‌کند. او نویسندهٔ کتاب پرفروشِ «آسمان در اعماق» است و کتاب بعدی‌اش «دختری که دریا او را پَس فرستاد» به زودی منتشر می‌شود.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی