30بوک
کتاب عمومی
اقتصادی
عمومی
فراز و فرود ملت ها

فراز و فرود ملت ها

(0)
نویسنده:

2,500,000ریال

2,250,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
685

علاقه مندان به این کتاب
14

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب فراز و فرود ملت ها

انتشارات روزنه منتشر کرد :
کتاب فراز و فرود ملت‌ها، اثر جاودان منسِر اولسون دانشمند اقتصاد و علوم سیاسی است. دکتر محمد فاضلی و دکتر جعفر خیرخواهان این کتاب را ترجمه کرده و در اختیار مخاطبان قرار داده‌اند.
در معرفی این کتاب می‌خوانیم:
چرا “گروه‌های ذینفع” در یک جامعه شکل می‌گیرد؟ آیا انباشت این گروه‌ها می‌تواند به “فراز و فرود ملت‌ها” بینجامد؟ با کدام دستگاه نظری می‌توان آثار و تبعات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی آنها را تشریح کرد؟
مَنسِر اولسون در این کتاب با نگاهی میان‌رشته‌ای و تاریخی، چارچوب نظری خود را برای پاسخ‌دهی به این سؤالات ارائه و نشان می‌دهد که گروه‌های منافع خاص با سیطره بر نهادها و حامل‌های قدرت به ویژه دولت، باعث کاهش کارآیی و درآمد کل جوامع می‌شوند. ایده‌های اولسون می‌تواند بینش‌های جدیدی دربارۀ شیوۀ عمل و اقتضائات مقابله با این گروه‌ها در جامعه و اقتصاد ایران در اختیار ما بگذارد

نشر روزنه پیشتر کتاب «ایران بر لبه تیغ» را از محمد فاضلی منتشر کرده است که با استقبال مخاطبان روبرو شد. نشر روزنه همچنین از جعفر خیرخواهان کتاب‌های «راه باریک آزادی» (ترجمه مشترک با سیدعلیرضا بهشتی شیرازی)، «خشونت و نظم‌های اجتماعی» (ترجمه مشترک با رضا مجیدزاده) و «توسعه به مثابه توانمندسازی حکومت» (ترجمه مشترک با مسعود درودی) را منتشر کرده است.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی