30بوک
کتاب عمومی
ورزشی
عمومی
کینزیولوژی اوتیز

کینزیولوژی اوتیز (مکانیک پاتومکانیک اندام تحتانی پاسچرگیت)(3)

(0)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
0

علاقه مندان به این کتاب
0

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب کینزیولوژی اوتیز

انتشارات حتمی منتشر کرد:
کتاب کینزیولوژی اوتیز (جلد سوم) ، برای توصیف عوامل ناتوانی بر اساس طبقه‌بندی عملکرد ـ که سازمان بهداشت جهانی (WHO) و دیگر سازمان‌ها آن را توسعه داده‌‌اند ـ از اصطلاحاًت فنی متعارف موجود در علم مراقبت بهداشتی استفاده کرده است. در این شیوه از طبقه‌بندی، یک فرایند بیماری یا آسیب‌دیدگی، بافتی را تغییر خواهد داد که سپس باعث ایجاد تغییراتی در عملکرد آن ساختار و ایجاد یک اختلال می‌شود. ممکن است یک اختلال باعث شود تا فرد در انجام دادن وظیفه یا فعالیتی دچار مشکل شود و در نتیجه محدودیت کاری ایجاد شود. زمانی‌ که اختلال، توانایی فرد برای شرکت در وظایف زندگی را تغییر دهد، فرد دچار محدودیت مشارکتی یا ناتوانی خواهد شد.

اگرچه معمولاً بهبود فعالیت و مشارکت از اهداف اصلی در بازتوانی هستند؛ با‌وجود‌این، مدل بیماری مربوط به سازمان بهداشت جهانی، نگرشی را فراهم می‌کند، مبنی بر اینکه چگونه متخصصان بالینی می‌توانند عملکرد را نه‌تنها با انجام اقدامات درمانی ـ درست در سطح اختلال ـ بلکه با مد‌نظر قرار دادن اختلالات اساسی، بهبود بخشند.

با شناخت ساختار و حرکت دقیق یک ناحیه‌ی آناتومیکی، متخصص بالینی ابزاری برای تعیین آسیب‌ها و تأثیرات آن‌ها بر روی عملکرد و نیز تدبیر اقدامات درمانی متمرکز بر سازوکار ایجاد‌کننده‌ی اختلال خواهد داشت. این کتاب فرصتی برای خواننده فراهم می‌آورد تا ساختار و عملکرد طبیعی را بررسی کند و سپس بر آسیب‌های ناشی از تغییر در ساختار در نواحی آناتومیکی تأمل و تعمق کند؛ بنابراین ایجاد‌کننده‌ی بینشی پیرامونِ اختلالاتی است که ممکن است در ادامه ایجاد شود؛ برای مثال، با شناخت ریتم طبیعی مفصل گلنوهومرال در مجموعه‌ی شانه، متخصص بالینی می‌تواند پیامدهای حاصل از یک کپسولِ مفصلی ناپایدار را در حین بالا‌بردن بازو تشخیص دهد و راهکارهایی را برای بهبود این عملکرد پیشنهاد کند.

نیازهای فردی خوانندگان این کتاب متفاوت است. کتاب کینزیولوژی اوتیز (جلد سوم) به‌گونه‌ای طراحی کرده‌ام که به بهترین شکل ممکن، نیازهای آن‌ها را برآورده کند:

بخش 1 این کتاب، خواننده را با اصول بیومکانیک و خواص ساختاری آشنا می‌کند و سپس خواص ساختاری اجزای اصلی بافت‌های دستگاه عضلانی اسکلتی: استخوان، عضله، غضروف و بافتِ پیوندی متراکم را بررسی می‌کند. فصل‌های این بخش اساس بیومکانیکی مورد استفاده برای حرکت انسان را مطرح می‌کنند؛

بخش‌های 2 تا 4 این کتاب، حرکت هر ناحیه‌ی آناتومیکی را بررسی می‌کنند و ساختار دقیق استخوان‌ها، مفاصل و عضلات موجود در آن ناحیه را مورد بحث قرار می‌دهند و چگونگی تأثیر ساختارهای آن ناحیه بر حرکات آن ناحیه را بررسی می‌کنند. توانایی ناحیه‌ی مورد نظر برای تحمل نیروهای تولید‌شده در حین انجام حرکات و عملکرد نیز، در بخش‌های 2 تا 4 این کتاب بررسی شده است؛ سرانجام بخش 5، حرکات عمومی‌تر یا حرکات کلی بدن، به‌ویژه پوسچر و راه‌رفتن را مورد توجه قرار می‌دهد.

بحث و بررسی دقیق نیروهای موجود در مفاصل در فصل‌های جداگانه‌ای ارائه‌شده است؛ به‌گونه‌ای که خوانندگان کتاب می‌توانند، هنگام نیاز به این اطلاعات، به آن‌ها دسترسی پیدا کنند. درحالی‌که بسیاری از خوانندگان کتاب به کاوش در تجزیه‌و‌تحلیل‌های ریاضیاتی مورد استفاده برای تعیین نیروهای وارد بر ساختارهای مفصلی علاقه‌مند هستند، ممکن است تعداد دیگری از خواننده‌های کتاب نیاز کمی به چنین جزئیاتی احساس کنند. محاسبات واقعی به‌طور جداگانه در جعبه‌های ضمیمه این فصل‌ها، ارائه‌شده است. نتایج موجود مبتنی بر این محاسبات، داخل متن فصل‌ها قرار گرفته است، به‌طوری‌که خواننده‌های کتاب می‌توانند فصل مورد نظر را بخوانند و اطلاعات اساسی را گزینش و مطابق میل خود به تجزیه‌و‌تحلیل‌های ویژه رجوع کنند.

نتایجی که در رابطه با ساختار، عملکرد و اختلال در این کتاب ارائه‌شده است، بر اساس بهترین شواهد و مدارک موجود است و در هر فصل منابع زیادی با استفاده از منابع کنونی و قدیمی فراهم شده است. من معتقدم که به این طریق، متخصصان بالینی با دسترسی به منابع قدیمی ـ که یک مفهوم را ایجاد می‌کند ـ و جدیدترین شواهد ـ که عقاید متعارف را تصدیق یا رد می‌کند ـ به بهترین شکل ممکن برای ارزیابی شیوه‌ی درمانی کنونی و نیز اصلاح عقایدی که برای مدت‌ها رایج بوده‌اند، مجهز می‌شوند. در سراسر این کتاب، باورهای بالینی کنونی که با شواهد و مدارک قوی تأیید نشده‌، به‌وضوح مشخص شده‌اند، به‌گونه‌ای‌که دانشجوی علاقمند بتواند مهارت انتقاد سالم را در خود بهبود بخشد و شیوه‌ی مطالبه‌ی شواهد برای حمایت از یک مفهوم را در خود توسعه دهد.
فروشگاه اینترتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی