30بوک
کتاب عمومی
سبک زندگی
بهداشت و سلامت
راهنمای کاربردی تداخل غذا و دارو

راهنمای کاربردی تداخل غذا و دارو

(0)

2,890,000ریال

2,601,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
4

علاقه مندان به این کتاب
0

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب راهنمای کاربردی تداخل غذا و دارو

انتشارات حتمی منتشر کرد:
اصطلاح «تداخل غذا‌ و دارو» اشاره به حالات گوناگونی از تأثیرگذاری دارو بر عناصر غذایی یا تأثیر عناصر غذایی بر کارآیی دارو دارد.مدیریت و کنترل بسیاری از بیماری‌ها، مستلزم درمان با دارو و به‌خصوص درمان چنددارویی است. رژیم غذایی افراد، استفاده از مکمل‌های تغذیه‌ای و وضعیت تغذیه‌ی افراد هم می‌تواند بر درمان دارویی تأثیر بگذارد.

اصطلاح «تداخل غذا‌ و دارو» اشاره به حالات گوناگونی از تأثیرگذاری دارو بر عناصر غذایی یا تأثیر عناصر غذایی بر کارآیی دارو دارد.

این تداخل می‌تواند بر میزان اثر داروها و در پی آن بر درمان دارویی تأثیر بگذارد؛ به‌گونه‌ای که اثر دارو را کاهش یا افزایش داده یا وضعیت تغذیه‌ای فرد را تحت‌الشعاع قرار دهد. به‌دلایل کلینیکی-‌اقتصادی، تشخیص این تداخلات بسیار مهم است؛ بنابراین آشنایی متخصصان علوم پزشکی مانند پزشکان، داروسازان، دندانپزشکان، پرستاران و متخصصان تغذیه با این موضوع می‌تواند اهمیت ویژه‌ای در روند ارتقای کیفی مراقبت‌های درمانی داشته باشد.

بدین‌منظور گردآورندگان این اثر تلاش کرده‌اند جهت افزایش آگاهی متخصصان اشاره‌شده، مجموعه‌ای مفید و خلاصه‌شده از تداخلات اکثر داروهای رایج با مواد مغذی و خوراکی را ارائه نمایند.

اصول کلی این نوشته براساس کتاب رفرنس جامع فارماکولوژی داروهای ژنریک ایران است که مطالبی از سایر منابع معتبر، از جمله کتاب اصول تغذیه و رژیم درمانی کراوس 2017 و Nursing Drug References به آن افزوده شده است. اطلاعات در مورد هر دارو شامل موارد زیر می‌باشد:
نام ژنریک، نام‌های تجاری، موارد مصرف، اشکال دارویی، تداخلات غذا و دارو، مقدار مصرف، پیشنهادات در مورد نحوه مصرف آن و در بعضی از داروها نتایج پژوهش‌های انجام شده در خصوص تداخل غذا و دارو آورده شده است.
کتاب راهنمای کاربردی تداخل غذا و دارو می‌تواند مورد استفاده دانشجویان و دانش آموختگان رشته‌های تغذیه، پزشکی، پرستاری، داروسازی و… قرار گیرد
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی