30بوک
کتاب عمومی
ورزشی
عمومی
رشد حرکتی در طول عمر

رشد حرکتی در طول عمر (کارل پی گابارد)(جلدسفید)( حتمی)

(0)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
1

علاقه مندان به این کتاب
0

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب رشد حرکتی در طول عمر

انتشارات حتمی منتشر کرد :
در اهمیت بررسی موضوع حرکت، همین نکته کافی است که حرکت در انسان قبل از این که متولد شود، آغاز می شود. پس نمی توان از کنار این چنین موضوع مهمی به سادگی گذشت و به بررسی علمی آن نپرداخت.

بنابراین متخصصین و دانشمندان در رشته های مختلف و به ویژه دانشمندان رشد حرکتی باید پایه ای وسیع و علمی از گذشته انسان به عنوان موجودی که حرکت را از درون شکم مادر آغاز کرده و همچنین آثار حرکتی به جای مانده از انسان های اولیه را فراهم کنند تا افراد جامعه به صورت کلی و افراد علاقمند و دانشجویان در این رشته به صورت خاص این فرصت را داشته باشند که حرکت های متنوع در هر دو جنس مرد و زن را از قبل از تولد تا پایان عمر را بررسی و مقایسه کنند.

یکی از منابعی که توانسته این وظیفه مهم را به دوش کشیده و اطلاعات وسیعی را به شکلی نو و متنوع در مورد رشد حرکت انسان از تولد تا مرگ را با طرح دیدگاه های رشدی مختلف در اختیار بگذارد، این کتاب می باشد.

کتاب رشد حرکتی در طول عمر مرجعی ، متنی فوق العاده و بی نظیر در زمینه رشد حرکتی انسان در طول عمر است که با یک چهارچوب علمی قوی و متفاوت با منابع دیگر به طرح مسائل مرتبط با نمو، بالیدگی و رشد انسان از قبل از تولد تا پایان عمر پرداخته است.

این کتاب آن چنان منسجم و روان به طرح مسائل رشدی پرداخته است که خوانندگان غیر متخصص نیز می توانند با مطالعه فصل آغازین کتاب رشد حرکتی در طول عمر پیش زمینه ای کاربردی در مورد دیدگاه های مختلف رشدی به خصوص دیگاه های مختلف سیستم های پویا کسب کنند و در فصول بعد قدم به بخش های تخصصی تری همچون وراثت، تغییرهای عصبی، تغییرهای مربوط به نمو جسمانی، تغییرهای فیزیولوژیکی و عوامل موثر بر رشد و نمو بگذارند.

از امتیازهای این کتاب مرجع نسبت به کتاب های رشدی دیگر این است که خود را از مباحث مربوط به یادگیری حرکتی جدا نکرده است. زیرا دو فصل از این کتاب به ادراک، پردازش و کنترل اختصاص دارد.
فصول بعدی کتاب رشد حرکتی در طول عمر به صورت دقیق و علمی به رفتارهای حرکتی انسان از قبل از تولد تا بزرگسالی می پردازد. همچنین این منبع برای اولین بار فصلی را به رفتار حرکتی ویژه افراد استثنایی اختصاص داده است. دانشجویانی که به دنبال شناخت ابزارهای برای ارزیابی تغییر در رفتارهای حرکتی هستند، این کتاب فرصت مناسبی است تا جدیدترین ابزارهای ارزیابی رشدی را شناخته و در کارهای پژوهشی خود از آنها استفاده کنند.

ویرایش هفتم کتاب رشد حرکتی در طول عمر ، رشد حرکتی در طول عمر جامع ترین کتاب پژوهش محور در نوع خود است. دیدگاه سیستم های رشدی چهار چوب منحصر به فردی برای مطالعه تغییر رفتارهای رشدی و حرکتی در طول دوره زندگی ارائه می کند. رشد حرکتی در طول عمر علم مطالعه حرکت های هماهنگ و فرایندهایی است که تاکید بر ادراک و عمل دارد. با این رویکرد، اطلاعاتی از دیدگاه های مختلف برای دانشجویان فراهم شده است که ممکن است از طریق آن یک درک رشدی وسیع تر و عمیق تری حاصل شود. دیدگاه سیستم های رشدی از این ایده حمایت می کند که رشد، محصول فرایندهای تعاملی پویا بین سیستم های زیست شناختی و زمینه های محیطی متفاوت است.

این رویکرد، نظریه بوم شناختی گیبسون، نظریه سیستم های پویا، الگوی قیود و آخرین دیدگاه های محیطی را با هم در هم می آمیزد. همه دیدگاههای مذکور در یکی از پر امیدترین زمینه های مطالعه رشدی، یعنی علوم عصب شناختی رشدی به تصویر کشیده می شوند. به علاوه، این چاپ از کتاب به طور عمیقی در جنبه های کاربردی رشد حرکتی و نحوه کاربرد آن در زمینه انتخاب شغل مانند فیزیوتراپی، کار درمانی، تدریس، مربیگری، و حرفه پزشکی ریشه دوانده است. ( فاطمه شریفیان)
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی