مکمل های ورزشی

(0)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
0

علاقه مندان به این کتاب
0

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب مکمل های ورزشی

انتشارات حتمی منتشر کرد :
پیشرفت و بهبود رکوردها، تکنیکها و تاکتیک های ورزشی در یک صد سال گذشته نشانه گسترش و بسط آگاهی های علمی و دانش محققین علوم ورزشی است. یافته های علمی در این زمینه، در تنظیم و اجرای برنامه های موثر در پیشرفت عملکرد ورزشکاران مورد استفاده قرار می گیرند.

مکمل های ورزشی از جمله موادی هستند که ورزشکاران برای به حداکثر رساندن عملکرد و بهبود وضعیت سلامت مورد استفاده قرار می گیرند. تغذیه مناسب جهت دست یابی به عملکرد ورزشی و وضعیت سلامت مناسب ضروری می باشد. به خصوص در ورزشکاران، تغذیه صحیح معیار بسیار مهمی برای بهبود عملکرد ورزشی و جلوگیری از آسیب شناخته می شود. در این راستا، جستجوی موفقیت و احساس برتری، با جستجو برای یافتن یک روش تغذیه ای مناسب همراه بوده است. بدین منظور، همواره دست کاری های رژیمی، استفاده از مکمل های مختلف ورزشی و عوامل ارگوژنیک، توسط محققین و ورزشکاران آزمایش شدهاند.

ورزشکاران اغلب به اشتباه معتقدند که محصولات غذایی مورد استفادة آنها جهت دستیابی به سرعت و قدرت بیشتر مؤثر هستند. به علاوه، تبلیغات گمراه کننده موجب شده که عموم ورزشکاران به کارآیی مکمل های ویژهای که اثر بخشی آنها هنوز به اثبات نرسیده است، اعتقاد پیدا کنند. از سوی دیگر، مکمل های غذایی شناخته شده در دهه های گذشته، راهکاری مناسب و کمکی برای بهبود عملکرد ورزشی به حساب می آیند.

در کتاب مکمل های ورزشی ، اثرات، خطرات و چگونگی عملکرد رایج ترین و مهم ترین مکمل های ورزشی به تفصیل شرح شده است و متخصصین علوم تغذیه و رژیم درمانی، متخصصین فیزیولوژی ورزش و ورزشکاران می توانند آگاهی های لازم در ارتباط با مکمل های ورزشی را به دست آورند. در ترجمه این کتاب سعی بر آن شده است که متون علمی در عین امانت داری با زبانی ساده و سلیس در اختیار مخاطبین فرهیخته قرار گیرد.

از زمان انتشار اولین نسخه مکمل های ورزشی، تعداد قرص ها، معجون ها و مکمل هایی که نویدبخش ارتقای عملکرد هستند به طور بی وقفه ای افزایش یافته است. در نتیجه، ما نیز هزینه هایی بیش از گذشته روی این موارد داشته ایم. در مقیاس جهانی، در سال 2012، ارزش این بازار 7/20 میلیارد دلار بود وطبق پیش بینی ها به میزان 7/37 میلیارد دلار در سال 2019 می رسید . به نظر می رسد که مکمل های ورزشی دیگر تنها موضوع مورد علاقه ی بدنسازان و ورزشکاران دوآتشه نیست؛ در حال حاضر، این مکمل ها در سوپرمارکت ها و فروشگاه های خیابانی و نیز باشگاه ها، فروشگاه های بهداشتی و اینترنت در حال فروش هستند. آنها تبدیل به یک کالای مصرفی متداول شده اند.

اما مشکل اصلی مقدار بسیار زیاد این محصولات در بازار است؛ تفکیک فریب و واقعیت اصلاً آسان نیست. بسیاری از مکمل ها از طریق اظهار رضایتمندی تاثیرگذار یا طرفداری سلبریتی ها تبلیغ می شوند که این امر می تواند مهر تاییدی بر ادعاهای این محصولات باشد. تولیدکنندگان اغلب نتایج شگفت انگیزی را نوید می دهند؛ آن ها آگهی های تبلیغاتی خود را با چاشنی واژگان فنی همراه می کنند یا به طور ماهرانه ای مطالعاتی را انتخاب و ذکر میکنند که ادعاهایشان را حمایت میکند. تمامی این موارد درک حقیقت مربوط به یک محصول و کارایی واقعی آن را پیچیده تر می کند.
علاوه بر این، هیچ قوانین نظام مندی برای مکمل های ورزشی وجود ندارد؛ بدین معنا که هیچ تضمینی نیست که یک مکمل ادعاهای مربوطه را پوشش دهد یا حاوی مواد ممنوعه نباشد. اغلب سازمان های ورزشی نظیر کمیته بین المللی المپیک (IOC)، ورزش انگلیس و انجمن ورزشی کالج ملی ایالات متحده (NCAA) سیاست هایی را در مورد مکمل های ورزشی تدوین کرده و در مورد مصرف آنها به ورزشکاران هشدار می دهند. لیکن، در دنیای واقعی، بسیاری از مردم تمایل دارند تا با وجود چنین خطراتی خود به شخصه به بررسی مزایا و معایب مصرف این مکمل ها بپردازند.
در ویراست دوم، محصولات جدید زیادی را اضافه کرده و صدها مطالعه علمی در زمینه مکمل های ورزشی را غربال کرده ام تا بتوانم از میزان فریب کاسته و دریابم که در حقیقت چه جیزی اثربخش است. نتیجه ی این کار یک ارزیابی مستقل از مکمل های ورزشی پرطرفدار بوده است. این توصیه های مرتبط و مبتنی بر شواهد می تواند برای افراد علاقه مند به مصرف مکمل های ورزشی کمک کند تا تصمیمات کاملاً آگاهانه ای را اتخاذ نمایند.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی