بیوشیمی ورزشی (واسیلیس ماگیوس)(2989کد ناشر)

(0)

7,990,000ریال

7,191,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
1

علاقه مندان به این کتاب
0

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب بیوشیمی ورزشی

انتشارات حتمی منتشرکرد :
کتاب «بیوشیمی ورزشی» همانند یک خودآموز، مطالب درسی دوره‏ های کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته بیوشیمی فعالیت ورزشی را پوشش می‏دهد. این اثر به مخاطب می‏آموزد که علم بیوشیمی فعالیت ورزشی با استفاده از زبان ظریف، دقیق و تعامل‏های مولکولی، به پرسش‏های بی‏شمار درباره چرایی و چگونگی مشاهده و آزمایش‏های فعالیت بدنی پاسخ می‏دهد.

رشته بیوشیمی کمی بیش از یک قرن قدمت دارد و رشته بیوشیمی فعالیت ورزشی، به ‏مثابه کودکی با والدینی نسبتا جوان است. بیوشیمی در همین مدت توانسته گام‏ های بزرگی برای درک پدیده زندگی در پیچیده ‏ترین جزئیات خود بردارد و خدمات ارزنده‏ ای برای رفاه انسان‏ها به همراه داشته است. امروزه همه علوم سلامت برای موفقیت خود به یافته‏ های بیوشیمیایی وابسته‏ اند. بنابراین، مباحث صرفا بیوشیمیایی بخش قابل ‏توجهی از کتاب‏های درسی را در موضوعاتی مانند فیزیولوژی، آسیب‏ شناسی، میکروبیولوژی و داروسازی به خود اختصاص می‏دهد. اگرچه، بیوشیمی فعالیت ورزشی در آغاز راه است، اما این علم با استفاده از زبان ظریف، دقیق و تعامل‏های مولکولی به پرسش‏های بی‏شمار درباره چرایی و چگونگی مشاهده و آزمایش‏های فعالیت بدنی پاسخ می‏دهد. این زبان، با سخت‏ ترین بررسی‏ها، به دانش بشر که خود محصول تعامل مولکولی بسیار پیچیده است، می ‏افزاید. به این ترتیب، بیوشیمی فعالیت ورزشی پایه ‏ای برای فیزیولوژی ورزش، پزشکی ورزشی، تغذیه ورزشی و سایر شاخه‏ های علوم سلامت مرتبط با فعالیت ورزشی است.
ویراست جدید کتاب «بیوشیمی ورزشی» تألیف واسیلیس ماگیوس با ترجمه مشترک دکتر عباسعلی گائینی؛ استاد دانشگاه تهران و دکتر رضا نوری؛ عضو هیأت علمی دانشگاه تهران از سوی انتشارات حتمی چاپ و روانه بازار نشر شده است. هدف اصلی کتاب حاضر این است که همانند یک خودآموز، مطالب درسی دوره ‏های کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته بیوشیمی فعالیت ورزشی را پوشش دهد.

این اثر در چهار بخش با عنوان‏های «مبانی بیوشیمی»، «بیوشیمی فرایندهای عصبی و عضلانی حرکت»، «سوخت‏ وساز فعالیت ورزشی» و «ارزیابی بیوشیمیایی ورزشکاران» تدوین شده است. بیوشیمی فعالیت ورزشی، به روش‏ های گوناگون، چگونگی اثر فعالیت ورزشی بر تغییرات عملکرد بدن در سطح مولکولی را بررسی می‏کند. ابزار اصلی این بررسی، اصول و مبانی بیوشیمی است که در بخش نخست کتاب به آن پرداخته شده است. سپس، این اصول در بخش دوم برای تحریک دستگاه‏های عصبی عضلانی که منجر به حرکت می‏ شوند، به‏ کار می‏روند. روش‏هایی که فعالیت ورزشی با آن سبب تغییر متابولیسم می‏شود، در بخش سوم ارائه شده که بخش اصلی کتاب را تشکیل می‏دهد. در بخش چهارم نیز استفاده از آزمایش‏های بیوشیمیایی ساده، ویژه ارزیابی تندرستی و عملکرد ورزشکار بررسی می‏شود.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی