مبانی بیوشیمی (ویژه علوم ورزشی)

(0)

3,490,000ریال

3,141,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
1

علاقه مندان به این کتاب
0

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب مبانی بیوشیمی

انتشارات حتمی منتشر کرد :
هدف کتاب مبانی بیوشیمی ویژه علوم ورزشی آن است که دانشجویان علوم ورزشی با مبانی بیوشیمیایی – هرچند مقدماتی- آشنا شوند تا اطلاعات بیشتری دربارة کار متابولیسم و پاسخ بدن انسان به فعالیت بدنی به دست آورند.
بخش اول این کتاب درسی زیربنای سایر فصل هاست، زیرا در این بخش دربارة اسیدهای آمینه و پروتئینها و سپس آنزیمها- کاتالیزورهای بیولوژیکی حیاتی- بحث میشود. سپس مفاهیم اصلی بیان ژن و سنتز پروتئین ارائه و بر این نکته تأکید میشود که چگونه فعالیت ورزشی و تمرین ورزشی این فرایندها را جرح و تعدیل میکند و پیامد پیامرسانی سلولی به تمرین ورزشی چگونه پاسخهای تمرینی را تسهیل میکند. شناخت ما از این حوزه ها به سرعت در دهة گذشته گسترش یافته است.

دانشجویان بیوشیمی فعالیت ورزشی اگر میخواهند شناخت کامل تری از سازوکارهایی به دست آورند که پاسخ های ما به فعالیت بدنی را تنظیم میکنند، باید خودشان را به این پیشرفتهای جدید مجهز کنند. با وجود این، در بخش دوم کتاب یعنی متابولیسم -که تأکید اصلی این کتاب به شمار میرود- همة مسیرهای بیوشیمیایی اصلی تشریح و سپس با اطلاعات موجود دربارة انسان فعال (در حال فعالیت ورزشی) تلفیق و هماهنگ میشود. علاوه بر این، در بخش دوم اندیشه هایی به بحث گذاشته میشود که در فصل اول ریشه دارند تا دربارة مفاهیم بیوشیمی میشود بیشتر بحث شود، زیرا آنها با فعالیت بدنی و سازگاریهایی ارتباط دارند که به دنبال انواع گوناگون تمرین رخ می دهند.

اکنون مبانی بیوشیمی ویژة علوم ورزشی به ویرایش چهارم رسیده است. این کتاب درسی طی سالها از یک کتاب مبانی بیوشیمی ویژة دانشجویان علوم ورزشی به کتابی تبدیل شده است که مبانی بیوشیمی را با فیزیولوژی فعالیت ورزشی تلفیق میکند و آنها را در قالب ابعاد وابسته و متداخل در بیولوژی ملکولی، تغذیه و فعالیت بدنی گسترش میدهد و جنبههای سلامتی و بیماری مربوط را نیز به بحث میگذارد. سه ویرایش نخست کتاب را میکائیل هوستون به تنهایی نگاشته است. او در ابتدا نوشته های تدریسی خود را به صورت یک کتاب درسی درآورد و سپس آن را به این کار زیربنایی- با حذف و اضافات و با تلفیق بیشتر رشته های مربوط در چاپهای بعدی- مبدل ساخت. به دلیل مرگ ناگهانی مایک در سال 2008، دکتر پیتر تیدوس و دکتر تاپلینگ این توفیق را داشته اند که از مایک هوستون به عنوان یک معلم بهره ها ببرند، چرا که مایک راهنمای بخشی از پیشرفتهای شان در مقام دانشمند علوم ورزشی بوده است. این همکاری تنگاتنگ با مایک تا حد زیادی به آنها کمک کرده است تا بتوانند نقش او را بهعنوان جزئی یکپارچه از ویرایش چهارم مبانی بیوشیمی حفظ کنند.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی