کشتی سرسختانه (با ذهت در میدان مسابقه فرمانروایی کن)

(0)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
1

علاقه مندان به این کتاب
0

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب کشتی سرسختانه

انتشارات حتمی منتشر کرد:
ورزش کشتی که امروز متداول است، حداقل به اندازه قدیمی ترین داستان های مکتوب، قدمت دارد. کشتی حتی از بیشتر کشورهای روی زمین قدیمی تر بوده و می توان گفت، قدمت کشتی تقریبا به اندازه قدمت خودِ بشر است. بیش از 50 نوع کشتیِ مختلف در حداقل 150 کشور دنیا وجود دارد، اما اهداف همه این ها اساسا یکی است. رقابت های کشتی، از نواحی کوهستانی سوئد تا زمین های یخزده سیبری، متداول است. مسابقات کشتی در بیابانهای آفریقا، تپه های استرالیا و در میان کلبه های کوچک دشت های بیپایان مغولستان، با قوانین و لباس های مختلف برگزار می شود. مردان – و اخیرا حتی زنان – در شهرهای بزرگی مثل نیویورک و مسکو و در دهکده های کوچک کشاوزی واقع در ایالت مین تا کالیفرنیا به کشتی می پردازند.
کشتی ورزش جهانیِ دنیای متمدن است؛ در انجیل از آن سخن گفته شده و در تالارهای ساختمان کنگره آمریکا، تحسین شده است. همان گونه که حکم رانان و مقامات در هزاران سال پیش، قهرمانهای کشتیِ خود را عزیز میشمردند، افراد بزرگ و بانفوذ در جوامع کنونی نیز، احترام خاصی برای کشتی و کشتی گیران قائل هستند.
درست است که دوره ای به قدمت بیش از 40 قرن، پشتوانه کشتی است، اما از طرفی جایگاه این ورزش با مطالبه آن از سوی افرادی که کشتی را در بالاترین سطوح دنبال میکنند، مستحکم می شود. مطمئنا قدیمیترین و شاید دشوارترین ورزش تاریخ بشر، کشتی است. تمام آنچه کشتی از دنبال کنندگان این ورزش انتظار دارد، در دو جنبه قرار می گیرد: جنبه اول، آمادگی جسمانی پایدار و جنبه دوم، نوعی ثبات ذهنی که ممکن است فراتر از توانایی ورزشکاران در بیشتر رشته های ورزشی باشد.
دن گیبل، که مشهورترین چهره کشتی آمریکا به حساب می آید، صراحتا می گوید: «کشتی برای همه نیست. اما باید باشد.»
به اعتقاد گیبل، کشتی برای همگان لازم است، زیرا میتواند انسان را برای نبردهای زندگی آماده کند. دن گیبل، به عنوان کسی که شاید بیش از هر کس دیگری برای کسب افتخارات کشتی روی چمن ها پیچ خورده و با صورت به روی تشک کوبیده شده، به خوبی از ماهیت کشتی آگاه است. او می داند کشتی از ورزشکار چه چیزی طلب کرده و در مقابل به آنها که شایستگی داشته و بهترین عملکرد را از خود نشان میدهند، چه پاداشی می دهد. به عنوان کشتی گیری که طی 7 سال در 181 مسابقه متوالی (در سطح دبیرستان و دانشگاه) پیروز شده و مدال طلای المپیک 1972 را به گردن آویخته است، گیبل در دو سطح ، وجود خود را وقف کشتی کرد. در ابتدا به عنوان کشتی گیر از سایرین پیشی گرفت و سپس در قالب مربی، موفق شد دیگران را به همان درجه ای از المپیک که خودش به آن نائل آمده بود، برساند.
اگر می خواهید در این ورزش یک سر و گردن از بقیه بالاتر باشید، باید آنچه گیبل در زمینه موفقیت روی آن تأکید می کند را به خوبی درک کنید. به گفته گیبل، «موفقیت یک شبه حاصل نمی شود. اگر می خواهید به هر چیز ارزشمندی دست پیدا کنید، بایستی در سالیان متمادی و در تمام طول سال، خود را با یک سیستم عالی پیوند بزنید.»
به اعتقاد گیبل، برای کسب موفقیت، ابتدا باید آنچه برای پیروزی نیاز است را پیدا کرده و سپس همیشه و در هر مرحله، به طور مداوم روی آن تمرکز کنید. این تمرکز، فقط و فقط از راه پیوند با سیستم و فلسفه ای حاصل می شود که قابلیت های خود را از قبل اثبات کرده است.
کشتی سرسختانه اهداف زیادی دارد. به عنوان کسی که بیش از 40 سال در ورزش کشتی حضور دارد، معتقدم که برای درک کامل کشتی، باید ابتدا یک دید کلی از خاستگاه این ورزش به دست آورده و سپس ببینیم چگونه به ورزش کشتی امروزی تبدیل شده است. جوهره مطالعه تاریخ، عبات است از فهم عناصر بنیادیِ یک موضوع و به کارگیری معنای آن در کل زندگی.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی