30بوک
کتاب عمومی
ورزشی
عمومی
فیزیولوژی ورزشی پایه

فیزیولوژی ورزشی پایه (جلد آجری)

(0)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
0

علاقه مندان به این کتاب
0

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب فیزیولوژی ورزشی پایه

انتشارات حتمی منتشر کرد:
شاید کمتر شاخه ای از علم را بتوان یافت که دامنه نفوذ و فعالیت آن،چـه از مـنظر تخصصی و چـه غیر تخصصی، تمام گروه های سنی از بدو تولد تا کهنسالی را در بر بگیرد. رشته تربیت بدنی وعلوم ورزشی از این حیث منحصر بفرد است.

هرچند ممکن است برخی افراد نسبت به علمی و تخصصی بودن این رشته تردید داشته باشند اما واقعیت این است که تربیت بدنی چه در بُعد آموزش وپرورش و چه در بُعد بهداشت فردی و اجتماعی رشته ای حائز اهمیت است . تربیت بدنی رشته ای میان رشته ای است و تحصیل در آن مستلزم آشنایی با برخی رشته های دیگر برای تقویت و تربیت جسم و روان انسان است. رشته هایی نظیر رشته های پایه ی پزشکی، علوم تربیتی، مدیریت و …. .
فیزیولوژی ورزشی یا فیزیولوژی ورزش (Exercise Physiology) دانشی است که به مطالعه واکنش دستگاه‌های بدن به فعالیت منظم بدنی (ورزش) می‌پردازد. در واقع فیزیولوژی ورزش به این مقوله می‌پردازد که با انجام تمرینات ورزشی چه اتفاقی در بدن افتاده و استرس ناشی از ورزش چه تغییری در کارکرد اعضا و دستگاه‌های مختلف بدن ایجاد می‌کند. فیزیولوژی ورزش به ۴ بخش فراگیر تقسیم می‌شود: آمادگی جسمانی، فیزیولوژی عضلات،فیزیولوژی گردش خون،فیزیولوژی تنفس. عوامل متعددی در آمادگی جسمانی مؤثر است اما چهار عامل بیش از عوامل دیگر در این میان ایفای نقش می‌کنند این عوامل عبارت‌اند از (نیروی ماهیچه، استقامت ماهیچه، انعطاف ماهیچه و استقامت قلبی ریوی) می‌باشد.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی