کارناوالیسم مهاجرت

(0)

1,300,000ریال

1,170,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
11

علاقه مندان به این کتاب
0

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب کارناوالیسم مهاجرت

انتشارات بزنگاه منتشر کرد :
کارناوالیسم یک نظریه ادبی در نقد داستان طنز است که حق برابری و گفتمان بدون فاصله طبقاتی را باور دارد. این نظریه از قدرت بی نظیر طنز در سطح سیاسی و اجتماعی استفاده می کند و در میان ماجراها و چالش داستانها به افشاگری بدون ترس از رفتار و گفتار قدرتمندان می پردازد کارناوالیسم با خصلتی مکانمند جسمانی و نمادین نیروی قدرتمندی است که در برابر سوژه سلطه گر و بنیادهای هستی شناختی آن از انسان محافظت می کند مقوله های خنده طنز استهزا و ... در قالب کارناوالیسم ابزارهایی هستند که انسانها به یاری آنها در برابر خشونت جدیت و
قدرت سلطه طلبانه ایستادگی و مبارزه می کنند.
نویسنده در این کتاب به دنبال آن است که با توجه به نظریه کارناوالیسم میخائیل باختین، به بررسی طنز در داستانهای اناربانو و پسرهایش»، «مادام گرگه و «خانه ای در آسمان از گلی ترقی و داستان «خنده لهجه ندار از فیروزه جزایری دوما بپردازد.
نویسنده در این داستان ها پدیدۀ مهاجرت را در کنش های کارناوالی مثل تاج گذاری و تاج برداری، خنده، مکالمه گرایی بررسی کرده و عوامل سازنده آنها را مورد تحلیل قرار داده است و به واقع با بهره گیری از این رویکرد توانسته اثر بدیع و خلاقانه ای را در ادبیات تطبیقی پدید آورد.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی