30بوک
کتاب عمومی
ورزشی
عمومی
راهبرد تامین انرژی

راهبرد تامین انرژی

(0)

2,990,000ریال

2,691,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
2

علاقه مندان به این کتاب
0

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب راهبرد تامین انرژی

انتشارات حتمی منتشر کرد:
مقدمه‏ ی ‏کوتاه را بخوانید، سپس به سراغ فصلی از سال بروید که در آن زندگی می ‏کنید و از راهنمایی ‏های مربوط به ایجاد توازن در انرژی استفاده کنید. این کتاب شما را از روش زیستن بر اساس فصول سال به زبان ساده آگاه می‏ سازد. ‏توسعه‏ ی ‏آگاهی می‏تواند با بخاطر داشتن نکته ‏ی ‏ساده‏ی ‏زیر بسیار سودمند باشد:
“زندگی حالتی از حفظ تعادل بین موقعیت‏ های مختلف تغییرات پایدار در ناهماهنگی هاست” اچیم آکرت
زندگی فصلی— هم آوا با تغییرات طبیعت زیستن
زندگی فصلی: این واژه نزدیک به 250 سال و حداقل برای 150 سال است که کلامی در مورد آن گفته نشده است. با طلوع خورشید ار خواب برمی خواستیم و با غروب آن به خواب می ‏رفتیم.از هر آنچه در دسترسمان بود در فصول سال می‏ خوردیم، سرشار از انرژی در هر فصل و جشنواره‏ های محلی آن زندگی می‏ کردیم. مالامال از انرژی و هم آوا با چرخه ‏های طبیعی بودیم.
با این حال، در حال حاضر ما می ‏توانیم بخریم، بخوریم، یا در برابر کامپیوتر 24 ساعته بنشینیم. دیگر توجهی به تغییرات انرژی خود نمی کنیم و با استفاده از چراغ ‏های الکتریکی کماکان تا پاسی از شب به کار ادامه می‌دهیم و این فرایند بارها و بارها در طول سال اغلب در آسمان خراش ‏ها ‏دور از طبیعت ادامه می ‏یابد. ما علائم هشدار دهنده‏ ی ‏اولیه را که در این شرایط شبیه به علائم بیماری است را سرکوب می ‏کنیم تا اینکه تداوم آن موجب بیماری ما می ‏شود و مجبور به توجه به آن می شویم.
هیچ چیز در حیات و طبیعت به تنهایی وجود ندارد. این فرایند را در چرخه ‏ی ‏شب و روز، روشنی و تاریکی، سرما و گرما، رطوبت و خشکی، انقباض و انبساط، حرکت و سکون و حتی تابستان و زمستان می‏ توانیم ببینیم. انتشار متوازن انرژی در بدن موجب بهبود تندرستی است. هنگامی‌که بدن در حالت متصل به وضعیت انرژی پویا قرار دارد احتمال بروز بیماری نیز کاهش می‏ یابد.
ایده‏ی ‏انرژی فصلی از دوران باستان وجود داشته و با شرایط زندگی امروزه تطبیق داده شده است. این نکته به بیش ار سه هزار سال پبیش و زمانی که چین باستان سیستم پبشگیری از بیماری را با استفاده از طبیعت، انرژی و فصول ابداع کرد باز می ‏گردد. در این کتاب قصد بر این است تا گنجینه‏ ی ‏گرانب هایی از اطلاعات ساده را در قالب این فلسفه به شکلی ارائه نماییم که قابل استفاده و متناسب با سرعت زندگی امروزی باشد. توسعه سیستمی که قابل دسترس و همگانی باشد.
با احیای این ایده و آموزش آن به سایرین به بیان ساده توانسته ایم فلسفه‏ ی ‏برخواسته از انرژی فصلی را بطور نظری و عملی گسترش دهیم. مفتخریم و اساس طب سنتی چین و یوگا را ارج می‏ نهیم. امیدواریم با مقدمه‏ ای ‏‏بر این تمرینات، شما نیز هرچه بیشتر خواهان آن شده و به عنوان بخشی از زندگی روزانه‏ی ‏خود قرار دهید.
بهار عنصر چوب است
این زمان مربوط به ماه‏ های فروردین تا خرداد است. در انگلستان بیست و یکم مارس به عنوان اولین روز بهار می ‏باشد. انرژی بهار مثل جریان خون، سرشار از انرژی است و همانگونه که درختان در برابر باد انعطاف پذیرند موجب برخواستن و حرکت به جلو می ‏گردد. ارگان‏ های مرتبط با این فصل کبد و کیسه صفرا هستند.محاسبه ی ‏نسبی انرژی فصلی برای بهار 3 از 5 است.
تابستان عنصر آتش است
این زمان از سال ماه‏ های تیر مرداد و ابتدای شهریور است که از بیست و یکم ژوئن آغاز می‏ شود. با انرژی آتش، ویژگی تابستان خود انگیزشی، لرزان، فعال و رسا است. این فصل زمان اتصال و افتراق است. ارگان‏ های وابسته به آن قلب و روده کوچک می ‏باشندو محاسبه‏ ی ‏نسبی انرژی فصلی برای تابستان 5 از 5 است.
اواخر تابستان عنصر زمین است
این وقت سال بخشی از شهریور و مهر محسوب می ‏شود. این فصل هنگام بازگشت، عمل آوری با احساسی سرشار از تمرکز و خود ارزشی است. مثل خاک که ما را تغذیه می ‏کند و زمین که جایگاهمان را در کائنات تثبیت می‏ نماید. عنصر زمین گویای ثبات، قدرت اندیشیدن، پرورش و حمایت کردن است. ارگان‏ های وابسته ، معده و طحال می باشد. محاسبه‏ ی ‏نسبی انرژی فصلی برای اواخر تابستان 4 از 5 است.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی