شادترین کودک محله (شومیز)

(244)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
29256

علاقه مندان به این کتاب
133

می‌خواهند کتاب را بخوانند
13

کسانی که پیشنهاد می کنند
39

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
1

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب شادترین کودک محله

انتشارات پنجره منتشر کرد:
استفاده از روش‌های شرح داده شده در این كتاب را زمانی كه فرزندتان تقریبا 9 ماهه است، آغاز كنید. استفاده از این روش‌ها، زمانی كه فرزندتان هنوز خیلی كوچك است، به شما كمك می‌كند بسیاری از مسائل را قبل از وقوع جلوگیری نمایید. اما حتی اگر دیرتر شروع كردید، به شما قول می‌دهم، كه خواهید فهمید، رویكرد آمده در كتاب شادترین كودك محله هر روزه كمك و یار شما خواهد بود تا بتوانید تولد 4 سالگی او را به خوبی بگذرانید. در حقیقت اغلب پدرها و مادرها معتقدند، حتی این مهارت‌ها رابطه‌ی آن‌ها را با بچه‌های بزرگ‌ترشان، رئیس‌شان، همسایه‌شان و حتی با پدران و مادران خودشان بهبود بخشیده است.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب شادترین کودک محله اثر هاروی کرپ

امتیاز در گودریدز: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتابِ شادترین کودک محله از سایت گودریدز امتیاز 3.6 از 5 را دریافت کرده است.

امتیاز در آمازون: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتابِ شادترین کودک محله از سایت آمازون امتیاز 4.5 از 5 را دریافت کرده است.

معرفی کتابِ شادترین کودک محله:

کتابِ شادترین کودک محله اثر دکتر هاروی کرپ پزشک اطفال و متخصص رشد کودک است ، این کتاب اولین‌بار در سال 2008 منتشر شد و به خانه بسیاری از والدین راه پیدا کرد، مادران وبلاگ‌نویس از این کتاب به عنوان نوری در دنیای فرزندپروری یاد کردند و درباره‌اش نوشتند این کتاب چراغ راهشان شده است. دکتر کرپ در این کتاب به روان‌شناسی تربیت کودکان نوپا (9 ماهه تا 4 ساله) پرداخته است و از سال‌های چالش‌برانگیز کودکان نوپا ـ که از حدود 8 ماهگی شروع می‌شود ـ صحبت کرده است تا والدین را آماده کند و در نتیجهٔ این آمادگی والدین بتوانند کودکی سالم و شاد تحویل جامعه دهند. با کمک راهنمایی دکتر کرپ نه‌تنها اوقات‌تلخی والدین در برابر کودک نوپا کاهش می‌یابد، بلکه والدین یاد می‌گیرند چطور می‌توان با صبر و شکیبایی، همکاری و اعتماد‌به‌نفس، بچه‌هایی شادتر تربیت کرد.

واکنش‌های جهانی به کتابِ شادترین کودک محله:

«دکتر کرپ رویکردی منحصربه‌فرد برای کج‌خلقی‌ها، فروپاشی‌های والدین و چالش‌های اساسی در مواجهه با کودک نوپا ارائه کرده است که اغلب والدین در مقابل کودکان یک تا چهارسال با آن روبه‌رو می‌شوند... این کتاب آرامش‌بخش است و استراتژی‌های جدیدی برای کسانی به همراه دارد که ممکن است از درک کودک نوپای خود عاجز شده باشند.» - پابلیشرز ویکلی

«کتابِ شادترین کودک محله، یکی از هوشمندانه‌ترین کتاب‌هایی است که برای والدین در دهه گذشته نوشته شده است. مطمئنم که والدین بارها و بارها برای یافتن راه‌حل به این کتاب مراجعه خواهند کردند و واقعاً از دکتر کرپ متشکرم که مشکلات والدین را درک کرد.» - دکتر کایل پروت، استاد روان‌پزشکی کودک و استاد دانشکدهٔ پزشکی ییل

چرا باید کتابِ شادترین کودک محله را بخوانیم؟

بچه‌های نوپا می‌توانند شما را دیوانه کنند، آن‌ها ناگهان در هشت یا نُه ماهگی تغییر رفتار می‌دهند، بابت هر چیزی گریه می‌کنند و می‌توانند والدین خود را عاصی کنند. هر چند شاید باورنکردنی به‌نظر برسد اما راهی وجود دارد که بتوانید به کمک آن به‌راحتی حتی کودکان نوپا را درک و کنترل کنید. دکتر کرپ در این کتاب شما را با افکار کودکان نوپا و مغزهای نابالغ آن‌ها آشنا می‌کند و به شما نشان می‌دهد چطور می‌توانید آن‌ها را بدون مشکلی مهار کنید. خواندن این کتاب را به تمام والدین توصیه می‌کنیم.

جملات درخشانی از کتابِ شادترین کودک محله:

«نوزاد شما کجا رفت؟ روزی شما نوزادی تازه متولدشده را در آغوش‌تان تکان می‌دادید و تمام مسیر مراقبت از او پیش روی شما قرار داشت. اما قبل از درک کامل این مسیر، ناگهان با موجودی تماماً جدید، باهوش‌تر از قبل، ولی غفلتاً خودرأی، کله‌شق و آتش‌پاره مواجه می‌شوید. به دوران مراقبت از نوپایان خوش آمدید! مراقبت از نوپایان، یکی از مراحل پرلذت والدی است. هیچ‌چیز مثل بچه‌ای یک، دو و یا سه‌ساله به شما کمک نمی‌کند که جهان را به شیوه‌هایی جدید و عجیب ببینید: حشرات در میان چمن‌زار...، شکل مختلف ابرها...، «قصرهایی» بر روی یک توده شن و ماسه، نوپایان سرشار از کنجکاوی، هیجان و فریبندگی وسوسه‌انگیزی هستند. اما همان‌گونه که پدرها و مادرها می‌دانند، تمام این دوران جالب و سرگرم‌کننده نیست. دوران نوپایی، مثل یک جشنواره سه‌بخشی از دو بخش مسابقه کشتی و یک بخش سفر به جنگل به قصد شکار تشکیل شده است. به همین دلیل است که در نخستین سال تولد، بسیاری از والدین تاحدی «برخورد تمدن‌ها» را تجربه می‌کنند، زیرا اعمال و رفتار کودکان، آن‌ها را در معرض رویارویی با قوانین و انتظارات تثبیت‌شده در خانواده قرار می‌دهد.»

«تمام پیشرفت‌ها نیز هزینه‌بر هستند ـ به‌خصوص صدماتی که به جسم شما، آستانه تحمل، و سلامت روانی‌تان وارد می‌شود. هر کسی که با کودکی نوپا زندگی می‌‌کند، می‌داند که چگونه فضای احساسی می‌تواند به‌سرعت تغییر کند. یک لحظه همه‌چیز روبه‌راه است. سپس بام! گریه می‌کند، جیغ می‌کشد، بهانه‌گیری می‌کند (آن هم اغلب در بدترین و نامناسب‌ترین مکان‌ها). علی‌رغم بهترین خواسته‌های قلبی که مدت‌ها مهمان خانه دل‌تان بود، تنها جملاتی که بر زبان می‌رانید عبارتند از «نه!»، «صبر کن!» و «دست نزن!» و اصلاً هم خنده‌دار نیست.»

تحلیلی بر کتابِ شادترین کودک محله‌:

پدر و مادرانی که خودشان شاد نباشند و احساس خوشحالی نکنند نمی‌توانند کودکانی شاد تربیت کنند و تحویل جامعه دهند. والدین ناسالم کودکانی غمگین و ناشاد خواهند داشت که پدر و مادرهای فردا خواهند شد. دکتر کرپ متخصص اطفال است و به یکی از انقلابی‌ترین پیشرفت‌ها را در زمینهٔ والدگری رسیده است، او پس از بیست‌وپنج سال تحقیق متوجه شد که کودکان نوپا اغلب مانند انسان‌های غارنشین و اولیه رفتار می‌کنند، یعنی به شیوهٔ انسان‌های بدوی فکر می‌کنند و آن‌طور که بلدند با دیگران ارتباط برقرار می‌کنند. دکتر کرپ با ترکیب یافته‌ها و ابزارهایش در کتاب شادترین کودک محله و توضیح قانونی به نام «قانون فست فود» که روشی بسیار مؤثر و جدید برای ارتباط برقرار کردن و شکل دادن به رفتار کودکان نوپا است، به والدین پرمشغله و پراسترس امروزی فرزندپروری را می‌آموزد. با کمک کتابِ شادترین کودک محله می‌توانید رفتار درست در کودکان را تشویق و تقویت کنید و به روش‌هایی صحیح رفتارهای آزاردهندهٔ کودک نوپای خود را مهار کنید. با کمک این کتاب خواهید آموخت که چگونه طغیان‌های توفانی کودکِ نوپای خود را فرو بنشانید و از وقوع مجدد آن‌ها جلوگیری کنید.

فهرست مطالب کتابِ شادترین کودک محله:

مقدمه: چگونه به راز ارتباط موفقیت‌آمیز با نوپایان دست پیدا کردم
بخش اول: شادترین نوپا ـ اصول والدی/نوپایی
۱. اصول مربوط به نوپایان: هنر ظریف ادب کردن یک کودک نوپا
۲. اصول مربوط به پرورش فرزند: اطلاعاتی در باب تربیت کردن یک کودک نوپا
بخش دوم: برقراری ارتباط توأم با احترام ـ اصول برقراری ارتباط کلامی با نوپایان
۳. قانون فست‌فود: قانون طلایی برقراری ارتباط کلامی
۴. زبان ساده نوپاها: یک سبک گفتاری حقیقتاً تأثیرگذار!
بخش سوم: مبانی رفتار ـ بزرگ کردن یک کودک به روش چراغ سبز ـ زرد ـ قرمز
۵. رفتارهای چراغ سبز: چگونه به رفتارهای خوب میدان بدهیم
۶. رفتارهای چراغ زرد: چگونه جلوی رفتارهای آزاردهنده را بگیرید
۷. رفتارهای چراغ قرمز: چگونه مانع از رفتارهای بد شویم
بخش چهارم: چگونه با این مسئله برخورد کنیم؟
۸. کنترل خشم‌ها... چیزی شبیه معجزه
۹. پاسخ‌های واقعی به مشکلات رایج
سخن‌ آخر: سرانجام فرزندتان را تربیت کردید! یک کودک چهارساله
ضمیمه: ده اصل مهم برای تربیت یک نوپای شاد

اگر از خواندن کتابِ شادترین کودک محله لذت بردید، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهید برد:

• من و کودکِ من اثر دکتر جواد فیض، متخصص کودکان است. این کتاب راهنمایی برای مادران از نظر بهداشت و سلامت در دوران بارداری، تغذیه، رشد و پرورش کودک و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها است. این کتاب بهترین مشاور برای سلامتی مادران و نوزادان است و مسائل پزشکی روزمره را نیز دربرمی‌گیرد. 

• به‌ بچه‌ها گفتن از بچه‌ها شنیدن (جلد ۱) اثر آدل فابر و الین مازلیش است. این دو نویسنده سال‌ها با دکتر هایم جینات در کارگاه‌های آموزشی روان‌شناسی کودک کار کرده‌اند و در این کتاب به والدین یاد می‌دهند که چطور با کودکان صحبت کنند، با آن‌ها ارتباط برقرار کنند، درک‌شان کنند و به سخنان آن‌ها گوش دهند.

دربارۀ هاروی کرپ‌: متخصص اطفال آمریکایی

شادترين کودک محله

دکتر هاروی نیل کرپ در سال 1951 به دنیا آمد. او متخصص اطفال آمریکایی و بنیان‌گذار مؤسسهٔ «شادترین کودک» است. پس از سال‌ها درمان بیماران در لس‌آنجلس، او با کتاب‌های پرفروش خود در زمینهٔ کودکان «شادترین نوزاد محله» و «شادترین کودک محله» به شهرت جهانی رسید. این دو کتابِ دکتر کرپ به بیش از 20 زبان ترجمه شدند و آموزه‌های او در مورد نوزدان و کودکان نوپا به‌عنوان روش استاندارد پذیرفته شد و به میلیون‌ها والدین در سراسر جهان کمک کرد. او هم‌اکنون استادیار بیماری‌های اطفال دانشگاه پزشکی کِک در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و عضو آکادمی اطفال آمریکا است.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (9)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • سمانه شایسته
    • پاسخ به نظر

    این کتاب فوق العاده عالیه حتما اگه فرزند 9 ماه تا 4 سال دارید حتما بخونید حتی اگه اطرافیانتون هم فرزند این سنین دارن بهشون پیشنهاد بدین

  • تصویر کاربر

    • سمانه صادقی
    • پاسخ به نظر

    کتابخوبیه . خصوصا به شما کمک میگنه که در بفهمید کودک در هر سنی چطور فکر میکنه و همینطور کمک میکنه که بدونید تو شرایط اضطراری مثل وقتی که بچه لجبازی میکنه چطوری باهاش برخورد کنید تا اروم بشه و خودتونم بعدا پشیمون نشید . یکم تمرین میخواد ولی میشه انجام داد . به من خیلی کمک کرد

  • تصویر کاربر

    • مهدی ناظم بکایی
    • پاسخ به نظر

    کتاب خوب وکاربردی ای هست

  • 1
  • 2
  • 3

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی