کارنامه اسلام

کارنامه اسلام

(25)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
1407

علاقه مندان به این کتاب
25

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
1

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب کارنامه اسلام

انتشارات امیرکبیر منتشر کرد:
کارنامه اسلام فصل درخشان تاریخ انسانی است؛ نه فقط از جهت توفیقی که مسلمین در ایجاد یک فرهنگ تازه جهانی یافتند، بلکه به سبب فتوحاتی بود که آن‌ها از این طریق موفق به برپایی دنیای تازه‌ای به‌عنوان قلمرو اسلامی ورای شرق و غرب شدند که نه شرق بود و نه غرب. طرز بیانی که نویسنده در این کتاب به کار برده شاید در نظر اول در نزد برخی از خوانندگان تا انداز‌ه‌ای حماسه‌آمیز جلوه کند، اما این پندار درست نیست. نویسنده فقط خواسته است با همان چشمی به فرهنگ گذشته اسلام بنگرد که خود مسلمین گذشته، بدان می‌نگریسته‌اند. شیوه بیانی عاریِ از هیجان و خالی از همدردی که محققان اروپایی در این مسائل دارند، به آن‌ها هرگز امکان آن را نخواهد داد تا در ارزیابی آنچه مسلمانان به فرهنگ دنیا داده‌اند به‌درستی داوری کنند. کدام مورخ می‌تواند بدون همدلی واقعی، با آنچه موضوع تحقیق اوست ارتباط و تفاهم درست بیابد؟ بدون شک دنیای اسلام در تمدن و فرهنگ امروزی جهان ـ که شاید بیش از آنکه غربی باشد بورژوایی است ـ آن اندازه سهم و تأثیر واقعی داشته است که برشمردن آن نیازی به حماسه‌سرایی نداشته باشد.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (2)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • سید مجتبی پژمان
    • 0

    مامون بر خلاف امثال هشام اموی معتقد بود که غلبه بر خصم باید به حجت باشد نه به قدرت زیرا غلبه ای که به قدرت حاصل شود با زوال هم از بین می رود اما غلبه ای که به حجت حاصل آید هیچ چیز نمی تواند آن را از میان ببرد.

  • تصویر کاربر

    • سید مجتبی پژمان
    • 0

    من دوبیران حکیم فرانسوی می گوید تمام علم و معرفت انسان دو قطب دارد یکی وجود خود انسان است که همه چیز از آن شروع می شود و آن دیگر وجود خداست که همه چیز بدان ختم‌ می شود.

عیدی