عروسی خونین پاریس

عروسی خونین پاریس

(3)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
732

علاقه مندان به این کتاب
13

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب عروسی خونین پاریس

انتشارات کتاب پارسه منتشر کرد:
راهی که هانری چهارم – پایه‌گزار وحدت ملی فرانسه در قرن 16 – از کودکی تا شهریاری کشورش پیمود، عصری از تاریخ این کشور را دربرمی‌گیرد که در آن قتل و خشونت، دروغ و خیانت و سیاست با ابزار دشنه و زهر در زشت ترین شکل خود ظفرمندی می‌کرد؛ عصر جنگ‌های عقیدتی که هانری با منشور نانت و اعلام آزادی و برابری ادیان به آنها پایان بخشید اما در پایان خود قربانی لهیب آتش آن شد.
قرن شانزدهم در اروپا قرنی پرتلاطم است. هم سرآغاز شکوفایی دانش و هنر در نهضت رنسانس است و هم شاهد بروز قهر و خشونت میان کیش‌های پروتستان و کاتولیک و جنگ‌های تباهی آور عقیدتی. هانری چهارم در این عصر زندگی می‌کرد و فرمان می‌راند.
موضوع رمان حاضر نه کم و بیش، زندگی این شخصیت در چارچوب این دوران و در گستره تمامی قاره اروپاست. هاینریش مان در این رمان بر گرد قهرمان خود به توصیف همه انسان‌هایی می‌پردازد که بر سرنوشت این زمانه آینده‌ساز تنیدند یا از آن شکل پذیرفتند. بدین سان، رمان “جوانی و فرجام شاه هانری چهارم” در دو کتاب، 17 فصل و بیش از 200 پرده، سیمای همه یک قرن را پیش روی مخاطب میگیرد و خصلت رمانی تاریخی و دوران‌پژوه می‌یابد.
این رمان با نام “عروسی خونین پاریس” نیز شناخته می‌شود. این کتاب حاوی شخصیت‌هایی از میان آزادی‌خواهان، آرمان‌خواهان، شاعران، شاهان، اندیشمندان، تاجران، عشاق، خدمتکاران و دیگر اقشار اجتماع است و خواننده را با خود به اعماق تاریخ اروپا در آستانه نوزایی می‌برد.
هاینریش مان هنگام هجرت به فرانسه، طرح این رمان را میان اندک وسایل شخصی‌اش در چمدانی جای داد و آن را نجات داد. وی در سال‌های اقامت در این کشور، در اوج پختگی هنری‌اش این رمان را با تمام اندوخته تجربه و دانشی که داشت نوشت و آن را به عنوان حماسه‌ای از عصر نوزایی به یادگار گذاشت.
این رمان همراه با سه یادداشت از محمود حدادی درباره رمان تاریخی، نویسنده واثرش و نیز گاهنامه جنگ‌های عقیدتی در فرانسه منتشر شده است.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی