30بوک
کتاب عمومی
روانشناسی
خانواده و تربیت فرزندان
به بچه‌ها گفتن از بچه‌ها شنیدن

به بچه‌ها گفتن از بچه‌ها شنیدن (جلد1)

(73)
نویسنده:

2,100,000ریال

1,890,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
6362

علاقه مندان به این کتاب
58

می‌خواهند کتاب را بخوانند
4

کسانی که پیشنهاد می کنند
13

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
1

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب به بچه‌ها گفتن از بچه‌ها شنیدن

انتشارات دایره منتشر کرد:
ارتباط بین والدین و فرزندان امری بسیار شخصی و خصوصی است و این خود مهارتی است كه هر پدر و مادری باید آن را داشته باشد. كتاب حاضر این مهارتها را با نقاشی‌های مختلف عملاً نشان می‌‌دهد، لذا پدر و مادرانی كه فرصت مطالعة همه كتاب را ندارند، نیز می‌توانند با نگاهی اجمالی از آن بهره ببرند .
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب به بچه‌ها گفتن، از بچه‌ها شنیدن اثر آدل فابر و الین مازلیش


کتاب به بچه‌ها گفتن، از بچه‌ها شنیدن نوشته آدل فابر و الین مازلیش است. این دو نویسنده جزو نویسندگان ثابت ستون کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز هستند که سال‌ها با دکتر هایم گینات در کارگاه‌های آموزشی روان‌شناسی کودک کار کرده‌‌اند. کتاب به بچه‌ها گفتن، از بچه‌ها شنیدن در سال 1980 منتشر شد. این کتاب خودیاری به والدین یاد می‌دهد که چطور با کودکان صحبت کنند، با آن‌ها ارتباط برقرار کنند، درک‌شان کنند و به سخنان آن‌ها گوش دهند.

ارتباط بین والدین و فرزندان امری مهم و خصوصی تلقی می‌شود و شاید هر کسی نتواند به دیگران توصیه کند چطور باید با فرزندش رفتار کند. نویسندگان در نخستین کتاب‌شان با نام «فرزندان آزاد، والدین آزاد» کوشیدند نه به والدین چیزی بیاموزند نه برایشان موعظه کنند. آن‌ها سعی داشتند که تجربیات و مهارت‌هایشان را با والدین دیگر در میان بگذارند تا آن‌ها بتوانند بهترین راه را برای کنار آمدن با فرزندانشان پیدا کنند. این روش تا حدودی مؤثر بود، بسیاری از والدین به نویسندگان نامه نوشتند که توانستند با راهنمایی‌های کتاب «فرزندان آزاد، والدین آزاد» به نتایج مثبتی برسند.

بسیاری از والدین به دنبال کتاب دومی بودند، کتابی که همراه با تمرینات عملی به آن‌ها قوانین و نکته‌های مهم را یادآوری کند و بتوانند گام به گام با آموزش‌های کتاب پیش بروند و به نتیجۀ مطلوبی برسند. بنابر این نیاز کتاب به بچه‌ها گفتن، از بچه‌ها شنیدن نوشته شد تا والدین بتوانند از تمرین‌های عملی و تجربیات نویسندگان و دیگر والدین استفاده کنند و بیاموزند که روش درست برخورد با کودکان چیست.

در کتاب به بچه‌ها گفتن، از بچه‌ها شنیدن چه می‌خوانیم؟

به بچه‌ها گفتن، از بچه‌ها شنیدن توانست کتاب پرفروش نیویورک تایمز شود و بسیاری از کارشناس‌‌های بین‌المللی آن را تحسین کردند. این کتاب در مورد ارتباط بین والدین و فرزندان‌شان است و نویسنده‌ها در آن با پیشنهادهای نو و روش‌های عملی سعی کرده‌اند مشکلات رایج بین والدین و فرزندان را حل کنند تا همه بتوانند روابطی پایدار با فرزندانشان داشته باشند.

با روش‌های ابتکاری کتاب به بچه‌‌ها گفتن، از بچه‌ها شنیدن می‌توانید:

• با احساسات منفی فرزندتان مثل ناامیدی و عصبانیت کنار بیایید.
• احساسات قوی خود را بدون آسیب‌رساندن به فرزندان بیان کنید.
• فرزندانتان را در کارهای مختلف خانه سهیم کنید.
• محدودیت‌های درست تعیین کنید.
• از جایگزین‌های دیگری برای تنبیه استفاده کنید تا باعث ارتقای انضباط شخصی شود.
• تفاوت بین تمجید مفید و آسیب‌زننده را یاد بگیرید.
• اختلافات خانوادگی را به‌طور مسالمت‌آمیز حل کنید. 

فهرست مطالب کتاب به بچه‌ها گفتن، از بچه‌ها شنیدن

• سخنی با خوانندگان
• فصل نخست: به کودکان کمک کنیم احساساتشان را درک کنند
• فصل دوم: استفاده از همیاری
• فصل سوم: جایگزین‌های تنبیه
• فصل چهارم: تشویق به استقلال شخصیت
• فصل پنجم: ستایش
• فصل ششم: آزاد کردن کودکان از ایفای نقش
• فصل هفتم: جمع‌بندی
• این کتاب کلاً درباره‌ی چیست؟

بریده‌هایی از کتاب به بچه‌ها گفتن، از بچه‌ها شنیدن

«احتمالاً کودکان شما تاکنون فرصت‌‌های بی‌شماری را به شما عرضه کرده‌اند تا مهارت‌‌های گوش‌دادن را به مرحله‌ی عمل در‌آورید. وقتی چیزی باعث دردسر کودکان می‌شود، آنها معمولاً می‌گذارند تا ما بر آنها آگاهی بیابیم. آنهم با صدای بلند و واضح. درخانه‌ی من گذراندن یک روز با بچه‌ها مثل یک شب به تئاتر رفتن است. یک اسباب بازی گمشده، اصلاح خیلی کوتاه موی سر، تهیه‌ی گزارش به عنوان تکلیف مدرسه، شلوار جینی که کاملاً اندازه نیست، دعوای با برادر و یا خواهر. هر یک از موضوع‌ها می‌تواند به اندازه‌ی یک درام سه پرده‌ای و به مقدار کافی اشک فراهم آورد. ما هرگز از نظر موضوع کم و کسری نداشتیم.»

«هنگامی که شروع می‌کنید تا از برخی مهارت‌هایی که کودکان را به همیاری وا می‌دارد استفاده کنید، آیا پی نمی‌برید که افکار و اعمالتان صرف این می‌شود که مبادا چیزهایی که معمولاً استفاده می‌کردید، بگویید؟ برای بسیاری از ما مسخره کردن، نصیحت، خطابه ایراد کردن، هشدار دادن، بد و بیراه گفتن، تهدید کردن، همه با زبانی که با آن بزرگ شده‌ایم ترکیب شده‌اند و ترک عادت چندان آسان نیست. والدین اغلب تعریف می‌کردند که تا چه اندازه آشفته می‌شدند وقتی می‌دیدند هنوز هم چیزهایی به کودکانشان می‌گویند که دلشان نمی‌خواست -البته آنان بعد از توجه به موضوع جلسات متوجه این امر شدند- فقط تفاوت در اینجا بود که آنها آنچه را که می‌گفتند خود نیز می‌شنیدند. صدای خود را عملاً شنیدن، بیانگر پیشرفت است. این اولین قدم به سوی تغییر است.»

«بیشتر کتابهای تربیت کودک به ما می‌گویند که یکی از مهمترین اهداف ما به عنوان پدر و مادر یاری‌کردن به کودکان برای یافتن شخصیتی مستقل از ماست. یاری رساندن به آنها برای اینکه بتوانند بدون ما خودشان را اداره کنند. همه‌ی ما اصرار می‌ورزیم که کودکانمان نسخه‌ی بدل ما نباشند، بلکه انسانهایی باشند مستقل، با سرشتی مخصوص به خود و با سلیقه‌ها و امیال و آرزوهایی متفاوت با ما. با این تفاصیل چگونه می‌توانیم به آنان کمک کنیم تا شخصیتی جدا و مستقل بیابند؟ با آزادگذاشتن آنها برای انجام کارهای خود؟ با اجازه‌دادن به آنها تا خود با مشکلاتشان دست و پنجه نرم کنند؟ آزاد بگذاریمشان تا از اشتباه‌‌های خود درس عبرت بیاموزند؟»

خواندن کتاب به‌ بچه‌ها گفتن، از بچه‌ها شنیدن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

کتاب به بچه‌ها گفتن، از بچه‌ها شنیدن کتابی مناسب والدین است تا به کمک آن بتوانند با کودکان رفتار مناسبی داشته باشند و روش‌های قدیمی و منسوخ شده مثل تنبیه کردن فرزندان را کنار بگذارند.

دربارۀ نویسندگان کتاب به بچه‌ها گفتن، از بچه‌ها شنیدن

به بچه‌ها گفتن، از بچه‌ها شنیدن

آدل فابر و الین مازلیش  نویسندگانی هستند که بیش از پنج میلیون نسخه از کتاب‌هایشان در سراسر جهان به فروش رفته و آثارشان به بیش از سی زبان ترجمه شده است. برنامه‌ها و ویدیوهای کارگاه‌های آموزشی‌شان را هزاران والدین و معلم در سراسر جهان تماشا کرده‌اند. 

آدل فابر و الین مازلیش علاوه بر سخنرانی‌هایی در سراسر ایالات متحده و کانادا در چندین برنامۀ گفت‌وگو با اپرا وینفری و صبح به‌خیر‌آمریکا شرکت کرده‌اند. آن‌ها در حال حاضر در لانگ آیلند زندگی می‌کنند و هر کدام سه فرزند دارند.

واکنش‌ها به کتاب به بچه‌ها گفتن، از بچه‌ها شنیدن

«این کتاب در واقع از من والد بهتری ساخت.» -لیدیا کیزلینگ، نیویورک تایمز

«آن‌ همه فریاد و دعوا را کنار بگذارید، این کتاب به شما یاد می‌دهد چطور با کودکان همکاری داشته باشید.» -شبکۀ خبری کریستیان ساینس مانیتور

«یک کتاب عالی که برای هر رابطه‌ای قابل استفاده است.» -واشنگتن پست

«عملی، معقول، شفاف. رویکردهای فابر و مازلیش آن‌قدر منطقی هستند که تعجب می‌کنید چرا به ذهن خودتان نرسیدند.» -مجلۀ خانواده

امتیازات

کتاب به بچه‌ها گفتن، از بچه‌ها شنیدن از سایت آمازون امتیاز 4.7 از 5 و از سایت گودریدز امتیاز 4.3 از 5 را به دست آورده است.

جوایز کسب شده

کتاب به بچه‌ها گفتن، از بچه‌ها شنیدن، بهترین کتاب سال در مسائل خانواده در بخش آموزش مجلۀ کودک ایالات متحده شد.

تحلیل سی بوک از کتاب به بچه‌ها گفتن، از بچه‌ها شنیدن

کتاب به بچه‌ها گفتن، از بچه‌ها شنیدن دکتر آدل فابر و الین مازلیش را نشر دایره با ترجمۀ فاطمه عباسی‌فر به چاپ رسانده است. رویکرد جدید و جذاب فابر و مازلیش که متخصصان و والدین سراسر جهان آن را ستوده‌اند باعث شده تا بسیاری از والدین بتوانند روابطی صحیح‌تر، بدون استرس و باارزش‌تر با فرزندان‌شان در هر سنی داشته باشند.

آدل فابز و الین مازلیش با تکنیک‌های گام به گام و مؤثر خود به والدین کمک می‌کنند تا روابط‌شان را با فرزندان‌شان بهبود ببخشند و تقویت کنند.

اگر از کتاب به بچه‌ها گفتن، از بچه‌ها شنیدن خوشتان آمده، این کتاب‌ها را از دست ندهید.

بچه‌های طلاق اثر دکتر تابیرکه با راهنمایی‌ها و رهنمودهای سازنده‌اش به کسانی که فرزند طلاق هستند نشان می‌دهد چطور باید خود را از دام افکار منفی رها سازند و رو به جلو گام بردارند.

به‌ بچه‌ها چه بگوییم اثر دکتر آواسیلگر که به نگرانی و اضطراب والدین در خصوص استفادۀ نوجوانان از وسایل ارتباط جمعی رسیدگی کرده و به بسیاری از سؤالات والدین در این رابطه پاسخ داده است.

- کتاب بچه‌هایمان به ما چه می‌آموزند؟  اثر پیرو فروچی روان‌درمانگر ایتالیایی، کتابی به زبان طنز است. نویسنده در این کتاب به مخاطب نشان می‌دهد که بودن کنار بچه‌ها بدون قضاوت چه فرصت بی‌نظیری است و می‌توان در کنار بچه‌ها تغییر و رشد کرد. 

کتاب والدین سمی اثر سوزان فوروارد مطرح‌ترین و موفق‌ترین روان‌درمانگر و پرفروش‌ترین نویسندهٔ کتاب‌های خودیاری است. در این کتاب دکتر سوزان فوروارد نشان می‌دهد که والد یا والدین سمی چه کسانی هستند، چرا پشت سر گذاشتن و نادیده گرفتن والدین سمی برای بسیاری افراد دشوار است و در آینده چه بلایی بر سر کودکانی می‌آید که با والدین سمی بزرگ شده‌اند و چگونه چنین کودکانی می‌توانند خود را درمان کنند.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (4)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • شادی زمانی
    • پاسخ به نظر

    کتابی برای درک رفتار بچه ها و خودمان.

  • تصویر کاربر

    • پاسخ به نظر

    کتاب بسیار خوبی هست برای اصلاح روابط والدین و فرزندان از طریق اصلاح روش های گفتگو و همدلی

  • تصویر کاربر

    • مهدیه یساری
    • پاسخ به نظر

    خوبی این کتاب نسبت به سایر کتاب‌های حوزه فرزندپروی اینه که مثال‌های ساده و روزمره‌ای می‌زنه ه هر پدر و مادری در برخورد روزانه با فرزندشون تجربه کردن و در کنار این مثال‌های راهکاری ساده و عملی ارائه می‌ده. کاربرگ‌های تمرینی که در این کتاب هست اونو به یک خودآموز به تمام معنا تبدیل می‌کنه.

  • 1
  • 2

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی