کشکول جدید

کشکول جدید

(1)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
176

علاقه مندان به این کتاب
2

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب کشکول جدید

انتشارات قطره منتشر کرد:
کشکول ظرف یا چنته یی بوده است که درویشان با خود حمل می کرده اند. و معمولا زمانی که آنان چیزی درباره ی خداشناسی و یا ستایش صالحان و پاکان، می خوانده اند، مردم هر آنچه از پول و سکه و گاه مواد غذایی داشته اند، در آن ظرف می ریخته اند. و همین زیست مایهی درویش را فراهم می کرده است.
در ادب پارسی و نازی نیز کشکول نام عمومی کتاب هایی بوده که نویسندگان و دانشمندان یادداشت های خود را چه عملی، چه ادبی و چه اجتماعی و فرهنگی در آنها یادداشت می کرده اند که البته چندان نظم و ترتیب نداشت، ولی به نظر نویسندگان آنها سودمند و خواندنی و بخاطر سپردنی بوده؛ زیرا هر کشکولی، اول از همه این حسن را دارد که خواننده هر صفحه ی آن را باز می کند، گویی اول کتاب است و لذا از تقسیم بندی های ملال آور بر کنار است. و دانشمندان ایرانی – اسلامی از این دست کتاب ها نسبتا زیاد پرداخته اند.
این کشکول جدید، مجموعه یی از یادداشت هایی است که من طی سی و اند سال مطالعه از آثار مختلف فارسی، عربی، انگلیسی، و... گرد آورده ام. در آن آیات قرآن هست، حدیث هست، شعر هست، فقه و کلام و فلسفه و طنز و شوخ طبعی و نقد اجتماعی هست، و من امیدوارم که هر کس در این گرانی و کم پولی آن را می خرد از خواندن بخش هایی از آن وقتش اندکی خوش شود و غذای خود را جداگانه بیاید، و اگر این معنی بحاصل آید، گردآورنده بسیار خرسند و خشنود خواهد بود.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی