گفتگو با خدا (جلد1)

(86)

3,950,000ریال

3,555,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
18553

علاقه مندان به این کتاب
46

می‌خواهند کتاب را بخوانند
4

کسانی که پیشنهاد می کنند
25

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
3

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب گفتگو با خدا

انتشارات دایره منتشر کرد: سپاس خدایی را که اول است و پیش از او اولی نبود و آخر اوست و پس از او آخری نباشد. خدایی که دیده های بینندگان از دیدنش ناتوانند و اندیشه های وصف کنندگان از عهده وصفش برنیایند. به قدرت و توانایی خود آفرید گانرا آفرید. و آنان را به اراده و خواست خویش بوجود آورد بی آنکه از روی مثال و نمونه ای باشد. سپس آنانرا در راه اراده و خواست خویشتن روان گردانید، و در راه محبت و دوستی خود، و از رزقی که عطا فرموده هر جانداری را روزی معلومی قرار داده است. پس از آن برای او در زندگی مدتی معلوم تعیین و پایانی معین قرار داده که با روزهای زندگیش به سوی آن پایان، گام برمی دارد، ... تا چون به پایانش نزدیک شود... او را به آنچه خوانده از پاداش سرشار یا کیفر ترسناک خود فرا گیرد. و این جزا با عدالت و درستی از اوست... نعمتها و بخشش هایش پی در پی است از او نپرسند آنچه را که بجا می آورد و از دیگران باز پرسند... و سپاس خدای را که خویشتن را بما شناسند و شکر و سپاس خود را به ما الهام نمود. فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب گفتگو با خدا (جلد ۱) اثر نیل دونالد والش 


کتاب گفتگو با خدا اولین کتاب نیل دونالد والش است که در سال 1995 منتشر شد و بلافاصله پس از انتشار تبدیل به یک کتاب پرفروش بین‌المللی شد. این کتاب به مدت 135 هفته در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز باقی ماند. فرض کنید بتوانید گیج‌کننده‌ترین سؤالات زندگی در مورد هستی، عشق و ایمان، زندگی و مرگ، خیر و شر و غیره را از خداوند بپرسید. حالا فرض کنید که خداوند به این سؤالات پاسخ‌های واضح و قابل‌ فهمی ارائه کند.

کتاب گفتگو با خدا به صورت مکالمه نوشته شده است، در این کتاب والش سؤال می‌کند و خداوند پاسخ می‌دهد. این کتاب در مورد مسائل شخصی مثل رفاه، روابط و ماهیت حقیقت معنوی نوشته شده است. بسیاری از مطالب این کتاب در مورد برقراری ارتباط با پروردگار، ارتباط پروردگار با بندگانش و رساندن پیام به طریقی به بنده‌اش است که شاید بارها برای بسیاری از ما پیش آمده باشد. گاهی بزرگانی مثل مولوی، حافظ، سعدی و اندیشمندان دیگر به دلیل صافی ذهن و روح و بینش پاک و خالی از آلایش‌شان، توانسته‌اند با پروردگار به طریقی ارتباط برقرار کنند.

در کتاب گفتگو با خدا چه می‌خوانیم؟

در عید پاک سال 1992، نیل دونالد والش با یک بحران وجودی در زندگی روبه‌رو شد. زندگی‌اش از لحاظ شخصی، حرفه‌ای و عاطفی به نظر خودش یک شکست کامل بود. او طی چندین سال دچار مشکلات زیادی شد، خانه‌ و وسایلش در آتش‌سوزی سوختند، از همسرش جدا شد، تصادفی سخت کرد، شغلش را از دست داد و در نهایت بی‌خانمان شد. او طی سال‌ها عادت کرده بود ناراحتی‌هایش را در نامه‌هایی بنویسد، نامه‌هایی که هیچ‌گاه به هیچ‌کس ارسال نمی‌شد، او این بار نیز دفترچه یادداشت قدیمی‌اش را برداشت و شروع به نوشتن تمام بدبختی‌هایش در آن کرد و تصمیم گرفت این نامه را به کسی بفرستد که از نظر خودش باعث به وجود آمدن تمام مشکلاتش شده بود: خداوند. 

نیل دونالد والش که پر از درد و اشتیاق بود، سؤالات، تردیدها و سردرگمی‌هایش را با این جمله شروع کرد: «من چه کار کردم که سزاوار این زندگی شدم و مجبورم مدام بجنگم؟» در کمال تعجب، هنگامی که داشت آخرین سؤال تلخش را می‌نوشت، خودکارش بالای صفحه در دستش بی‌حرکت ماند انگار که نیرویي نامرئی آن را عقب نگه داشته بود. ناگهان دستش شروع به حرکت کرد و توانست به تک‌تک سؤالاتش پاسخ بدهد. نویسنده در شوک فرو رفته بود اما متوجه شد که جواب این سؤالات به او الهام شده است و بنابراین از موقعیت استفاده کرد و شروع به پرسیدن تمام سؤالاتی کرد که در ذهن داشت و هر پاسخی که خداوند از طریق افکار یا احساسات به او الهام می‌کرد در مقابل سؤالات یادداشت کرد. در نهایت این سؤالات و جواب‌ها تبدیل به کتاب گفتگو با خدا شد.

فهرست مطالب کتاب گفتگو با خدا

• پیشگفتار
• فصل اول: خداوند هرگز درهای رحمت را به‌روی بنده‌اش نمی‌بندد
• فصل دوم: خداوند را چگونه می‌توان توصیف کرد؟
• فصل سوم: تثلیث مقدس
• فصل چهارم: کوششی در جهت یادگیری نکنید
• فصل پنجم: کل عالم در فرمان خداوند است
• فصل ششم: لوبیا و ذرت رنج کشیده
• فصل هفتم: راه‌ کسی که مسؤولیت خانه و خانواده را به عهده دارد
• فصل هشتم:‌ روابط انسانی 
• فصل نهم: شما حقیقت موجود هستید
• فصل دهم: عشق واقعی قید و شرط نمی‌شناسد
• فصل یازدهم: بازی پول
• فصل دوازدهم:‌ بودن در مقابل انجام دادن
• فصل سیزدهم: رعایت بهداشت و تندرستی
• فصل چهاردهم: نیایشی که پایانی بر آن مترتب نیست

بریده‌هایی از کتاب گفتگو با خدا (جلد ۱)

«خوب اگر من از خدا برای خواسته مورد نظرم از قبل تشکر کردم و خواسته‌ایم هرگز برآورده نشد چه؟ این نومیدی منجر به سرخوردگی تلخی نمی‌شود؟ از سپاس و حق‌شناسی نباید به عنوان وسیله‌ای کارا برای پیشبرد ماهرانۀ کاری استفاده کرد، منظورم شیوه‌ای است که با آن بتوان عالم هستی را فریب داد. تو نمی‌توانی به خودت دروغ بگویی. ذهن تو از افکار واقعی تو آگاه است، اگر تو بگویی، پروردگارا من از تو برای فلان و فلان چیز سپاسگزارم و در عین حال برایت مسلم باشد که آنچه گفتی در واقعیت فعلی تو وجود ندارد، پس از خدواند هم نمی‌توانی انتظار داشته باشی که شفافیتی کمتر از تو، نسبت به موضوع داشته باشد و آنچه خواستی برایت فراهم کند. خداوند از آنچه در ذهن تو می‌گذرد آگاه است و آنچه تو می‌دانی چیزی است که به صورت واقعیت بر تو آشکار شده است.»

«اینها کسانی هستند که بیش از هر کسی تو را دوست دارند. چرا آنها باید به تو دروغ بگویند؟ با وجود این، آیا به تو نگفتند که زیادی این‌ طور هستی یا به اندازۀ کافی آن‌طور نیستی؟ آیا به تو نگفتند که باید دیده شوی نه اینکه شنیده شوی؟ آیا در لحظاتی که در اوج شادی بودی تو را سرزنش نکردند؟ و آیا تو را تشویق نکردند که شگفت‌ترین تصوراتت را کنار بگذاری؟ اینها پیام‌هایی هستند که تو دریافت کرده‌ای و اگرچه با معیارها جور در نمی‌آیند و لذا پیام‌های رسیده از طرف خداوند نیستند. معهذا چون از طرف پدر و مادر هستند، تو آن‌ها را می‌پذیری. این پدر و مادر بودند که به تو آموختند عشق شرطی است -تو شرایط آنها را بارها حس کردی- و این تجربه را به روابطه دوستانۀ خودت تعمیم دادی. این ضمناً تجربه‌ای است که تو به خداوند تعمیم می‌دهی.»

«در مورد آنچه با اصطلاح «تصادف» می‌نامی، -کامیونی که ناگهان از خم خیابان ظاهر می‌شود، آجری که از آسمان فرو می‌افتد- یاد بگیر از چنین تصادفهایی به عنوان بخش کوچکی از طرحی بزرگتر استفاده کنی. تو به اینجا آمده‌ای تا نمایشی را برای رستگاری خود اجرا کنی. معهذا رستگاری به معنای نجات دادن خود از دام شیطان نیست، چیزی به نام شیطان و جهنم به مفهومی که تو می‌شناسی، وجود ندارد، تو در واقع خود را از آنچه سبب عدم شکوفایی تو می‌شود، نجات می‌دهی. تو نمی‌توانی این جنگ را ببازی و تو نمی‌توانی شکست بخوری. بنابراین اصولاً جنگی وجود ندارد، بلکه فقط یک فرایند است. ولی اگر این را ندانی همه چیز به‌نظرت به صورت یک مبارزۀ دائمی در می‌آید. تو ممکن است حتی آن‌قدر به این مبارزه معتقد باشی که مکتبی پیرامون آن به‌وجود آوری.»

خواندن کتاب گفتگو با خدا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

برای کسانی که ذهنی باز، کنجکاوی بی‌حد و حصر و میل خالصانه به جستجوی حقیقت دارند، کتاب گفتگو با خدا تکرارنشدنی خواهد بود. کتاب گفتگو با خدا را به عنوان ایده‌ای نو و تجربه‌‌ای جدید مطالعه نمایید.

دربارۀ نویسندۀ کتاب گفتگو با خدا

گفتگو با خدا

نیل دونالد والش در سال 1943 به دنیا آمد. او نویسندۀ آمریکایی مجموعۀ گفتگو با خدا است. او همچنین بازیگر، فیلم‌نامه‌نویس و گوینده است. والش کاتولیک است و در خانواده‌ای معنوی بزرگ شد. او معتقد است کتاب‌هایش می‌توانند به افراد کمک کنند تا از منظر دنیای مدرن با خدا ارتباط برقرار کند. او تیم انسانیت (Humanity) را به عنوان یک جنبش معنوی ایجاد کرد که هدف آن برقراری ارتباط و اجرای باورهای معنوی است. قبل از نوشتن مجموعه کتاب‌های گفتگو با خدا، والش مدیر برنامه‌های یک ایستگاه رادیویی و سردبیر روزنامه بود و در زمینۀ بازاریابی و روابط عمومی فعالیت می‌کرد. 

در اوایل دهۀ 1990 او سختی‌های بسیاری کشید، آتش‌سوزی باعث نابودی خانه‌اش شد، ازدواجش از هم پاشید و یک تصادف رانندگی باعث شکستن گردنش شد و او بیکار شد و مجبور شد در چادر زندگی کند و قوطی‌های آلومینیومی را جمع‌آوری می‌کرد و برای بازیافت می‌فروخت. در آن زمان او فکر می‌کرد که زندگی‌اش به پایان رسیده است. او مأیوس شده بود اما پس از مدتی توانست از بی‌خانمانی نجات پیدا کند، ابتدا مجری یک برنامۀ گفتگوی رادیویی شد و سپس نوشتن کتاب‌هایش را شروع کرد.

در سال 2003 فیلم Indigo به نویسندگی والش و جیمز توایمن و کارگردانی استیون سایمون اکران شد. والش خودش در این فیلم ایفای نقش کرد. اولین کتابی که نیل دونالد والش نوشت کتاب گفتگو با خدا بود که در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز قرار گرفت، پس از آن شش کتاب بعدی او نیز در فهرست کتاب‌های نیویورک تایمز قرار گرفتند. او تاکنون 28 کتاب منتشر کرده است و آثارش به 37 زبان ترجمه شده‌اند.

امتیازات

کتاب گفتگو با خدا از سایت آمازون امتیاز 4.6 از 5 و از سایت گودریدز امتیاز 4.2 از 5 را به دست آورده است.

حواشی حول محور کتاب

فیلم گفتگو با خدا در سال 2006 در سینماهای ایالات متحده و کانادا اکران شد. کلیپ‌های این فیلم در یوتیوب موجود است.

میزان فروش کتاب

کتاب گفتگو با خدا به مدت 135 هفته در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز باقی ماند.

تحلیل سی بوک از کتاب گفتگو با خدا

نشر دایره کتاب گفتگو با خدا (جلد ۱) از نیل دونالد والش را با ترجمۀ توراندخت تمدن منتشر کرده است.

نیل دونالد والش یک پیام‌آور معنوی است که کلماتش هنوز هم جهان را به شیوه‌های عمیقی تحت تأثیر قرار می‌دهد. نیل که از همان ابتدای زندگی به مذهب و ارتباطات عمیق معنوی علاقه داشت توانست مکالمه‌ای معنوی با خدا را تجربه کند. مجموعه کتاب‌های گفتگو با خدا از همین مکالمات معنوی پدید آمد و میلیون‌ها نفر را تحت تأثیر قرار داد و تغییرات مهمی در زندگی روزمرۀ آن‌ها ایجاد کرد.

اگر از کتاب گفتگو با خدا خوشتان آمده، این کتاب‌ها را از دست ندهید

جلد دوم کتاب گفتگو با خدا که در سال 1997 منتشر شد. نیل دونالد والش در این کتاب به گفتگو با خداوند ادامه می‌دهد و به موضوعات دنیای بیرونی به عنوان یک کل پرداخته است.

جلد سوم کتاب گفتگو با خدا که در سال 2005 منتشر شد. این سه جلد به عنوان یک سه‌گانه شناخته می‌شوند و سؤالات جلد سوم این کتاب کاملاً از جلد اول و دوم آن متفاوت است و نویسنده در این جلد بر روی حقیقت جهانی زندگی تمرکز کرده و نشان می‌دهد چگونه می‌توانیم چالش‌ها را تبدیل به فرصت کنیم.

دوستی با خدا اثر نیل دونالد والش که در سال 1999 منتشر شد در واقع به خوانندگان کمک می‌کند تا آموزش‌های کتاب‌های سه‌گانۀ گفتگو با خدا را بهتر درک کنند. نیل دونالد والش در این کتاب نشان می‌دهد که چگونه همۀ ما می‌توانیم رابطۀ خود با خدا را در تمام جزئیات زندگی روزمرۀ خود اعمال کنیم. 

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (3)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • عباسی عباسس
    • پاسخ به نظر

    یه ارامش خاصی به همراه داره

  • تصویر کاربر

    • گیتی یعقوبی
    • پاسخ به نظر

    بهترین و کاملترین کتاب، بی نظیره، هرچی بگم کم گفتم

  • تصویر کاربر

    • سامان اسعدی کیا
    • پاسخ به نظر

    بهرین کتابی که تو عمرم خوندم بسیار عالی و ناثیرگزار

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی