برج فرازان
تخفیف

%25

برج فرازان

(83)

4,950,000ریال

3,712,500 ریال

دفعات مشاهده کتاب
7758

علاقه مندان به این کتاب
147

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
15

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب برج فرازان

انتشارات ماهی منتشر کرد:
برج‌فرازان تلاشی است برای واکاوی اجتماعی ریشه‌های جنگ جهانی اول در قالب مرور زندگی و جست‌وجو در احوال جوامعی که درگیر این اتفاق بوده‌اند. کتاب در این ریشه‌یابی به جای تحقیق در ساختار دولت‌ها، به پژوهشی بنیادی در اوضاع اجتماعی مردمِ درگیر با جنگ می‌پردازد. تاکمن در بخش‌های مختلف برج‌فرازان وقایع کشورهای اروپایی و امریکا در سال‌های 1890 تا 1914 را از نظر می‌گذراند و با زبانی روایی، جزئیاتی خواندنی و بکر از چهره‌ی جهانِ پیش از جنگ جهانی اول ارائه می‌دهد و سعی می‌کند به این سؤال پاسخ دهد که چطور در سال‌های اوج‌گیری تمدنِ مدرن جنگی چون جنگ جهانی اول رخ داد.
باربارا تاکمن در ژانویه‌ی 1912 در نیویورک به دنیا آمد. تحصیلات خود را در کالج ردکلیف (وابسته به دانشگاه هاروارد) در 1933 به پایان رساند و سال بعد را در زادگاه خویش و در توکیو برای «انجمن روابط اقیانوسیه» کار کرد. پدرش، موریس ورتهایم بانکدار آمریکایی، چند سالی‌ امتیاز مجله‌ی نیشن را داشت و در آن‌جا کاری به دخترِ خود واگذاشت. در سال 1937 با سِمت خبرنگار خارجی این مجله به اسپانیا رفت و مراحل اولیه‌ی جنگ داخلی اسپانیا را به چشم دید و گزارش کرد. در مادرید مدتی‌ همراه نیروهای جمهوریخواه به محاصره‌ی قوای دشمن درآمد و بعد در لندن برای مجله‌ی تبلیغاتی جمهوریخواهان مقاله نوشت و به آرمان آنان یاری رساند. در طول جنگ جهانی دوم روزنامه‌نگار باقی‌ ماند. او در سال 1939 با لستر آر. تاکمن که پزشک داخلی‌ و استاد دانشگاه منهتن بود ازدواج کرد. تاکمن در فوریه‌ی 1989، در هفتاد‌و‌هفت سالگی، بر اثر سکته‌ی مغزی درگذشت.
تاکمن سال‌ها ریاست «انجمن مورخان آمریکا» و نیز «فرهنگستان هنر و ادبیات امریکا» را به عهده داشت. او دو بار برنده‌ جایزه‌ پولیتزر شد؛ یک بار برای کتاب توپ‌های ماه اوت و بار دیگر برای کتاب استیلول و تجربه‌ی امریکا در چین. همچنین در طولِ زندگی‌ یازده کتاب نوشت که همه‌شان در زمینه‌ی تاریخ بود.
عزت‌الله فولادوند در 1314 در شهر اصفهان به دنیا آمد. پدرش قاضی دادگستری بود. او پس از گذراندن تحصیلات پایه در تهران، ابتدا برای ادامه‌ی تحصیل به انگلستان رفت، اما به علت برخی مشکلات دوباره به ایران بازگشت و دوره‌ی دبیرستان را به پایان رساند. سپس به پاریس رفت و دو سال در رشته‌ی پزشکی تحصیل کرد. پس از مطالعه‌ی کتابِ مسائل فلسفه اثر برتراند راسل پزشکی را رها کرد و برای تحصیلِ فلسفه عازم امریکا شد و دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترای فلسفه را در دانشگاه کلمبیا گذراند. از اساتید او می‌توان به آرتور دانتو، رابرت کامینگ و سیدنی مورگن بسر اشاره کرد.
فولادوند از سال 1343 تا 1359 در سمت‌های مختلف در شرکت ملی نفت ایران و وزارت امور اقتصادی و دارایی مشغول به کار بوده است. در کنار فعالیت‌های شغلی به فعالیت‌های فرهنگی نیز پرداخت و در همان سال‌ها ترجمه‌هایی از او منتشر شد. ترجمه‌ی کتاب‌های فلسفه کانت و آگاهی و جامعه به‌ترتیب در دوره‌های هشتم و نهم کتاب سال جمهوری اسلامی ایران برگزیده شده‌اند.
از ترجمه‌های او می توان به این کتاب‌ها اشاره کرد: گریز از آزادی (اریش فروم)، آلبرکامو (کانر کروز اوبراین)، خشونت (هانا آرنت)، به یاد کاتالونیا (جرج اورول)، جامعه‌ی باز و دشمنان آن (کارل پوپر)، فلاسفه‌ی بزرگ (برایان مگی)، راه فروبسته (هنری استیوارت هیوز)، زندگینامه‌ی فلسفی من (کارل یاسپرس) اخلاق در فلسفه‌ی کانت (راجر سالیوان)، آغاز فلسفه (هانس گئورگ گادامر).
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (1)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • سید هادی نظام الحسینی
    • پاسخ به نظر

    کتاب یعالی از نظر تاریخی برای مطالعه و تحقیق در موردمهمترین جنگی ( جنگ جهانی اول ) است که تاکنون شرایط جامعه بین المللی و تحولات بعدی آن را تعیین کرده است .

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی