مرده‌های بی کفن و دفن

(7)
نویسنده:

1,500,000ریال

1,350,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
527

علاقه مندان به این کتاب
13

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب مرده‌های بی کفن و دفن

انتشارات کتاب پارسه منتشر کرد:
سارتر در این نمایشنامه، موضوع‌های جنگ و مقاومت را که با نمایشنامه ی مگس‌ها آغاز کرد، از سر می‌گیرد. در این اثر که نخستین‌بار در سال 1946 منتشر شد، شخصیت‌ها از یک‌سو پارتیزان‌هایی هستند که گرفتار شده‌اند و در سوی دیگر افراد میلیس که پابه‌پای اشغالگران بیگانه به ستیز وطن‌پرستان می‌روند. پارتیزان‌های دستگیر شده، متحمل شکنجه‌های روانی و جسمی می‌شوند و…
سارتر در این کتاب در عین حال که مقاومت را موضوع اصلی قرار داده است تا فرانسوی‌ها فاجعه‌ای را که بر آنان گذشته به فراموشی نسپارند، معضل‌های روانی و اخلاقی را چنان پیچیده می‌کند که اهمیت سیاسی مقاومت تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد.
سیمون دوبووار درباره این نمایشنامه در خاطرات خود نوشته است: “مدت چهار سال به شدت درباره شکنجه فکر کرده بود. تنها و در جمع دوستان از خود می‌پرسید: نباید حرف بزنم؟ برای تحمل ضربه چه اقدامی باید کرد؟… همچنین درباره رابطه شکنجه‌کننده با قربانی‌اش به اندیشه پرداخته بود. تمام خیالات خود را در نمایشنامه گنجاند و ‌بار دیگر “اخلاق” را در برابر “عمل” قرارداد. لوسی بر غرور فردگرایانه‌اش اصرار می‌ورزد، درحالی‌که مبارز کمونیست – که سارتر به او حق می‌دهد – نتیجه‌بخش بودن را درنظر می‌گیرد…”
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی