خاطرات سیلویا پلات

خاطرات سیلویا پلات

(22)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
2053

علاقه مندان به این کتاب
28

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
1

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب خاطرات سیلویا پلات

انتشارات نی منتشر کرد:
این زندگی نامه ی خودنوشت اوست. بسیار کامل، پیچیده و دقیق. اینجاست که او می کوشد با خودش روراست باشد. در برابر صورت سازی از خود مقاومت می کند. سیلویا پلاتی که در این جا می بینیم نزدیک ترین فرد به چهره ی واقعی او در زندگی روزمره اش است.
«تد هیوز»
آنچه در درست دارید همچون زندگی نامه های معمولی فقط شرح زندگی نویسنده نیست. بلکه سرچشمه و منشأ غالب آثار اوست. برای نویسنده ای که کارش تا این حد بر جزئیات و ظرایف زندگی نامه اش متمرکز است، روابط اهمیتی ویژه دارد. دفتر حاضر چیزی ارائه می دهد که از هر زندگی نامه ی خودنوشت مهم تر است.از میان این صفحات و عبارات دلنشین صدایی به گوش می رسد که مانند اشعار سیلویا پلات صادق و بی نظیر است.
«فرانسیس مک کالو، ویراستار کتاب»
نمی خواهی فقط یک بار آن هم به شکلی زندگی کنی که در یک جمله ی کلی بتوانند بگویند: «او یه دختر ... بود» و نهایتاً در 25 کلمه یا کم تر و بیش تر تو را شرح بدهند. می خواهی هر قدر می توانی زندگی کنی... تو ثروتمندی... چون هجده ساله ای، هنوز حساسی، هنوز به خودت ایمان نداری، کمی گستاخ حرف می زنی و اندکی معقول تا خطاهایت را بپوشانی. پس نمی توان تو را به احساساتی بودن، سانتی مانتال بازی یا رفتارها و تدابیر زنانه متهم کرد.
«سیلویا پلات، برگرفته از متن کتاب»
سیلویا پلات (Sylvia Plath) بیست وهفتم اکتبر 1932 در شهر بوستون ماساچوست به دنیا آمد. در دانشگاه کمبریج تحصیل کرد و در همان دوران با تد هیوز شاعر سرشناس انگلیسی آشنا شد و ازدواج کرد. پلات که سال ها به افسردگی شدیدی دچار بود بارها اقدام به خودکشی کرد. او سرانجام در سحرگاه ?? فوریه ???? مقاومتش درهم شکست. او پس از گذاشتن نان و شیر برای فرزندانش در کنار تخت آنها و پوشاندن منافذ در و پنجره و با باز کردن شیر گاز به زندگی خود پایان داد.
پلات را پس از ویرجینیا ولف، تأثیرگذارترین زن در دنیای ادبیات می دانند. او برخلاف بسیاری از مشاهیر دنیای هنر و ادبیات که در اوج شهرت و محبوبیت دست به خودکشی زدند، پس از مرگ خودخواسته اش بود که به افسانه ای بر سر زبان ها مبدل شد. سیلویا پلات که بیشتر شهرتش را وام دار اشعارش است، ژانری را در ادبیات انگلیسی بنا نهاد که شعر اعتراف گونه نامیده می شود. اشعار او در عین تغزلی و سمبلیک بودن، سبکی ویژه از ریتم و هجاهای خاص را دربرمی گیرد.
سیلویا پلات از یازده سالگی تا هنگام مرگش به نوشتن یادداشت های روزانه اش ادامه داد. مجموعه ای از گزیده یادداشت های او که یادداشت های سال های 1950 تا 1962 را دربر می گیرد با مقدمه ای از تد هیوز و ویراستاری فرانسیس مک کالو در سال 1982 به چاپ رسید. نشر نی این مجموعه را با نام «خاطرات سیلویا پلات» با ترجمه ی مهسا ملک مرزبان منتشر کرده است.
مهسا ملک مرزبان متولد سال 1353 و فارغ التحصیل رشته ی مترجمی زبان انگلیسی از دانشگاه آزاد است. از سال 1374 ترجمه را با همکاری با مطبوعات از جمله فیلم ویدئو، هفته نامه ی مهر، روزنامه ی زن و غیره شروع کرد و در 1376 اولین کتابش به نام فانی و الکساندر نوشته ی اینگمار برگمن در مجموعه ی صد سال سینما، صد فیلمنامه ی نشر نی منتشر شد.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی