اسکندر مقدونی
تخفیف

%20

اسکندر مقدونی

(5)
نویسنده:

960,000ریال

768,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
316

علاقه مندان به این کتاب
7

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب اسکندر مقدونی

انتشارات سبزان منتشر کرد:
سخن گفتن از زندگی، شیوه‌های پیچیده نظامی و فتوحات سردار مقدونی که به یکی از باشکوه‌ترین و بزرگ‌ترین امپراتوری‌های ایران پایان داد، شاید از نظر ما ایرانیان سخت و ناراحت‌کننده باشد، اما باید در نظر داشت که گستردگی قلمرو حکومتی هخامنشیان از یک سو و از هم پاشیدگی درونی آن در اثر فساد و دسیسه چینی‌های درباریان و اشراف‌زادگان به حدی رسیده بود که به تدریج زمان فروپاشی آن فرا می‌رسید.

سیستم حکومتی هخامنشیان که از زمان کـوروش بزرگ به یکی از پیشرفته‌ترین و جذاب‌ترین قدرت‌های زمان خود تبدیل شده و به آسانی به کشورگشایی می‌پرداخت و ملل مختلف از شرق آن روزگار تا غرب را مطیع خود می‌ساخت، به حدی از شکنندگی رسیده بود که قادر به حل مشکلات خود نبوده و این تقدیر زمان و تیزبینی اسکندر بود که توانست بدرستی از این نقاط ضعف استفاده کرده و به آسانی طومار یکی از بزرگترین قدرت‌های زمان خود را در هم پیچیده و به یکی از آرزوهای دوران جوانی خود دست یابد. او صفحه‌ای جدید در تاریخ کشور ما گشود و فصلی جدید را در آن رقم زد.

این کتاب نوشته جان واری است، یکی از متخصصان نبردهای باستانی که به بررسی دقیق روش‌های جنگی اسکندر پرداخته است. او درباره نبردهای گرانیک، ایسوس، گوگمل، هیداسپس و محاصره بندر تیر به طور مشروح بحث کرده است.

این پژوهش دقیق، به تشریح شیوه‌های جنگی مقدونی‌ها می‌پردازد و به ویژه روش به کارگیری توامان فالانژهای پیاده نظام و سواران تیزتک را نشان می‌دهد. نیروها و جنگ‌افزارهای اسکندر و ایرانیان نیز مورد بررسی قرار گرفته‌اند و بدین طریق توصیفی جامع از زندگی اسکندر و عملیات‌های جنگی وی ارائه شده است.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی