ثریا
تخفیف

%30

ثریا

(25)

1,900,000ریال

1,330,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
1665

علاقه مندان به این کتاب
29

می‌خواهند کتاب را بخوانند
2

کسانی که پیشنهاد می کنند
2

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب ثریا

انتشارات روزگار منتشر کرد:

کتاب ثریا (رویایی که به کابوس مبدل شد)، تالیف الکساندر شولر، داستانی است واقعی از ثریا، یکی از زنان دربار و همچنین همسر شاه پهلوی ایران. در این کتاب به خاطرات تلخ و شیرین او اشاره شده که گاهی غم انگیز و گاهی شادی آور است.
دربار ایران در ماه می سال 1958 جدا شدن ثریا و شاه را اعلام کرد. شاه افسوس خود را برای بایستگی این کار، نشان داد، و ثریا گفت که آماده است در راه منافع ملی ایران قربانی شود.
اما جدایی با خوشنودی هر دو سو، تازه در فرجام سال 1958 روی داد. شاه دارایی بسیار کلانی را به ثریا بخشید که اندازه‌اش چندان روشن نیست، اما کسانی که آگاهی خوبی در این زمینه داشته‌اند از روی هم هفده میلیون دلار سخن گفته‌اند که در آن روزگار ثروت بسیار کلانی بود. ثریا همچنان می‌توانست از عنوان خود - شهبانو - برخوردار بماند و همچنین جایگاه دیپلماتیک خود را نگه دارد.
محمدرضا پهلوی یک سال پس از آن، در سال 1959 با فرح دیبا، دانشجوی بیست‌ویک‌ساله ایرانی ازدواج کرد که در سال 1960 ولیعهد رضا (و تا 1970 چهار فرزند دیگر) را به او پیشکش نمود. محمدرضا در سال 1967 تاج‌گذاری کرد و همسرش را شهبانو خواند.
پدر ثریا تا سال 1961 همچنان سفیر ایران در بن بود. اسفندیاری‌ها پس از آن، دوباره به خانه خودشان برگشتند. گاه در مونیخ و گاه در سوئیس زندگی می‌کردند. گزارشگران پس از جدایی ثریا باز هم همواره دنبالش بودند. غوغای او و کسی که جایش را سر تخت طاووس گرفته بود، بیش از هر کجا در آلمان بلند شد.
ثریا کوشید فیلمی از زندگی خود بسازد و از این راه به جهان هنرپیشگی گام گذارد، اما کوشش‌هایش به جایی نرسید...

فروشگاه اینترنتی کتاب 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی