رمانهای جاویدان جهان
تخفیف

%20

رمانهای جاویدان جهان (23)(تصویر دوریان گری)(جیبی)

(9)
نویسنده:

2,300,000ریال

1,840,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
1154

علاقه مندان به این کتاب
10

می‌خواهند کتاب را بخوانند
2

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب رمانهای جاویدان جهان

نشر افق منتشر کرد؛
اسکاروایلد شاعر، نمایشنامه نویس و داستان نویس ایرلندی در سال 1854 در دوبلین متولد شد. او تحصیلاتش در رشته ادب و هنر را در انگلستان به پایان رساند و با نوشتن داستان، نمایشنامه و شعر در سراسر اروپا به شهرت رسید. تصویر دوریان گری معروفترین اثر اوست. اسکاروایلد عمر کوتاهی داشت و در سال 1900 در چهل و شش سالگی درگذشت. این رمان با نگاهی تازه به زشتی و زیبایی می‌پردازد. دوست نقاش دوریان گری، بازیل، از او تصویر زیبایی می‌کشد و این تصویر، او را دچار غم و اندوه می‌کند. این تابلوی نقاشی ارتباط عجیبی با زندگی دوریان گری پیدا می‌کند.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

کتاب تصویر دوریان گری

تصویر جلد تصویر دوریان گری


در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:
 درون کالسکه با کلاه تا پیشانی پایین کشیده، دوریان گری، با بی‌تفاوتی به ننگ و پستی‌های آن شهر بزرگ نظر می‌افکند، و گاهی به گاه کلامی را که لرد هنری در خانه بزیل هال وارد به او گفته بود تکرار می‌کرد: «روح آدمی رو هیچ چیز جز حس‌های انسان شفا نمی‌ده؛ و حس‌های انسان رو هم چیزی جزروح آدمی شفا نمی‌ده.» آری، راز همین بود. و آن را چندین بار آزموده و بازهم می‌آزمود. تریاک‌خانه‌ها بودند که می شد درآن‌ها نسیان خرید، وحشت‌خانه‌ها بودند که در آن‌ها می‌شد یاد گناهان کهنه را با جنون معصیت‌های نو برانداخت.


معرفی کتاب تصویر دوریان گری اثر اسکار وایلد

کتاب تصویر دوریان گری اثر اسکار وایلد با ترجمۀ محسن سلیمانی تنها رمان اسکار وایلد است. در جولای سال 1890 بود که ماهنامۀ لیپینکات، نسخۀ ویرایش‌شده و سانسور شدۀ کتاب تصویر دوریان گری را منتشر کرد. اما این داستان حتی با وجود سانسور شدن به هدف کاهش خشونت و تأثرات منفی بر روی مخاطب باز هم خشم اخلاقی جامعۀ ویکتوریایی را بر انگیخت. بسیاری از منتقدین و مخاطبین خواستار مجازات و پیگرد قانونی وایلد شدند. بعداً یعنی در سال 1891، وایلد نسخۀ کامل کتاب را به همراه مقدمه‌ای در دفاع از آن منتشر کرد و در آن مقاله به کمک موضوع «هنر برای هنر» از کتابش دفاع کرد و دربارۀ خودش گفت که گرچه مردم فکر می‌کنند من شبیه لرد هنری هستم اما من خودم را بیشتر شبیه باسیل هالوارد می‌دانم. 

وایلد توضیح داد که او با فلسفۀ زیبایی‌شناسی موافق است. او بیان داشت که ارزش هنر در زیبایی آن است و زیبایی همان چیزی که هنر در خدمت آن است. همچنین بیان کرد که هنر نیازمند تفسیر اجتماعی یا سیاسی نیست بلکه فقط باید زیبا باشد. اما در آن مقطع از تاریخ انگلستان ویکتوریایی، این نوع نگرش نسبت به هنر بسیار غیرعادی و تا حدودی انقلابی بود. در آن زمان از هنر و هنرمند انتظار می‌رفت که ضمن حفظ اخلاق آن را تقویت کند و سلب مسئولیت وایلد از هنر جسورانه‌اش بسیار ناراحت‌کننده بود. یکی از دلایلی که تصویر دوریان گری تا به امروز بسیار موردتوجه و مطالعه قرار گرفته است جنبه گیج‌کنندۀ زیبایی‌شناسی آن است. این رمان کمی گوتیک است و با استفاده از کمدی موقعیت، درگیری‌های فلسفی خلق می‌کند. 

تصویر دوریان گری به‌خاطر موضوع وهم برانگیز و خیالی‌اش اغلب با داستان‌های «چرم ساغری» اثر بالزاک و «تصویر بیضی‌شکل» اثر ادگار آلن‌پو مقایسه می‌شود اما این اثر رمانی حقیقی نیست، بلکه داستان فلسفی مهمی است. آنچه تصویر دوریان گری را خاص و بی‌رقیب می‌سازد مهارتی است که وایلد در بافت عناصر مختلف و خلق برداشتی مدرن از داستان قدیمی فاوست از خود نشان می‌دهد. تصویر دوریان گری، چه از حیث اصالت موضوع و چه به سبب برانگیختن کنجکاوی بیمارگونه مردم کتاب‌خوانی که خواستند در میان زندگی سراپا فساد دوریان و زندگی وایلد مشابهتی ببینند، انعکاس بزرگی یافت. 

سبک تصنعی که در هر صفحه‌ای دیده می‌شود قدرت هیجان‌انگیز این اثر را که درهرحال کامل‌ترین و بارزترین نمونه مکتب منحط انگلستان در اواخر قرن نوزدهم است، کاهش می‌دهد. این اثر نشانه واکنش شدید و تهورآمیزی در مقابل تمام عصر ملکه ویکتوریا و در مقابل اخلاق سراپا وسواس طبقه بورژوازی است که دعوی آن داشت که هنر را ابزار تعلیم‌وتربیت بسازد. این رمان که غنای انشا و ابداع نویسنده، در خلال آن، موفقیت‌آمیزترین بیان خویش را پیدا می‌کند، به سبکی بسیار درخشان و ظریف نوشته شده است و جای وسیعی به امور مهم تناقض می‌دهد. وایلد، با این اثر، بر آن بود که نشان بدهد هنر که با یگانه قوت و نفوذ خویش مرزهای نیکی و بدی را نابود می‌کند، چه «تحول و تغیر» نیرومند و مؤثری در واقعیت پدید می‌آورد.

خلاصه داستان

دوریان گری مرد جوان بسیار زیبایی است که تا سرحد پرستش، عاشق زیبایی خود است و از آن لذت می‌برد. اما این عشق و علاقه، علاقه‌ای آرام و بی‌دغدغه نیست بلکه سیمایی آتشین و اضطراب‌آور دارد. وقتی دوست نقاش دوریان، بازیل هالوارد، پرتره‌ای در نهایت زیبایی و جوانی از دوریان گری می‌کشد و آن را به او هدیه می‌کند دوریان از تصور زودگذر بودن این نعمت بی‌بدیل دچار رنج، درد و غم می‌شود و در می‌یابد که زمان با قوت و نفوذ منحصر به فردش، زیبایی و جوانی را نابود می‌کند. اما او افسونی به کار می‌برد تا هیچ یک از فراز و نشیب‌ها و گرفتاری‌های زندگی بر روی صورتش تأثیری نگذارند و در عوض، پرترۀ او دچار پیری و فرسودگی و خمودگی شود. دوریان به‌رغم فسادها و جنایت‌هایش جوان و پاک باقی خواهد ماند و تنها تصویرش است که متحمل ضرر گذشت عمر و زمان خواهد شد. اما بعد از آن...    

خواندن کتاب تصویر دوریان گری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

تصویر دوریان گری یکی از مشهورترین آثار سبک رمانتیسم است که اخلاقیات را به چالش می‌کشد. خواندن این اثر ادبی مهم و ارزشمند را به اهل کتاب و کسانی که مشتاق‌اند با سبک رمانتیسیم آشنا شوند پیشنهاد می‌کنیم.

درباره نویسنده کتاب تصویر دوریان گری

نویسنده کتاب تصویر دوریان گری

اسکار وایلد در 16 اکتبر 1854 در دوبلین و ایرلند به دنیا آمد و در کالج ترینیتی در دوبلین و کالج مگدالن در آکسفورد تحصیل کرد و در لندن اقامت گزید و در سال 1884 با کنستانس لوید ازدواج کرد. او در جامعۀ ادبی آن زمان بسیار محبوب و مشهور بود و هم پایۀ بزرگان و نامداران قرار می‌گرفت. زندگی رمان‌نویس، شاعر، مقاله‌نویس و نمایشنامه‌نویس ایرلندی، اسکار وایلد به‌اندازه آثار او مشهور است. وایلد در طول دوران حرفه‌ای خود یعنی چیزی حدود 20 سال، مجموعه آثاری خلق کرد که هنوز موردعلاقۀ مردم سرتاسر جهان است. 

آثاری چون رمان تصویر دوریان گری، داستان‌های کوتاه چون شاهزاده خوش بخت و غول خودخواه، اشعاری مانند تصنیف ریدینگ دروازه و نمایشنامه‌های چون فن لیدی ویلیامز، زن بی‌اهمیت، اهمیت جدی بودن و... . وایلد در 1895 به اتهام همجنس‌گرایی محاکمه و محکوم شد و از تصویر دوریان گری به‌عنوان مدرکی علیه او استفاده شد. این رمان امروزه به یک رمان کلاسیک ادبیات انگلیس تبدیل شده است و تعدادی فیلم از روی آن اقتباس شده که مهم‌ترین آنها در سال 1945 توسط آلبرت لوین کارگردانی شده و سه جایزه اسکار دریافت کرد.

درباره مترجم کتاب تصویر دوریان گری

محسن سلیمانی در سال 1338 دیده به جهان گشود و در بهمن‌ماه سال 1396 از دنیا رفت. ایشان مترجم، پژوهشگر ادبیات و نویسنده داستان‌های طنز بودند. سلیمانی در رشته زبان و ادبیات انگلیسی فارغ‌التحصیل شد و در سال 59 کار نویسندگی را شروع کرد. مدتی مسئول واحد ادبیات داستانی و سردبیر جنگ‌ها سوره از شماره 1 تا 9 بود.

سلیمانی در زمینهٔ نقد ادبی، اصول داستان‌نویسی و نیز داستان در حدود هفتاد کتاب ترجمه و تألیف کرد. او مقالات زیادی در زمینهٔ ادبیات نگاشته که در نشریه‌های معتبر داخلی به چاپ رسیده است. او علاوه بر اینها چند سالی در دانشگاه هنرهای زیبا داستان‌نویسی تدریس کرده است. 

برخی از آثار ترجمه او به شرح زیر است: 
• فرانکنشتاین، اثر مری شلی
• تصویر دوریان گری، اثر اُسکار وایلد
• اوژنی گرانده، اثر اونوره دو بالزاک
• دکتر جکیل و آقای هاید، اثر رابرت لویی استیونسن
• بابا لنگ‌دراز، اثر جین وبستر
• پینوکیو، اثر کارلو کُلودی
• بینوایان، اثر ویکتور هوگو
• رابینسون کروزوئه ، اثر دنیل دفو

مترجم کتاب تصویر دوریان گری

واکنش‌ها به کتاب تصویر دوریان گری

این کتاب به‌محض انتشار خشم عمومی را برانگیخت و موجب شد زندگی برای وایلد کمی سخت شود خشم منتقدین و مردم به این دلیل بود که این اثر نه در جهت اخلاق و فرهنگ بلکه در جهت بازنمود چهرۀ خشن و مخفی بی‌اخلاقی در جامعه است. همین امر بعدها برای او دردسرساز شد.

امتیازات

کتاب تصویر دوریان گری از سایت goodread امتیاز 4.1 و از سایت Amazon امتیاز 4.4 از 5 دریافت کرده است.

حواشی حول محور کتاب

این کتاب برای اسکار وایلد دردسرهای زیادی به ارمغان آورد. یکی از این مشکلات اتهامات همجنس‌گرایی بود که در آن زمان حکم اعدام داشت.

تحلیل سی‌بوک از کتاب تصویر دوریان گری

خوانایی کتاب و روان بودن 
کتاب تصویر دوریان گری کتابی داستانی با متنی روان و ساده است و خواندن آن در زمان بسیار کمی ممکن است.

مدت زمانی که طول می‌کشد بخوانی  
یک خواننده خوش‌خوان با سرعت مطالعه متوسط 250 کلمه در دقیقه، چیزی حدود 3 ساعت و 4 دقیقه طول می‌کشد تا کتاب تصویر دوریان گری را مطالعه کند. 

شرایط تهیه کتاب و مقایسه با نسخه صوتی و الکترونیکی 
کتاب تصویر دوریان گری کتاب معروفی است و جزو صد کتاب برتر جهان در نظر گرفته می‌شود. ازاین‌رو این کتاب هم به‌صورت صوتی و هم الکترونیک در دسترس مخاطبین عزیز است.

مقایسه چاپ‌های مختلف و نشرها 
تصویر دوریان گری در ایران بارها ترجمه شده است. از بهترین و معروف‌ترین ترجمه‌های آن می‌توان به انتشارات «نگاه» با ترجمهٔ «ابوالحسن تهامی»، انتشارات «افق» با ترجمهٔ «محسن سلیمانی»، انتشارات «جامی» با ترجمهٔ «رضا مشایخی» و ... اشاره کرد.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (2)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • فاطمه عاطفی
    • پاسخ به نظر

    موضوع، تصویر سازی، شخصیت سازی، سوژه پردازی و انتهای خیییییلی خوبی داره اما یکمی حجمش زیاده ولی من با یکی از شُک هایی ک نویسنده به مخاطبش داد گریه کردم قلم اسکار وایلد بینظیرهههه مخصوصا این کتاب که توی زندان نوشته‌ش

    • تصویر کاربر

      • مهرناز بهروش
      • پاسخ به نظر

      وایلد این کتاب رو توی زندان ننوشته، اتفاقا موقعی که متهم به همجنسگرایی شد این کتاب هم به خاطر مضامین و محتواش علیه‌اش به کار رفت. این کتاب رو وایلد ده سال قبل از مرگش نوشته

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی