الگوهای شمعی ژاپنی

(0)
نویسنده:

2,600,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
1036

علاقه مندان به این کتاب
7

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب الگوهای شمعی ژاپنی

انتشارات چالش منتشر کرد:
روش تکنیکال، تنها روشی است که قادر به تشخیص و اندازه گیری هیجانات آمیخته در بازار است. نام گذاری‌ها در نمودار‌های شمعی ژاپنی نیز به وضوح از این مطلب پیروی می کنند. این نام‌ها با طرفند‌های گوناگون در تلاشند تا وضعیت هیجانی حاکم بر بازار را در هنگام وقوع این الگو‌ها، بهتر تشریح کنند. بعد از شنیدن عبارت ” دارآویز ” یا ” ابر سیاه ” آیا امکان دارد که فکر کنید بازار از نظر هیجانی در موقعیت مناسبی قرار دارد؟ البته که نه ! هر دوی این الگو‌ها، الگو‌هایی کاهشی هستند و نامشان به وضوح مشخص می کند که بازار در وضعیت نامتعادلی قرار دارد.
البته اینکه وضعیت هیجانی بازار در زمان تشکیل این الگو‌ها نامساعد است، این احتمال را که بازار دوباره به آرامش برسد، رد نمی کند. نکته اینجاست که در هنگام تشکیل الگوی ابر سیاه، خرید‌ها باید در وضعیت تدافعی قرار گیرند، یا حداقل بر اساس جهت کلی روند یا سایر فاکتور‌ها تصمیم‌گیری شود و فروش‌های جدید می توانند آغاز شوند.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب الگوهای شمعی ژاپنی اثر استیو نیسون


استیو نیسون یکی از معدود آمریکایی‌هایی است که با تکنیک الگوهای شمعی ژاپنی که چندین سال قدمت دارد، آشناست. در واقع استیو نیسون بود که اولین بار این الگو را وارد بازار مالی آمریکا کرد. استیو نیسون در سال 1990 کتاب مرجع کوتاهی دربارۀ نمودارهای شمعی منتشر کرد که بسیار مورد استقبال علاقه‌مندان قرار گرفت، او سپس در سال 1991 کتابی مفصل دربارۀ الگوهای شمعی ژاپنی به چاپ رساند.

اگر در بازار مالی و سرمایه فعالیت دارید شاید تابه‌حال اسم نمودارهای شمعی را شنیده باشید و شاید هم هیچ‌گونه آشنایی با آن‌ها نداشته باشید. انواع مختلفی از نمودارها در تحلیل تکنیکال بازار سرمایه به کار می‌روند و پنج نمونۀ معروف و رایج آن‌ها «نمودار خطی»، «نمودار میله‌ای»، «نمودار نقطه‌ای»، «نمودار شمعی ژاپنی» و «نمودار هیکن‌آشی» هستند. ژاپنی‌ها بیش از یک قرن است که از نمودارهای کندل استیک یا همان الگوهای شمعی ژاپنی در تحلیل تکنیکال بازار سرمایه و بورس بهره می‌برند اما غربی‌ها تازه چند سالی است که با این تکنیک آشنا شده‌اند. استفاده از الگوهای شمعی ژاپنی در ترکیب با روش‌های تحلیل تکنیکالی، نتایج شگفت‌انگیزی را برای معامله‌گران به ارمغان می‌آورد. 

ریشه الگوهای کندل استیک یا همان الگوهای شمعی به سهام و بورس ژاپن برمی‌گردد. اولین بار این تجار برنج ژاپنی بودند که در قرن هفدهم میلادی از الگوهای کندل استیک استفاده کردند، در واقع یک تاجر برنج ژاپنی به نام مونهیسا هوما که بنیانگذار تحلیل تکنیکال نیز بود، الگوهای شمعی ژاپنی را ابداع کرد تا با کمک آن بتواند قیمت‌های بازار و شتاب قیمت را بررسی کند. در واقع کندل در لغت به معنای شمع و کندل استیک به معنای شمعدان است و با پشت سر هم رسم شدن این الگوها، نمودار شمعی شکل‌ خواهد گرفت. استیو نیسون اولین کسی بود که این الگوها را وارد بازار مالی آمریکا کرد. با استفاده از الگوهای شمعی می‌توانید به قیمت‌های بالا، پایین، بسته شدن و باز شدن نمودارها پی ببرید که همین‌ها نشان دهندۀ رفتار، احساسات و نوع تصمیماتی است که معامله‌گران می‌گیرند. 

در کتاب الگوهای شمعی ژاپنی چه می‌خوانیم؟

اگر هیچ‌گونه آشنایی با الگوهای شمعی ژاپنی ندارید مسئله‌ای نیست. استیو نیسون در این کتاب فرض را بر این گرفته که خواننده هیچ چیزی دربارۀ این الگوها نمی‌داند و البته باید این حقیقت را پذیرفت که الگوهای شمعی ژاپنی برای طیف وسیعی از معامله‌گران و سرمایه‌گذاران موضوعی ناآشنا و تازه است. نمودارهای کندل استیک یا همان الگوهای شمعی ژاپنی نوعی تحلیل تکنیکال و ابزاری همه کاره است که می‌توان آن را با هر ابزار تکنیکال دیگری ترکیب کرد و به بهبود روند تحلیل بازار هر معامله‌گری کمک کرد. از این الگوها می‌توان در پوشش ریسک، معاملات آتی، سهام یا هر جایی که تحلیل تکنیکال اعمال می‌شود استفاده کرد. 

تحلیل تکنیکال، تنها روشی است که معامله‌گر می‌تواند با آن هیجانات آمیخته در بازار را تشخیص دهد یا اندازه‌گیری کند، برای همین نمودار الگوهای شمعی ژاپنی، یکی از نمودارهای پر استفاده در تحلیل تکنیکال است و به راحتی می‌توان با آن تغییرات قیمتی بازار مالی و سرمایه را بررسی کرد. معامله‌گرها می‌توانند با کمک الگوهای شمعی ژاپنی، نگاهی جزئی‌تر و دقیق‌تر به نمودارها داشته باشند. از نظر معامله‌گرها تفسیر الگوهای شمعی ژاپنی ساده‌تر از نمودارهای دیگر است. این الگوهای شمعی از دو نوع صعودی و نزولی تشکیل شده‌اند و هر کدام حرکت قیمت در بازار را به معامله‌گر نشان می‌دهند. 

استیو نیسون در این کتاب تمامی الگوهای مختلف را نیز توضیح داده است. مثلاً الگوهای شمعی ژاپنی طوری نام‌گذاری شده‌اند تا معامله‌گر بتواند از طریق این اسامی، وضعیت هیجانی حاکم بر بازار را هنگام وقوع الگوها راحت تشخیص دهد. به عبارتی، اگر کلماتی نظیر «دارآویز» یا «ابر سیاه» را بشنوید آیا امکان دارد فکر کنید اوضاع بازار مرتب و بر وفق مراد است؟ مسلماً نه! هر دوی این اسامی نام الگوهای شمعی ژاپنی و الگوهای کاهشی هستند و همان‌طور که از نامشان پیداست نشان می‌دهد که بازار وضعیت نامتعادلی دارد. 

نویسنده در بخشی از مقدمۀ این کتاب توضیح می‌دهد که: «بخش اول این کتاب به بررسی ساختار، روش مطالعه و تفسیر بیش از 50 شمع یا الگوی شمعی می‌پردازد. بخش دوم چگونگی ترکیب نمودار شمعی با ابزارهای تکنیکی غربی را بیان می‌کند. بخش دوم، جایی است که قدرت واقعی نمودار شمعی پدیدار می‌شود و چگونگی استفاده از آنها‌ (به روش من) گفته می‌شود. من تصاویری از الگوهای شمعی را به عنوان نمونه رسم کردم که به روند آموزشی کمک کند. این تصاویر تنها به عنوان مثال مطرح شده‌اند. خواهید دید که چگونه انواع مختلف الگوها می‌توانند سرنخهای مهمی از وضعیت کلی بازار تلقی شوند.»

فهرست مطالب کتاب الگوهای شمعی ژاپنی

فصل ۱: مقدمه
فصل۲: پیشینه تاریخی
بخش اول: مفاهیم پایه
فصل ۳: ساختار نمودارهای شمعی
فصل۴: الگوهای بازگشتی
فصل ۵: ستاره‌ها
فصل ۶: سایر الگوهای برگشتی
فصل ۷: الگوهای ادامه دهنده
فصل 8: ستاره دوجی جادویی
فصل ۹: تمام ترکیب‌ها در کنار هم
بخش دوم: قوانین استفاده همزمان از تکنیک‌ها
فصل 10: الگوهای شمعی در کنار یکدیگر
فصل 11: نمودارهای شمعی و خطوط روند
فصل 12: الگوهای شمعی و سطوح اصلاحی فیبوناچی
فصل 13: شمع‌های ژاپنی با میانگین‌های متحرک
فصل 14: نمودار شمعی با اسیلاتورها (نوسان نماها)
فصل 15: حجم معاملات با نمودار شمعی
فصل 16: الگوهای شمعی و امواج الیوت
فصل 17: داد و ستد تامینی (هجینگ) با نمودار شمعی
فصل 18: من چگونه از نمودار شمعی استفاده می‌کنم
جمع‌بندی
واژه‌نامه
واژگان نمودارهای شمعی و فرهنگ‌نامه تصویری

خواندن کتاب الگوهای شمعی ژاپنی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

اگر یک معامله‌گر با تجربه باشید، با یادگیری الگوهای شمعی ژاپنی می‌توانید آن‌ها را به سایر ابزارهای تکنیکال اضافه کنید و هم‌افزایی قدرتمندی از تکنیک‌ها ایجاد کنید. اگر تازه وارد بازار معامله شده‌اید، پس از مطالعۀ این کتاب متوجه خواهید شد که الگوهای شمعی ژاپنی، به عنوان یک نمودار مستقل چقدر مؤثر هستند.

دربارۀ نویسندۀ کتاب الگوهای شمعی ژاپنی

کتاب الگوهای شمعی ژاپنی

استیو نیسون، که جز اولین کسانی هست که نشان تکنسین خبرۀ بازار (CMT) را دریافت کرد، نویسنده و سخنران مشهوری است که اولین بار الگوهای شمعی ژاپنی را وارد جهان غرب کرد. استیو سه کتاب در این زمینه نوشته که یکی از آنان الگوهای شمعی ژاپنی است. او همچنین متخصص تحلیل تکنیکال غربی با بیش از 30 سال تجربه است. بسیاری از برجسته‌ترین تحلیلگران تکنیکال جهان و صندوق‌های تامین و مدیران مالی از مشتریان شرکت استیو نیسون بوده‌اند. بسیاری از مقاله‌های نیسون در وال‌استریت ژورنال، مجلۀ ورث، مجلۀ سرمایه‌گذاری نهادی و بارونز منتشر شده است. 

استیو بارها در شبکۀ خبری بازار مالی CNBC حضور داشته است و هر قسمت که استیو در این شبکه حضور داشته بیشترین بیننده را برای این شبکه به‌همراه داشته است. سمینارهایش با عنوان باارزش‌ترین و سرگرم‌کننده‌ترین سمینارها در این صنعت ستایش شده است. او استراتژی‌های تجاری‌اش را در بیست کشور به معامله‌گران شرکت‌های سرمایه‌گذاری برجسته یاد داده است. استیو همچنین در دانشگاه‌های متعددی از جمله باروخ و کرنل سخنرانی کرده و سخنران مهمان بانک جهانی و فدرال رزرو نیز بوده است. او قبلاً تحلیل‌گر فنی ارشد مریل لینچ و معاون ارشد در اوراق بهادار دایوا بوده است. او مدرک MBA در امور مالی و سرمایه‌گذاری دارد. استیو نیسون کتاب «استراتژی‌های کسب سود از الگوهای شمعی ژاپنی» را بیست سال پیش از کتاب الگوهای شمعی ژاپنی در سال 2011 منتشر کرد. 

امتیازات

کتاب الگوهای شمعی ژاپنی از سایت آمازون امتیاز 4.7 از 5 و از سایت گودریدز امتیاز 4.3 از 5 را به دست آورده است.

میزان فروش کتاب

کتاب الگوهای شمعی ژاپنی تنها مرجع کامل و معتبر در زمینۀ الگوهای شمعی (کندل‌ها) است.

تحلیل سی بوک از کتاب الگوهای شمعی ژاپنی

استیو نیسون تا به امروز مقاله‌های متعددی در زمینۀ نمودارهای شمعی نوشته است و کلاس‌های آموزشی زیادی در این زمینه برگزار کرده و در مصاحبه‌های تلویزیونی و روزنامه‌های آمریکا در مورد این نمودار و الگوهای شمعی ژاپنی صحبت کرده است. استیو نیسون در کتاب الگوهای شمعی ژاپنی از طریق سال‌ها مطالعه و تحقیق، با زبانی ساده و قابل‌فهم این رویکرد و الگوی رو به رشد و پویای تحلیل بازار را به خواننده یاد داده است. استیو در این کتاب اصول اولیۀ الگوهای شمعی ژاپنی را با ذکر صدها مثال به خواننده یاد داده تا نشان دهد چگونه می‌توان از الگوهای شمعی ژاپنی تقریباً در هر بازاری استفاده کرد.

اگر از کتاب الگوهای شمعی ژاپنی خوشتان آمده، این کتاب‌ها را از دست ندهید.

- مجموعه کتاب‌های پرایس اکشن که ال بروکز اساس تمام تحلیل‌های فنی نمودارهای سهام، کالا یا سایر دارایی‌ها را توضیح داده است.

- کتاب زندگی از راه داد و ستد در بازارهای مالی اثر دکتر الکساندر الدر، که ابزارهای اساسی تجزیه و تحلیل نمودار، قوانین به حداقل رساندن ریسک در بازار مالی را به علاقه‌مندان آموزش داده است. 

- کتاب تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه اثر جان جی مورفی که در این کتاب به هزاران معامله‌گر، مفاهیم تحلیل تکنیکال و کاربرد آن‌ها در بازارهای آتی و سهام را آموزش می‌دهد.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (1)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • محمد ...
    • پاسخ به نظر

    کتاب عالی

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی