30بوک
کتاب عمومی
اقتصادی
بورس
سرمایه گذار هوشمند

سرمایه گذار هوشمند

(0)

2,200,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
938

علاقه مندان به این کتاب
23

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
3

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب سرمایه گذار هوشمند

انتشارات چالش منتشر کرد:
این کتاب به شما کمک می کند تا از سرمایه گذاری خود هیچگاه نتیجه ضعیفی نگیرید. در واقع روشی را به شما آموزش می دهد تا بیشتر از آنچه فکرش را می کنید برایتان سودمند باشد.
بنیامین گراهام یکی از نظریه پردازان بزرگ سرمایه گذاری در سال های پس از جنگ جهانی دوم و پدر سرمایه گذاری مدرن است که کتاب های معدودی از جمله کتاب حاضر را به رشته ی تحریر درآورده است. کسانی مانند وارن بافت، شاگرد او و ثروتمندترین فرد سال 2008،این کتاب را همواره بهترین کتاب در زمینه ی سرمایه گذاری دانسته و می دانند. کتاب حاضر یکی از ده کتاب مقدس سرمایه گذاری در جهان است و به لحاظ سادگی و روانی مفاهیم،مخاطب غیر متخصص با آن به خوبی ارتباط برقرار می کند. نظریات مولف نه تنها هم چنان در بورس های مطرح جهان کاربرد دارند بلکه گاه تنها ماخذ معتبر به منظور اطمینان از خرید در قیمت هایی زیر ارزش ذاتی و با ارزندگی کافی هستند.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

سرمایه‌گذار هوشمند 

سرمایه گذار هوشمند


بخشی از کتاب سرمایه‌گذار هوشمند:
«در شش سال پیش توصیه کردیم که سرمایه‌گذار، سرمایه‌اش را بین اوراق قرضه درجه ‌بالا و سهام عادی مناسب به‌صورتی تقسیم کند، که سهم اوراق قرضه در این سبد، هرگز کمتر از 25 درصد یا بیشتر از 75 درصد نشود که این مسأله، به صورت عکس در مورد سهام سبدش هم صدق می‌کند. در این شرایط ساده‌ترین انتخاب برای او انتخاب 50-50 است که با تغییر هر یک از این بازارها مثلاً 5 درصد این تعادل دوباره باید توسط سرمایه‌گذار ایجاد شود. به عنوان یک سیاست جایگزین، این شخص می‌تواند مقدار سهام سبد خود را تا 25 درصد کاهش دهد اگر احساس کند که بازار به طرز شدیدی افزایش یافته است و از آن طرف می‌تواند مقدار سهامش را به 75 درصد افزایش دهد اگر گمان کند کاهش عمده قیمت‌ها به میزان قابل‌توجهی باعث جذب شدنِ سهام موردنظر شده است.»


اقتصاددان بنیامین گراهام یک رهبر برتر و پیشرو در امور مالی و سرمایه‌گذاری است و کتاب سرمایه‌گذاری هوشمندش یکی از مهم‌ترین کتاب‌ها در زمینۀ سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. بنیامین گراهام کتاب سرمایه‌گذار هوشمند را در سال 1949 منتشر کرد. این کتاب در زمینۀ سرمایه‌گذاری بر اساس ارزش ذاتی نوشته شده و بسیار مورد تحسین قرار گرفته است. بنیامین گراهام در این کتاب استراتژی‌هایی را در مورد چگونگی استفادۀ موفقیت‌آمیز از سرمایه‌گذاری ارزشی در سهام بازار ارائه داده است. از لحاظ تاریخی این کتاب یکی از محبوب‌ترین کتاب‌ها در زمینۀ سرمایه‌گذاری بوده است و همه این کتاب را میراث گراهام می‌دانند.

معرفی کتاب سرمایه‌گذار هوشمند اثر بنیامین گراهام

کتاب سرمایه‌گذار هوشمند اثر بنیامین گراهام با ترجمۀ سعید سعادتیان را نشر چالش به چاپ رسانده است. سرمایه‌گذاری در بورس می‌تواند منبع درآمد خیلی خوبی باشد اما باید سرمایه‌گذاری را بلد باشید. اگر دوست دارید یک سرمایه‌گذار باهوش باشید باید بسیار با دقت عمل کنید و هر چه سرمایه‌گذاری‌تان عقلانی‌تر باشد نتیجۀ بهتری خواهید گرفت. کتاب سرمایه‌گذاری هوشمند اصول سرمایه‌گذاری بر اساس ارزش ذاتی است. سرمایه‌گذاری ارزشی یک استراتژی در سرمایه‌گذاری است که شامل انتخاب سهامی است که به نظر می‌رسد کمتر از ارزش ذاتی خود معامله می‌شود. سرمایه‌گذارهای ارزشی سهام‌هایی را پیدا می‌کنند که فکر می‌کنند بازار سهام آن‌ها را دست‌کم گرفته است. 

این سرمایه‌گذارها معتقدند بازار نسبت به اخبار خوب و بد زیادی واکنش نشان می‌دهد و در نتیجه تغییرات قیمت سهام با اصول بنیادی بلندمدت مطابقت نخواهد داشت و واکنش بیش از حد بازار، فرصتی برای سود بردن و خرید سهام تخفیف خورده است. بنیامین گراهام کتاب سرمایه‌گذار هوشمند را بر اساس سرمایه‌گذاری ارزشی نوشت، رویکردی در سرمایه‌گذاری که گراهام در سال 1982 در مدرسه بازرگانی کلمبیا تدریس می‌کرد و متعاقباً دیوید داد، اقتصادادن و معامله‌گر سهام آمریکایی آن را اصلاح کرد. وارن بافت در 20 سالگی کتاب سرمایه‌گذاری هوشمند را خواند و پس از آن از توصیه‌ها و اصول بنیامین گراهام استفاده کرد و شروع به سرمایه‌گذاری ارزشی کرد. 

خلاصه کتاب

یکی از تمثیل‌های مهم گراهام در کتاب سرمایه‌گذار هوشمند، آقای بازار است. این عبارت برای بیان خصایل غیرمنطقی و متناقض بازار سهام و همچنین مخاطرات ناشی از تفکر گروهی بازار سهام است. آقای بازار یک فرد متعهد است که هر روز به سراغ سهامدار می‌رود و پیشنهاد خرید یا فروش سهام خود را با قیمتی متفاوت می‌دهد. اغلب قیمتی که آقای بازار می‌گوید معقول به‌نظر می‌رسد اما گاهی اوقات نیز مضحک است. سرمایه‌گذار مختار است که با قیمت آقای بازار موافقت کند و با او معامله کند یا کلاً او را نادیده بگیرد. آقای بازار از این موضوع ناراحت نمی‌شود و روز بعد باز خواهد گشت تا قیمت دیگری را اعلام کند. 

نکتۀ این حکایت این است که سرمایه‌گذار نباید هوس‌های آقای بازار را عاملی تعیین‌کننده در ارزش سهام سرمایه‌گذار بداند. او باید به جای مشارکت در آن، از حماقت بازار سود ببرد. یک اشتباه رایج در بازار این است که سرمایه‌گذاران معقول و همگون هستند اما آقای بازار نشان می‌دهد که قضیه این نیست. گراهام به سرمایه‌گذار توصیه می‌کند که بیش از حد نگران رفتار اغلب غیرمنطقی آقای بازار نباشد و به جایش روی عملکرد واقعی شرکت‌ها و دریافت سود سهام تمرکز کند. گراهام در کتاب سرمایه‌گذار هوشمند اهمیت تعیین ارزش هنگام سرمایه‌گذاری را نیز توضیح داده است. او معتقد است به منظور سرمایه‌گذاری موفقیت‌آمیز ارزشی و اجتناب از رونق و رکود کوتاه مدت بازار، تعیین ارزش‌ها ضروری است. برای تعیین ارزش نیز سرمایه‌گذارها از تحلیل بنیادی استفاده می‌کنند. 

«حال فرض کنید سوال اساسی ما به عنوان یک سرمایه‌گذار، چگونگی تقسیم پول روی اوراق قرضه درجه بالا و سهام پیشرو داوجونز باشد. در چنین شرایطی، سرمایه‌گذار باید از چه منطقی پیروی کند اگر هیچ دلیل محکمی برای پیش‌بینیِ افزایش یا کاهش قیمت نداشته باشد؟ ابتدا لازم است اشاره شود که اگر سقوط جدی در کار نباشد، سرمایه‌گذار می‌تواند روی همان 3.5 درصد سود تقسیمی سهام و رشد قیمت متوسط سالیانه 4 درصد حساب کند. همان‌طور که بعداً هم گفته خواهد شد، این 4 درصد شامل سرمایه‌گذاری مجدد سود تقسیمی دریافتی از شرکت هم خواهد بود.»

فهرست مطالب کتاب
• میکروکتاب چیست؟
• درباره کتاب
• درباره نویسنده
• مقدمه
• اصول راهنمای سرمایه‌گذاری هوشمندانه
• فصل اول: کسب‌وکاری که در آن سرمایه‌گذاری می‌کنید را به خوبی بشناسید
• فصل دوم: بدانید چه کسی کسب‌وکار را اداره می‌کند
• آیا مدیریت واقعا کارآمد است؟
• آیا متوسط سودی که سهامداران بیرونی دریافت می‌کنند با انتظارات آن‌ها متناسب است؟
• فصل سوم: برای کسب درآمد در بلندمدت سرمایه‌گذاری کنید و خرید و فروش‌های سریع انجام ندهید
• فصل چهارم: به عقلانیت خود اعتماد داشته باشید
• فصل پنجم: سرمایه‌گذاری‌ها را با توجه به ارزش ذاتی‌شان انتخاب کنید، نه براساس محبوبیت‌شان
• فصل ششم: همیشه با یک حاشیه‌ی امن سرمایه‌گذاری کنید
• پیشنهاد میکروکتاب بعدی
• پایان

خواندن کتاب سرمایه‌گذار هوشمند را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

اگر به اقتصاد، بازار سهام، بورس و سرمایه‌گذاری علاقه‌مند هستید و دوست دارید اطلاعات بیشتری در مورد سرمایه‌گذاری ارزشی و نظرات بنیامین گراهام در مورد سرمایه‌گذاری داشته باشید حتماً کتاب سرمایه‌گذاری هوشمند را بخوانید.

درباره نویسنده کتاب سرمایه‌گذاری هوشمند

کتاب سرمایه گذار هوشمند

بنیامین گراهام در سال 1894 به دنیا آمد و در سال 1976 و در 82 سالگی از دنیا رفت. او اقتصاددان، استاد و سرمایه‌گذار آمریکایی بود که در بریتانیا به دنیا آمد. او را «پدر سرمایه‌گذاری ارزشی» می‌دانند. او دو مورد از متن‌های پایه‌گذار در سرمایه‌گذاری نئوکلاسیک را نوشته است. او در فلسفۀ سرمایه‌گذاری‌اش بر روان‌شناسی سرمایه‌گذار، حداقل بدهی، سرمایه‌گذاری خرید و نگهداشت، تحلیل بنیادی، تنوع متمرکز، سرمایه‌گذاری فعال و ذهنیت‌های متضاد تأکید داشت. 

گراهام در 20 سالگی از دانشگاه کلمبیا فارغ‌التحصیل شد و کار خود را در وال استریت آغاز کرد و در نهایت شرکت گراهام - نیومن را تأسیس کرد. وارن بافت نیز یکی از شاگردانش بود، او پس از استخدام وارن بافت، مسئولیت تدریس در دانشگاه کلمبیا و سپس دانشکده مدیریت یو‌سی‌ال‌ای لس‌آنجلس را برعهده گرفت. فعالیتش در اقتصاد مدیریتی و سرمایه‌گذاری منجر به موج مدرن سرمایه‌گذاری ارزشی در صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک، تأمینی و هولدینگ شد. گراهام در طول دوران حرفه‌ای‌اش شاگردان برجستۀ زیادی از جمله ایروینگ کان و وارن بافت داشت که در دنیای سرمایه‌گذاری به موفقیت‌های چشمگیری رسیدند. وارن بافت دومین فرد تأثیرگذار در زندگی‌اش را پس از پدرش، بنیامین گراهام می‌دانست. یکی دیگر از شاگردان معروف گراهام، جان تمپلتون بود.

واکنش ها به کتاب سرمایه گذار هوشمند

«این بهترین کتابی است که تاکنون در مورد سرمایه‌گذاری نوشته شده است.» - وارن بافت

امتیازات

کتاب سرمایه‌گذار هوشمند از سایت آمازون امتیاز 4.7 از 5 و از سایت گودریدز امتیاز 4.2 از 5 را به دست آورده است.

میزان فروش کتاب

کتاب سرمایه‌گذار هوشمند یکی از محبوب‌ترین کتاب‌ها در زمینۀ سرمایه‌گذاری بوده است و همه این کتاب را میراث گراهام می‌دانند.

تحلیل سی بوک از کتاب سرمایه‌گذار هوشمند

خوانایی کتاب و روان بودن 
یکی از کمک‌های کلیدی گراهام به سرمایه‌گذاران در کتاب سرمایه‌گذار هوشمند، اشارۀ او به غیرمنطقی بودن و تفکر گروهی است که اغلب در بازار سهام بیداد می‌کرد. بنابراین به گفتۀ گراهام سرمایه‌گذاران باید همیشه به جای مشارکت در بازار سهام به دنبال سود بردن از هوس‌های بازار سهام باشند. اصول او در کتاب سرمایه‌گذاری هوشمند همچنان بر سرمایه‌گذارهای بسیاری تأثیر می‌گذارد.

شرایط تهیه کتاب 
می‌توانید کتاب سرمایه‌گذار هوشمند را با تخفیف ویژه از فروشگاه اینترنتی کتاب 30بوک تهیه نمایید.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی