خون نحس

(0)
نویسنده:

595,000ریال

535,500 ریال

دفعات مشاهده کتاب
461

علاقه مندان به این کتاب
8

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب خون نحس

انتشارات برآیند منتشر کرد:
سیلیکون ولی، بهشت استارتاپ‌ها، به‌عنوان یکی از مراکز جهانی نوآوری و فناوری شناخته می‌شود. کارآفرینی، سرآمد فعالیت‌ها در این منطقه است که محیطی را برای رشد و توسعۀ شرکت‌های نوآور فراهم می‌کند. اما گاهی اوقات، در این دنیای پر از رقابت و طمع، اتفاقاتی رخ می‌دهد که مفاهیم اخلاقی کسب‌وکار و شفافیت کاری زیر پا گذاشته می‌شود. یکی از این داستان‌ها، داستان استارتاپ ترانوس (Theranos) است که در کتاب «خون نحس» (Bad Blood: Secrets and Lies in a Silicon Valley Startup) با قلمی جذاب بازگو می‌شود. کتاب خون نحس که جان کریرو آن را نوشته، داستانی واقعی و هیجان‌انگیز از ترانوس و فریبکاری‌های آن در سیلیکون ولی است.

ترانوس به مدیریت الیزابت هولمز (Elizabeth Holmes)، ادعا کرد که دستگاهی اختراع کرده که می‌تواند فقط با یک قطره خون آزمایش‌های متعددی را انجام دهد. سرمایه‌گذاران از شرکت‌های معروف جذب این پروژه شدند. اختراع چنین دستگاهی می‌توانست انقلابی در درمان محسوب شود؛ اما این‌گونه نشد! کمی بعد برخی از کارمندان ترانوس به مدیران این شرکت اعتراض کردند، ولی هولمز با استفاده از تهدیدها و محدودیت‌های قانونی آن‌ها را ساکت می‌کرد.

هولمز و تیمش مجبور به جعل داده‌ها و ارقام بهره‌برداری برای جلب سرمایه‌گذاران بیشتر شدند. همچنین، تلاش‌هایشان برای پنهان‌کردن نقص‌های پروژه ادامه یافت. خورشید هیچ‌وقت پشت ابر نمی‌ماند و فریب‌ها آشکار می‌شوند! عاقبت، داستان این فریبکاری نیز افشا شد. جان کریرو اسناد متعددی یافت که نشان‌دهندۀ تقلب در این پروژه بود. در کتاب خون نحس، داستان جذاب و پرفرازونشیب ظهور و افول یک استارتاپ از سیلیکون ولی را می‌خوانید.

کتاب خون نحس داستانی مستند از شکست یک استارتاپ و دلایل آن است. مطالعۀ آن می‌تواند برای همه جذاب باشد. با این حال خون نحس کتابی ارزشمند برای این مخاطبان است:

کارآفرینان و مدیران استارتاپ: خون نحس مطالعۀ موردی از استارتاپی در سیلیکون ولی است که با مشکلات و چالش‌هایی مرتبط بوده است. برای کارآفرینان و مدیران استارتاپ، این کتاب می‌تواند منبعی ارزشمند برای درک مسائل و اشکالاتی باشد که در مسیر راه‌اندازی و رشد یک کسب‌وکار رخ می‌دهد.

پژوهشگران و علاقه‌مندان کارآفرینی: این کتاب برای دانشجویان و پژوهشگرانی که به موضوعات مرتبط با فناوری، کارآفرینی و راه‌اندازی استارتاپ‌ها علاقه‌مندند، مفید است. آن‌ها می‌توانند از این کتاب به‌عنوان مطالعۀ موردی برای تحلیل روند رشد و سقوط یک استارتاپ در صنعت فناوری و شناخت مسائل مختلف مربوط به مدیریت، فناوری و اخلاق کسب‌وکار استفاده کنند.

مخاطبان عمومی: خون نحس داستانی هیجان‌انگیز و واقعی را روایت می‌کند که جنبه‌هایی مانند رقابت، فساد کاری، بی‌اخلاقی و شکست در بستر صنعت فناورانه را دربرمی‌گیرد.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی