نغمه آتش و یخ
تخفیف

%10

نغمه آتش و یخ (10)(رقص با اژدها 1)

(9)

3,260,000ریال

2,934,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
4367

علاقه مندان به این کتاب
15

می‌خواهند کتاب را بخوانند
3

کسانی که پیشنهاد می کنند
2

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب نغمه آتش و یخ

چه کسی می داند که قاتل اصلی لرد تیوین که بوده است؟! تیریان لنیستر، برای استارک، جان اسنو و دنریز تارگارین اکنون در گیرودار چه ماجراهایی اسیرند! ماجراهای این کتاب نه در ادامه، که همزمان با وقایع کتاب چهارم و آنسوی سرزمین پادشاهان به وقوع می پیوندد و پرده از رازهایی برمی دارد که ممکن است تصور شما را از سرانجام داستان بر هم زند، زیرا زمستان در راه است... مجموعه نغمه آتش و یخ در حقیقت سه داستان در یک داستان است: داستان نخست و اصلی نبرد بر سر تخت آهنین است که در وستروس رخ می دهد. داستان دوم در شمال سرزمین پادشاهان اتفاق می افتد، جایی که دیواری بسیار بزرگ از یخ قلمرو انسانها را از وحشی ها و موجودات از ما بهتران جدا می کند. داستان سوم در آنسوی دریاها، از ماجراهای دنریز تارگارین، آخرین بازمانده پادشاهان به حق وستروس، حکایت دارد... مجموعه نغمه آتش و یخ بی شک یکی از برجسته ترین مجموعه رمانهای جرج.آر.آر مارتین نویسنده مشهور آمریکایی است که در سرتاسر دنیا به بیست زبان مختلف ترجمه و فروش رسیده است. مجله تایم، در سال 2011 او را در فهرست صد مرد تاثیرگذار جهان قرار داده است.

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب نغمه آتش و یخ (رقص با اژدهایان) اثر جورج آر آر مارتین


اگر طرفدار سریال‌های فانتزی و حماسی باشید حتماً سریال بازی تاج و تخت را که در سال 2011 پخش شد دیده‌اید. این سریال پرطرفدار با اقتباس از سری کتاب‌های نغمه آتش و یخ نوشتۀ جورج آر آر مارتین ساخته شد. جورج آر آر مارتین نویسندۀ کتاب‌های فانتزی و تخیلی است و به «تالکین آمریکایی» معروف شده. مارتین در خلق مجموعۀ فانتزی حماسی نغمه آتش و یخ از واقعۀ تاریخی «جنگ رزها» و نیز مجموعه رمان‌های «پادشاهان ملعون» نوشتۀ نویسندۀ فرانسوی موریس دروئون الهام گرفت.

«جنگ رزها» نام جنگ‌هایی است که بین سال‌های 1455 تا 1485 بین دو خاندان قدرتمند لنکستر و بورک و طرفداران آن‌ها در انگلستان رخ داد. نشان خاندان لنکستر «گل سرخ» و نشان خاندان بورک «رز سفید» بود. علت اصلی این درگیری‌ها بر سر تاج و تخت پادشاهی انگلستان بود. هر دو خاندان سعی داشتند یکی از اعضای خانوادۀ خودشان را بر تخت بنشانند. 

اولین رمان مجموعۀ نغمه آتش و یخ با عنوان بازی تاج و تخت در سال 1996 منتشر شد. پس از آن جلد دوم این مجموعه با عنوان نبرد پادشاهان در سال 1998، جلد سوم با عنوان طوفان شمشیرها در سال 2000 و جلد چهارم با عنوان جشنی برای کلاغ‌ها در نوامبر 2005 منتشر شد. چهارمین رمان این مجموعه تبدیل به پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز شد. 

پنجمین کتاب این مجموعه که پیش روی شماست با عنوان رقص با اژدهایان در سال 2011 منتشر شد و تبدیل به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های بین‌المللی شد. کتاب رقص با اژدهایان در فهرست کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز به رتبۀ اول رسید و به مدت 88 هفته در فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویوک تایمز باقی ماند. دو رمان پایانی این مجموعه با عناوین بادهای زمستان و رویای بهار در حال نگارش هستند.

رمان نغمه آتش و یخ اثر جورج آر آر مارتین با ترجمۀ رویا خادم‌الرضا رمانی فانتزی حماسی است. مارتین ابتدا قصد داشت این مجموعه را تنها در سه جلد منتشر کند اما قرار شد این کتاب هفت جلد داشته باشد و پنج جلد آن تاکنون منتشر شده است. رقص با اژدهایان جلد پنجم کتاب نغمه آتش و یخ است. این تنها رمان این مجموعه بود که در طول پخش سریال بازی تاج و تخت منتشر شد. مجموعۀ نغمه آتش و یخ در قاره‌های خیالی وستروس و اسوس اتفاق می‌افتد. 
این مجموعه پر از شخصیت‌های گوناگون و جذاب است و تعداد شخصیت‌های مجموعه در رمان پنجم به 31 شخصیت می‌رسد و هر فصل از دیدگاه محدود یک شخصیت بیان می‌شود. در این داستان سه محور اصلی وجود دارد:‌ جنگ بین چند خاندان برای کنترل وستروس، تهدید نیروهای ماورایی در شمالی‌ترین نقطۀ وستروس و جاه‌طلبی دختر تبعید شدۀ پادشاه که از سلطنت پدرش خلع شده است و رویای بازپس‌گیری تاج و تخت آهنین تارگرین‌ها را دارد. 

خلاصۀ داستان نغمۀ آتش و یخ (رقص با اژدهایان)

جلد پنجم کتاب نغمه آتش و یخ (رقص با اژدهایان) از استنیس باراتیون شروع می‌شود. باراتیون مدعی تاج و تخت آهنین وستروس، دیوار مرز شمالی قلمرو را اشغال می‌کند و کمک می‌کند تا جلوی هجوم وحشی‌ها را از سمت شمال بگیرند. او منس ریدر، رهبر وحشی‌ها را به دلیل امتناع از تسلیم اعدام می‌کند و ارتشش را به جنوب می‌برد تا از او برای به دست آوردن تاج و تخت حمایت کنند. جان اسنو به تازگی‌ در جلد پنجم لرد فرماندۀ نگهبانان شب شده، گروهی که از دیوار در برابر موجودات غیر انسانی دفاع می‌کنند. جان با تورموند رهبر وحشی‌ها مذاکره می‌کند تا بگذارد وحشی‌ها از دیوار بگذرند به شرطی که برای دفاع از دیوار به آن‌ها کمک کنند. صلحی شکننده شکل می‌گیرد اما همین باعث نارضایتی برخی از نگهبانان شب می‌شود که قرن‌هاست وحشی‌ها را دشمن خود می‌دانند.

بریده‌هایی از کتاب نغمه آتش و یخ

«وارامیر ناگهان از خواب پرید. تمام بدنش می‌لرزید. صدایی فریاد می‌زد: «بیدار شو! بیدار شو! باید از این‌جا بریم! اونا صدها نفرن!» برف همچون پتویی سفید او را پوشانده بود. چقدر سرده. هنگامی که سعی کرد حرکت کند، متوجه شد که دستش به زمین چسبیده و یخ زده است. وقتی به زور دستش را کشید، بخشی از پوستش کنده شد. زن دوباره فریاد زد: «بلند شو! اونا دارن میان!» بوتۀ خار برگشته بود. او شانه‌های وارامیر را گرفته بود و تکانش می‌داد و بر سرش داد می‌کشید.»

«او در تمام طول عبور از دریای باریک نوشیدنی خورده بود. کشتی کوچک بود و کابین او خیلی کوچک‌تر و ناخدا هم به او اجازۀ رفتن روی عرشه را هم نمی‌داد. تکان‌های شدید کشتی حالش را بد کرده بود و غذایی که با خود آورده بودند، بسیار بدمزه بود. اما او چه نیازی به گوشت نمک‌سود شده، پنیر خشک و نان سفت و کرم خورده داشت، وقتی می‌توانست خودش را با نوشیدنی سیر کند؟ نوشیدنی ترش و قرمز و قوی بود و گاهی آن را هم بالا می‌آورد، اما همیشه باز هم می‌نوشید.»

«او می‌توانست صدای قدم‌های مرد مرده را بشنود. صدایی آرام و شمرده که در میان ستون‌های بنفش تالار او می‌پیچید. پنریز تارگارین روی نیمکت آبنوسی که به عنوان تخت فرمانروایی از آن استفاده می‌کرد، نشسته و منتظر او بود. چشمانش خواب‌آلود بود و موهای نقره‌ای‌اش ژولیده. سرباریستان سلمی، لرد فرمانده گارد ملکه گفت: «عالیجناب، شما مجبور نیستین این صحنه رو ببینین.» «اون مرد به‌خااطر من مرده!» دنی پوست شیرش را به سینه‌اش چسباند. پیراهنی سفید از جنس کتاب به تن داشت. هنگامی که میساندی بیدارش کرد، او داشت خواب خانه‌ای را با در قرمز می‌دید و برای لباس عوض کردن زمان نداشت.»

خواندن کتاب نغمه آتش و یخ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

سری کتاب‌های نغمه آتش و یخ یکی از برترین کتاب‌های فانتزی - حماسی تمام دوران است و خواندن آن را به تمام دوستدارن کتاب‌های فانتزی و همچنین طرفداران سریال بازی تاج و تخت توصیه می‌کنیم.

درباره نویسنده کتاب نغمه آتش و یخ

کتاب نغمه آتش و یخ

جورج ریمون ریچارد مارتین در سال 1948 به دنیا آمد. وی را با عنوان GRRM نیز می‌شناسند و کتاب‌هایش را با نام جورج آر آر مارتین منتشر می‌کند. او رمان‌نویس، فیلمنامه‌نویس، تهیه کنندۀ سریال‌های تلویزیونی و نویسندۀ داستان‌های کوتاه آمریکایی است. جورج آر آر مارتین نویسندۀ مجموعۀ حماسی نغمه آتش و یخ است که سریال بازی تاج و تخت با اقتباس از همین مجموعه کتاب بین سال‌های 2011 تا 2019 از شبکۀ HBO پخش و برندۀ جایزۀ اِمی شد. در سال 2005 لو گروسمن، روزنامه‌نگار و منتقد ادبی مجلۀ تایم، مارتین را «تالکین‌ آمریکایی» نامید و در سال 2011 این نویسنده در فهرست سالانۀ 100 نفر از تأثیرگذارترین افراد جهانِ مجلۀ تایم قرار گرفت. 

مارتین نام ریچارد را در 13 سالگی بر روی خودش گذاشت. او در نیوجرسی بزرگ شد. مادرش اصل و نسب ایرلندی داشت. خانوادۀ مادرش زمانی ثروتمند بودند و کسب‌وکار موفقی داشتند اما همۀ این ثروت را در دوران رکود بزرگ از دست دادند. او دو خواهر کوچک‌تر به نام‌های دارلین و جانت دارد. در دوران کودکی مارتین دنیای خیلی محدودی داشت و فقط بین چند خیابان از خانه تا مدرسه رفت‌وآمد می‌کرد. همین دنیای محدود باعث شد دلش بخواهد سفر برود و تجربه‌های جدید کسب کند و عاشق کتاب‌های تخیلی شد. مارتین شروع به نوشتن داستان‌های کوتاه هیولایی و فروش آن به بچه‌های همسایه کرد. او داستان‌های زیادی را شروع می‌کرد اما هیچ‌وقت تمامشان نمی‌کرد چون آن‌طور که دلش می‌خواست از کار در نمی‌آمدند.

در دوران دبیرستان عاشق کتاب‌های مصور شد و علاقۀ شدیدی به ابرقهرمان‌های دنیای ماروِل پیدا کرد. خودش گفت که شاید «استن لی، خالق دنیای مارول، تأثیر ادبی بیشتری بر من داشته تا شکسپیر یا تالکین». در سال 1965 مارتین برای داستان‌ ابر قهرمانی مصورش برندۀ جایزۀ کمیک Alley Award شد. او از سن 21 سالگی شروع به فروش داستان‌های کوتاه علمی - تخیلی خود کرد. اولین کتاب کوتاهی که منتشر کرد، کتاب «قهرمان» بود که آن را به مجلۀ گلکسی فروخت و در فوریۀ 1971 به چاپ رسید. داستان کوتاهش با نام With Morning Comes Mistfall نامزد دریافت جایزۀ هوگو و جوایز Nebula شد و در سال 1973 در مجلۀ آنالوگ منتشر شد. اولین رمان بلندش با عنوان Dying of the Light  را در ژانر علمی - تخیلی نوشت و این رمان در سال  1977 درست قبل از نقل‌مکانش به دوبوک منتشر شد.

در همان سال موفقیت عظیم فیلم جنگ ستارگان ساختۀ جرج لوکاس تأثیر زیادی بر صنعت انتشارات و داستان‌های علمی - تخیلی گذاشت. داستان‌های کوتاهی که مارتین می‌فروخت کمی برایش سود داشت اما برای پرداخت هزینه‌هایش کافی نبود و همین امر مانع شد تا او تبدیل به یک نویسندۀ تمام وقت شود. مارتین در بازی شطرنج مهارت و تجربۀ زیادی داشت و بنابراین توانست مدیر مسابقات شطرنج شود و همین شغل آن‌قدر برایش درآمد داشت تا 5 روز در هفته به کار نویسندگی بپردازد و در نهایت یک نویسندۀ تمام وقت شد. مارتین تاکنون برندۀ جوایز ادبی زیادی شده است.

واکنش ها به کتاب نغمه آتش و یخ

در مجموع 90 میلیون نسخه از کتاب‌های مجموعۀ نغمه آتش و یخ تا سال 2019 در سراسر جهان به فروش رفت و این کتاب‌ها به بیش از 47 زبان ترجمه شدند. جلدهای چهارم و پنجم این مجموعه پس از انتشار به صدر فهرست پرفروش‌های نیویورک تایمز رسیدند. در این میان چندین رمان پیش درآمد از جمله «آتش و خون» از روی این مجموعه نوشته شد.

امتیازات

جلد پنجم مجموعۀ نغمه آتش و یخ با عنوان رقص با اژدهایان از سایت آمازون امتیاز 4.5 از 5 و از سایت گودریدز امتیاز 4.3 از 5 را به دست آورده است.

حواشی حول محور کتاب

دو سریال تلویزیونی با الهام از کتاب نغمه آتش و یخ و کتاب آتش و خون ساخته شد و چندین کتاب مصور و بازی کارتی و ویدیویی بر اساس این مجموعه ساخته و نوشته شد.

میزان فروش کتاب

کتاب رقص با اژدهایان در فهرست کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز به رتبۀ اول رسید و به مدت 88 هفته در فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویوک تایمز باقی ماند.

همچنین کتاب رقص با اژدهایان پس از انتشار در فهرست پرفروش‌های پابلیشرز ویکلی و یو‌اس‌اِی تودی جای گرفت و رتبۀ اول را کسب کرد.

تحلیل سی بوک از کتاب نغمه آتش و یخ

مجموعه نغمه آتش و یخ یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های فانتزی - حماسی فهرست‌های معتبر دنیا از جمله نیویورک تایمز است. 

مدت زمانی که طول می‌کشد کتاب نغمه آتش و یخ را بخوانید.

اگر سرعت مطالعه‌تان 300 کلمه در دقیقه باشد حدوداً 16 ساعت و 19 دقیقه طول می‌کشد تا کتاب نغمه آتش و یخ (رقص با اژدهایان) را به طور کامل مطالعه نمایید.

اگر از کتاب نغمه آتش و یخ خوشتان آمده، این کتاب‌ها را از دست ندهید.

- سری مجموعۀ ارباب حلقه‌ها اثر فانتزی حماسی جی آر آر تالکین که در آن به داستان سرزمین میانه، هابیت‌ها و حلقۀ یگانه پرداخته و یکی از برترین نمونه‌های ادبیات فانتزی جهان و از پرطرفدارترین رمان‌های این ژانر است.

- بازی تاج و تخت، جلد اول مجموعۀ نغمۀ آتش و یخ در سال 1991 منتشر شد. در جلد اول نغمۀ آتش و یخ، مارتین وقایع هفت پادشاهی وستروس را که تحت سلطۀ تارگرین‌ها و اژدهایانشان متحد شده‌اند به تصویر کشیده است. پادشاه تارگرین‌ها مشهور به شاه دیوانه طی قیامی خون‌بار به دست لرد رابرت باراتیون کشته می‌شود و رابرت بر تخت آهنین می‌نشیند اما در این مجموعه رمان اوضاع هرگز آرام نمی‌ماند. در آغاز بازی تاج و تخت، 15 سال از شورش رابرت می‌گذرد و یک تابستان 9 ساله به پایان می‌آید و زمستان سردی که قرن‌ها پیش وعده داده شده است سرانجام فرا می‌رسد. این زمستان وقایع شومی را با خود به همراه می‌آورد که در مخیلۀ هیچ یک از مردمان وستروس نمی‌گنجد.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (4)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • مهرناز بهروش
    • پاسخ به نظر

    ریتم این مجموعه خیلی عالیه، این جلد جنگ روی دیوار، جنگ بین شمال و جنوب و جنگ توی شرق به رهبری دنریس رو پوشش داده.

  • تصویر کاربر

    • نوید همافر
    • پاسخ به نظر

    بعد از دیدن سریال بازی تاج و تخت ترغیب شدم کتابشو بخونم، باید بگم که کتاب واقعاً کامل‌تر و دقیق‌تره و اصلاً با سریال قابل مقایسه نیست، حتماً اگر به داستان‌های فانتزی علاقه‌مندید کتابش رو بخونید.

  • تصویر کاربر

    • فافا اسماعیلی
    • پاسخ به نظر

    یک مجموعۀ شاهکار، اگر کسی نمی‌دونه این کتاب جلد پنجم نغمه آتش و یخ و در واقع داستان سریال بازی تاج و تخت هستش. واقعاً یکی از بهترین داستان‌های فانتزی که خوندم.

  • 1
  • 2

بریده ای از کتاب (4)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • مهرناز بهروش
    • 0

    هرم بزرگ هشتصد پا ارتفاع داشت. همچنان که سحرگاهی خنک و بی‌رنگ آسمان را می‌شکافت، دنی روی ایوان رفت.

  • تصویر کاربر

    • نوید همافر
    • 0

    دنی، ویسریون را که دور دایره‌ای می‌چرخید تماشا کرد، تا این‌که اژدهای سفید رفت و آن سوی آب‌های گل‌آلود اسکاهازادهان ناپدید شد. آن وقت بود که دنی به درون هرم بازگشت.

  • تصویر کاربر

    • فافا اسماعیلی
    • 0

    سخت‌ترین مأموریت را هم به داریو ناهاریس سپرده بود. پشت تپه‌های شرقی، یک رشته کوه قرار داشت، مسیری که به لازار می‌رسید. اگر داریو می‌توانست لازاری‌ها را قانع کند که جاده‌های تجاری را که از زمین‌هایشان می‌گذشت باز کنند، محموله‌های غذا را می‌شد از روی رودخانه یا تپه‌ها عبور داد...

  • 1
  • 2
عیدی