زندگی هنر ادبیات مرگ
تخفیف

%10

زندگی هنر ادبیات مرگ (جبران خلیل جبران)

(1)

3,300,000ریال

2,970,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
159

علاقه مندان به این کتاب
1

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب زندگی هنر ادبیات مرگ

نشر افراز منتشر کرد:
میخائیل نعیمه (۱۹۸۸-۱۸۸۹) نویسنده و شاعر لبنانی و عضو انجمن قلم نیویورک بود. او پس از تحصیلات متوسطه در لبنان به اوکراین رفت و الهیات خواند. سپس به ایالات متحده‌ی امریکا مهاجرت کرد ومدارکی در رشت ی حقوق و علوم انسانی از واشنگتن اخذ کرد. پس از فارغ التحصیلی به نیویورک نقل مکان کرد. جایی که ذر کنار جبران خلیل جبران و هشت نویسنده‌ی دیگر جنبشی به نام انجمن قلم نیویورک با هدف تولد دوباره‌ی ادبیات عرب تاسیس کرد. جبران خلیل جبران، رئیس و میخائیل نعیمه نایب رئیس این انجمن بودند. در سال۱۹۳۲به زادگاهش بسکینتا در لبنان بازگشت و تاپایان عمر در آنجا زیست. از او۹۹ کتاب برجای مانده که شامل نمایشنامه، مقالات، شعر، نقد، داستان کوتاه و زندگی نامه است. نعیمه در اول مارس۱۹۸۸ بر اثر ابتلا به ذات الریه درگذشت.
او که زمانی طولانی یار وهمراه یگانه‌ای برای جبران خلیل جبران بودفاین کتاب را که زندگی نامه‌ی جبران است، در سال۱۹۳۴ به عربی نوشت که بعدها به زبان‌های دیگر نیز ترجمه شد که کتاب حاضر از زبان عربی به فارسی ترجمه شده است.
… پس از گذشت یکگسال از مرگ جبران به شرق بازگشتم. دوست خود را در شرایطی یافتم که نزدیک بود در سرزمین خود مبدل به یکی از اسطوره‌ها شود. او جبرانی نبود که پانزده سال همراه او بودم و از رویاها و آرزوهایش آگاهی داشتم، قدرت وضعف او را آزموده بودم، شاهد نبرد سخت وی با خودو جهان بودم. خواست‌ها و افکارش را با من تقسیم کرده بود ودر افکار و خواسته‌هایم با او شریک و همگام بود. از بسیاری از ادبا شنیدم که حال چون از زنگی جبران آگاهی دارم، کتابی درباره‌ی وی بنگارم. عده‌ای می‌گفتند این کار نوعی دین وبدهی است. عده‌ای نیز باور داشتند که این کار از نظر ادبی برمن واجب است و چاره‌ای جز انجام آن ندارم. عده‌ای دیگر نیز سکوت مرا دراین شرایط نوعی گناه می‌شمردند.
همه‌ی این شرایط مرا برآن داشت تا بر تردید خود درباره‌ی نگارش این کتاب فائق آیم. بااین امید و آرزو که خواننده از خلال فصول آن به سیمایی از جبران دست یابد که شناخته‌ام. نه تاریخ زندگی جبران که جز من کسی از آن آگاه نیست. تا حاوی درس‌هایی از زندگی باشد که همه‌ی مردم در آن بایکدیگر برابر هستند…

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

اگر از خواندن این کتاب لذت بردید، به شما پیشنهاد می‌کنیم کتاب پیامبر و دیوانه را نیز بخوانید.


...

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی