30بوک
کتاب عمومی
هنر
تاریخ هنر
سرگذشت سوررئالیسم

سرگذشت سوررئالیسم

(16)
نویسنده:

2,800,000ریال

2,520,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
1668

علاقه مندان به این کتاب
50

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب سرگذشت سوررئالیسم

انتشارات نی منتشر کرد:
سوررئالیسم یکی از ماندگارترین و پردامنه ترین مکتب های فکری ـ?هنری قرن بیستم است. جدا از تندروی ها و گزافکاری هایی که صرفاً نشانه ی عصیان در برابر وضع موجود بود، این جنبش به گفته ی برتون «سهم عمده ای در شکل گیری حساسیت مدرن ما داشته است.» سوررئالیسم نه تنها بر شعر، که بر سینما، نقاشی و مجسمه سازی تأثیر بسیار نهاد و قلمرو نفوذ آن از قاره اروپا فراتر رفت و در بسیاری کشورها هواداران پرشور یافت.
در این کتاب آندره برتون، یکی از بنیان گذاران و هواداران پرشور سوررئالیسم، سرگذشت این جنبش را از آغاز تا دهه 1950 با زبانی روشن بیان می کند. این کتاب مجموعه ای از مصاحبه های رادیویی و مطبوعاتی است که در سال های مختلف صورت پذیرفته است.
آندره برتون (André Breton) نوزدهم فوریه 1896 در نورماندی فرانسه به دنیا می آید. در رشته ی پزشکی تحصیل می کند و با درجه ی بهیار رسته ی بهداری به خدمت نظام فراخوانده می شود. در سال 1919 به جنبش نیهیلیستی دادا علاقه مند می شود و به آن می پیوندد و در سال 1924 از جنبش دادا جدا شده و جنبش سوررئالیسم را بنیاد می نهد و بیانیه ی سوررئالیسم را منتشر می کند. به هوای تأثیر نهادن بر فضای اجتماعی و سیاسی، رابطه ای پرتلاطم با حزب کمونیست را آغاز می کند و برای مدتی کوتاه در سال 1927 به آن حزب می پیوندد. در سال 1935 از حزب کمونیست می بُرد و از دشمنان سرسخت استالینیسم می شود. تا دهه ی 1960 شماری فزاینده از زنان و مردان جوان به دور او جمع شده اند همچنان رهبری جنبش سازمان یافته ی سوررئالیسم را در دست دارد، و سرانجام در 28 سپتامبر 1966 چشم از جهان فرو می بند.
عبدالله كوثری بیست ودوم آبان 1325 در همدان به دنیا آمد. پدر و مادرش همدانی بودند و ساكن آن شهر، اما در سال 1328 برای اقامت همیشگی به تهران رخت كشیدند. تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در مدرسه ی نوبنیاد رازی و البرز به انجام رساند و سپس در رشته ی اقتصاد دانشگاه ملی (شهید بهشتی) ثبت نام كرد. در سال 1348 از دانشگاه فارغ التحصیل شد و پس از اتمام خدمت نظام، در سال 1351 برای تكمیل زبان انگلیسی به انگلستان رفت. پس از بازگشت به ایران در سال 1352 در كتابخانه ی دانشگاه ملی مشغول به کار شد. در سال 1354 در پژوهشگاه علوم انسانی به ترجمه و ویرایش پرداخت و در سال 1355 در انتشارات دانشگاه صنعتی شریف به سمت ویراستار استخدام شد و بعد از انحلال آن سازمان با سمت ویراستار در دانشگاه فارابی به كار مشغول شد. در سال 1359 خود را از خدمات دولتی باز خرید كرد و از آن زمان تاكنون كار اصلی او ترجمه و گاه ویرایش بوده است. او در این سال ها گنجینه ای از آثار ادبی آمریکای لاتین را ترجمه کرده و از پیشتازان این عرصه به شمار می رود. کوثری همچنین تراژدی های بزرگ یونان چون آثار آیسخولوس و سنکا و ائوریپدیس را به فارسی برگردانده است است. از آثار ترجمه ی عبدالله کوثری که در نشر نی منتشر شده است: «مجموعه آثار آیسخولوس»، «ائوریپیدس»، «زنان تروا و توئستس»، «ریچارد سوم (در دست انتشار)»، «داستان های کوتاه امریکای لاتین»، «دن کاسمورو»، «کینکاس بوربا»، «حکومت نظامی»،«آئورا»، «سرگذشت سوررئالیسم» و «ایران، جامعه ی کوتاه مدت»
فروشگاه اینترنتی 30 بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی