اثر مرکب

(119)
نویسنده:

2,199,000ریال

1,979,100 ریال

دفعات مشاهده کتاب
40832

علاقه مندان به این کتاب
122

می‌خواهند کتاب را بخوانند
37

کسانی که پیشنهاد می کنند
87

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
1

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب اثر مرکب

انتشارات نسل نواندیش منتشر کرد:
اثر مرکب، دستور العملی است که به شما آموزش می‌دهد سیستم خود را کنترل کنید، در آن مهارت یابید و آن را به شکل نیازها و خواسته‌هایتان در آورید. اگر تنها یک بار این کار را انجام دهید. دیگری چیزی نیست که نتوانید به دست آورید.
این کتاب، همان نقشه جامع و ملموس است. اجازه دهید این کتاب، انتظارات شمارا تغییر دهد، فرضیات قبلی شمارا پاک کند، حس کنجکاوی‌تان را برانگیزد وبه زندگی شما ارزش دهد. همین امروز شروع کنید. از توانایی‌های این ابزار قدرتمند بهره بگیرید. از این کتاب استفاده کنید تا زندگی و موفقیتی را که همیشه می‌خواسته‌اید، کسب کنید. اگر این اصول و تمام کارهای دیگر را به درستی انجام دهید، مطمئن هستم بهترین زندگی ممکن را تجربه خواهید کرد. -آنتونی رابینز
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

کتاب اثر مرکب

تصویری از جلد کتاب اثر مرکب از دارن هاردی


بخشی از کتاب اثر مرکب:
« تنها یک چیز است که در ۹۹ درصد موفق‌ها و شکست‌خورده‌ها مشترک است. همه آن‌ها از انجام کارهای تکراری متنفر هستند. تفاوت در این است که افراد موفق به هر حال این کار را انجام می‌دهند. تغییر همیشه دشوار است و به همین دلیل، مردم عادات بد را ترک نمی‌کنند و در نهایت، غمگین و ناسالم باقی خواهند ماند. چیزی که من را درمورد این حقیقت به هیجان می‌آورد، این است که اگر تغییر، آسان بود و همه این کار را به‌سادگی انجام می‌دادند، برای من و شما خیلی سخت بود که بتوانیم متمایز شویم و فردی موفق و خارق‌العاده باشیم. عادی بودن، آسان است. خارق‌العاده بودن است که شما را از سایر مردم دنیا متمایز می‌کند.»


آیا می‌خواهید موفق شوید؟ می‌خواهید فردا از امروز نیز موفق‌تر باشید؟ آن‌قدر موفق شوید که حتی تصورش را هم نمی‌کردید؟ کتاب اثر مرکب دربارۀ همین است. دارن هاردی نویسندۀ آمریکایی، سخنران، مشاور و ناشر مجلۀ موفقیت و نویسندۀ پرفروش نیویورک تایمز است. او کتاب خودیاری و موفق اثر مرکب را در سال 2010 منتشر کرد تا مردم را با کشف خود آشنا کند. دارن هاردی در کتاب پرفروش اثر مرکب می‌گوید: اگر تنها یک فرمول برای شانس وجود داشته باشد این است: شانس =آمادگی (رشد شخصی) + نگرش (ذهنیت) + فرصت + عمل. در این مطلب به تاثیرات مهم و بلند مدت مداومت در کنش‌های روزمره برای دست‌یابی به اهداف بلند مدت پرداخته، و شما را با اساس تفکر نویسنده آن آشنا می‌کنیم تا با خیال راحت بتوانید برای انتخاب آن تصمیم بگیرید.

معرفی کتاب اثر مرکب

کتاب اثر مرکب اثر دارن هاردی با ترجمه اکبر عباسی و شاهین بیات، یکی از مشهورترین کتاب‌های خودیاری است که نشر نسل نواندیش آن را به چاپ رسانده است. دارن هاردی زمانی که ناشر و ویراستار مجلۀ موفقیت بود متوجه شد که تصمیماتی که ما روزانه می‌گیریم تأثیر مستقیمی بر مسیر و موفقیت نهایی یا عدم موفقیت ما در زندگی می‌گذارند و بنابراین تصمیم گرفت کتاب اثر مرکب را بنویسد. اثر مرکب در مورد این است که چگونه اقدامات کوچک -که به‌طور مداوم اجرا می‌شوند- می‌توانند شما را در کسب و کار و زندگی به موفقیت برسانند. 

فارغ از آنکه هر فرد و جامعه‌ای موفقیت را چگونه تعریف می‌کند،  این‌روزها رقابت عظیمی برای دستیابی به فرمولی سریع و آسان و برای رسیدن به موفقیت در جامعه وجود دارد. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که با خود بگویید ده دقیقه کتاب خواندن در هر روز یا سی دقیقه پیاده‌روی نمی‌تواند تاثیر چندان مهمی در رسیدن به هدف اصلی‌تان داشته باشد و ترجیح بدهید یا روزی یک ساعت مطالعه کنید یا به کل قید کتاب خواندن را بزنید. اما دارن هاردی در این کتاب نشان می‌دهد از قضا کلید دست‌یابی به یک تاثیر مهم و بلند مدت در پیگیری و استمرار همین عادت‌های روزمره نهفته است. شاید دست به تغییر کوچکی در زندگی بزنیم و در همان ابتدا متوجۀ چیزی نشویم، شاید 5 ماه یا حتی یک سال بگذرد و همه چیز نسبتاً یکسان به نظر برسد اما دو یا سه سال به خودتان فرصت دهید و این تفاوت‌ها شما را غافلگیر می‌کنند. پس اگر به دنبال ایجاد تغییری بزرگ اما آهسته و پیوسته در زندگی خود هستید این کتاب می‌توند برای شما مناسب باشد.

خلاصۀ کتاب اثر مرکب

ارسطو می‌گوید:«ما همان کاری هستیم که مکرراً انجام می دهیم.» در حالی که تبلیغات وسوسه کننده هر روز ما را به لاغرتر شدن، پولدارتر شدن، یا زیباتر شدن با راه‌ حل‌های فوری و قطعی فرا می‌خوانند، دارن هاردی می‌گوید انسان‌ها حاصل و برآیند همان کاری هستند که روزانه انجام می‌دهند. افکار، انتخاب‌ها، عادات و اعمال کوچک و روزمره ما شخصیت و دستاوردهای ما را در زندگی شکل می‌دهند و با گذشت زمان، اثر مرکب این اقدامات را مهم‌تر می‌کند و وضعیت مالی، سلامتی، حرفه‌ای و خانوادگی ما تعیین می‌شود.

95% از آنچه احساس می‌کنیم، فکر می‌کنیم و انجام می‌دهیم، نتیجه عادات آموخته شده است. یک روال درست روزانه بخشی از آن چیزی است که موفق‌ترین‌ افراد را از بقیه جدا می‌کند .بسیاری از مردم سعی می‌کنند عادت‌های جدیدی در خود شکل دهند اما مکررا شکست می‌خورند، زیرا به جای آن‌که خود را با چرایی عمل درگیر کنند تنها از نیروی اراده‌ی خود انتظار کمک دارند. قدرتِ اراده تمام شدنی است در حالی که اگر چرایی را یافته باشید همیشه می‌توانید انتظار داشته باشید بر اساس چرایی عمل کنید. برای دسترسی به چرایی، انگیزه های اصلی را در نظر بگیرید. ارزش های خود را شناسایی کنید و آنها را با انتخاب‌هایی که می‌کنید هماهنگ کنید.

درست مانند عادات اتمی نوشته جیمز کلیر، اثر مرکب بر قدرت ایجاد تغییرات کوچک و مداوم تمرکز دارد که در یک دوره زمانی برای ایجاد شتاب و تغییر در زندگی ما ترکیب می‌شوند. برای اینکه همه چیز را در نظر بگیریم، یک بهبود 1 درصدی هر روزه برای یک دوره 1 ساله منجر به عملکرد 37 برابر بهتر از آنچه ما با آن شروع کردیم است، این قدرت اثر مرکب است.

خواندن کتاب اثر مرکب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم ؟

اگر از تاثیر کارهای کوچک روزمره غافل هستید و منتظر یک زمان، موقعیت، ثروت یا شانس هستید تا آرزوهای‌تان را به واقعیت تبدیل کنید، یا فکر می‌کنید موفقیت برایتان ناگهانی و یک شبه رخ می‌دهد،خواندن این کتاب را به شما توصیه می‌کنیم. این کتاب به شما کمک می‌کند به قدرت عادت‌ها و انتخاب‌هایتان بیش از پیش پی ببرید.

درباره نویسنده کتاب اثر مرکب

تصویری سیاه و سفید از دارن هاردی (نویسنده کتاب اثر مرکب) در ایام جوانی

دارن هاردی سخنران و نویسندۀ پرفروش نیویورک تایمز و ناشر مجلۀ موفقیت است. هاردی اولین کسب و کار خود را در سن 18 سالگی به راه انداخت و بیش از 25 سال یکی از چهره‌های اصلی رسانه‌ها در زمینه موفقیت و کسب‌وکار و سرپرست سه شبکۀ تلویزیونی بود. در سال 2007 دارن هاردی ناشر مجلۀ موفقیت شد. در دسامبر 2015 هاردی اعلام کرد که دیگر ناشر مجلۀ موفقیت نیست و قصد دارد به دنبال فرصت‌های جدید برود. 

دارن هاردی به واسطۀ شغلش دسترسی بی‌سابقه‌ای برای آشنایی، تحقیق و مصاحبه با افراد مشهور و موفق مثل ریچارد برانسون، استیو جابز، وارن بافت، دونالد ترامپ، هوارد اشولتز، چارلز شواب و جف بزوس داشته است.  هاردی که همچنین نویسنده، کارآفرین و سخنرانی پرطرفدار است، با خلق «اثر مرکب» و «قطار کارآفرینی» به یکی از نویسندگان پرفروش نیویورک تایمز تبدیل شد. هاردی نیز مانند آنتونی رابینز و برایان تریسی شاگرد مستقیم جیم ران است. دارن هاردی را بیشتر به ‌خاطر کتاب مبحبوبش اثر مرکب می‌شناسند که هنوز هم منتقدان برتر این کتاب را بهترین اثر او تا به امروز می‌دانند. سخنرانی‌های هاردی آ‌ن‌قدر حرفه‌ای است که انجمن ملی سخنرانان به او لقب الگوی اثرگذاری را داده است.

درباره انتشارات کتاب اثر مرکب

انتشارات نسل نواندیش از سال 1376 در زمینه چاپ کتاب‌های خودیاری و مدیریت فعالیت می‌کند.  این انتشارات در کنار انتشار رمان اغلب به ترجمه آثار نویسندگانی مانند آنتونی رابینز، باربارا دی آنجلیس، برایان تریسی، وین دایر، رابرت کیوساکی، جک کنفیلد، دارن هاردی، ران دابر، دبی فورد، رندی گیج، اندرو متیس، خوزه سیلوا، ناپلئون هیل و دونالد ترامپ پرداخته است.

واکنش ها به کتاب اثر مرکب

برایان تریسی، سخنران و نویسنده کتاب پیش به سوی ثروت در تحسین این اثر نوشت:
 «اثر مرکب، کتابی قدرتمند و عملی است که بر اساس سال‌ها تجربه‌های اثبات شده و مفید نگاشته شده است و به شما آموزش می‌دهد که چگونه از استعدادهایتان استفاده کنید تاز فرصت‌هایی که شما را احاطه کرده‌اند در بیشترین حد ممکن بهره بگیرید. اثر مرکب گنجینه‌ای از ایده‌ها برای رسیدن به موفقیتی است که تاکنون فکر نمی‌کردید امکان‌پذیر باشد.»

نظر جک کانفیلد، نویسندۀ کتاب اصول موفقیت در مورد کتاب اثر مرکب: 
«فرمولی کلیدی برای داشتن زندگی فوق‌العاده، آن را بخوانید و از همه مهم‌تر به آن عمل کنید.»

امتیازات

کتاب اثر مرکب از سایت Goodreads امتیاز از 4.24 از 5 و از سایت Amazon امتیاز 4.8 از 5 دریافت کرده است.

حواشی حول محور کتاب
این کتاب آنچنان مورد استقبال قرار گرفت که دارن هاردی کنفرانسی با نام فراتر از اثر مرکب برگزار کرد و این کتاب را شخصا تدریس کرد. 

میزان فروش کتاب
کتاب اثر مرکب در حال حاضر در گروه پرفروش‌ترین آثار نیویورک‌تایمز و آمازون قرار دارد، و در ایران نیز بارها تجدید چاپ شده است.

نقل قول‌ها
آنتونی رابینز: «این کتاب همانند دفترچه راهنمایی است که به شما می‌آموزد که چگونه بر سیستم تملک پیدا کرده، آن را کنترل کرده و بر آن مسلط شوید و سپس آن را مطابق با نیازها و خواسته‌های خود شکل دهید. وقتی این کار را انجام دهید دیگر هیچ‌چیزی نیست که به دست آوردن آن برای شما ناممکن باشد.»

بریده‌ای از کتاب:
افراد موفق لزوما باهوش‌تر یا نابغه نیستند. این عادت‌های آن‌هاست که باعث می‌شود مطلع‌تر، هوشیارتر، شایسته‌تر، دارای مهار‌ت‌های بیشتر و آماده‌تر باشند. با تلاش مستمر و کافی هر رفتاری خوب یا بد در طول زمان خودآگاه خواهد شد. با این‌ که بیشتر عادت‌هایمان را ناخودآگاهانه توسعه داده‌ایم (با تقلیدی از والدین‌مان، واکنش در برابر شرایط، فرهنگ، جامعه یا ایجاد مکانیزم‌های مقابله) می‌توانیم هوشیارانه تصمیم بگیریم و آنها را تغییر دهیم.

تحلیل سی بوک

⁠تحلیل سی بوک از کتاب اثر مرکب

خوانایی کتاب و روان بودن 
کتاب اثر مرکب در مورد تغییرات جزئی در زندگی شماست که پس از مدتی می‌توانند تأثیر قابل توجهی ایجاد کنند. همچنین در مورد عادت‌های  بد یا وظایف ناخوشایندی است که دوست داریم نادیده بگیریمشان و در طولانی مدت تأثیر بسیار بدی بر روی زندگی‌مان خواهند گذاشت. کتاب اثر مرکب ترجمه و ادبیاتی کاملا روان و ساده دارد و برای هر فردی با هر سطحی از دانش روانشناسی قابل درک است. این کتاب برای همۀ کسانی است که به دنبال انگیزه‌ای برای ایجاد تغییر هستند. کتاب اثر مرکب حقایق مهمی را در مورد تأثیر بزرگ اقدامات کوچک و روزانه بیان می‌کند، ما می‌توانیم از اثر مرکب به نفع خود استفاده کنیم یا اجازه دهیم بر علیه‌مان عمل کند، تصمیم با خود شماست!

مدت زمانی که طول می‌کشد بخوانی
یک خواننده با متوسط سرعت 250 کلمه در دقیقه می‌توان این کتاب را در 2 ساعت و 52 دقیقه بخواند.


اگر از خواندن این کتاب لذت بردید، به شما پیشنهاد می‌‌کنیم کتاب حد و مرزت را تعیین کن تا آرامشت را بیابی را نیز بخوانید.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (45)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • محسن عبقری
    • پاسخ به نظر

    در مجموع کتاب خوبیه

  • تصویر کاربر

    • مرتضی جلال آبادی
    • پاسخ به نظر

    کتاب بسیار خوبی است

  • تصویر کاربر

    • نورمحمد خبوصی
    • پاسخ به نظر

    کتابیه که هر کسی بخواد وارد تجارت و کسب و کاری بشه لازمه بخوندش = پشت کار نظم و تداوم

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15

بریده ای از کتاب (4)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • مهرداد جاویدان
    • 0

    زندگی شما محصول انتخاب‌های لحظه‌ به‌ لحظه شماست.

  • تصویر کاربر

    • فائزه قربانی
    • 1

    نکته‌ی مهم این است که قوانین موفقیت همیشه یکسان عمل می‌کند. همیشه آن چه را بکارید، برداشت می‌کنید. اگر عشق و محبت بیشتری می‌خواهید، به دیگران عشق بورزید. وقتی علم موفقیت را یاد گرفتید و در آن مهارت یافتید، موفقیتی را کسب خواهید کرد که همیشه به دنبالش بوده‌اید.

  • تصویر کاربر

    • مونا بیگی
    • 1

    اگر پیشرفتی را که دوست دارید داشته باشید، ندارید، اما توانایی آن را در خود حس می‌کنید، تنها به این دلیل است که اهداف‌تان را به روشنی تعریف نکرده‌اید.

  • 1
  • 2
عیدی