30بوک
کتاب عمومی
سیاست
نظریه و نقد
درآمدی انتقادی بر تحلیل سیاسی

درآمدی انتقادی بر تحلیل سیاسی

(5)
نویسنده:

2,500,000ریال

2,250,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
407

علاقه مندان به این کتاب
8

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب درآمدی انتقادی بر تحلیل سیاسی

انتشارات نی منتشر کرد:
علایق و دغدغه های روزافزون نسبت به شناخت امر سیاسی ــ?رویدادها، تحولات، فرایندهای کم وبیش سیاسی ــ رونق بخش بازار تحلیل های سیاسی پرشمار و گوناگون بوده است. هرساله بر کتاب ها و مقالاتی که موضوع و هدف آن ها، به نوعی، شناخت امر سیاسی است افزوده می شود. اهمیت فزاینده شناخت امر سیاسی از سویی، و پرشماری و گوناگونی سرسام آور این گونه آثار از سوی دیگر، این پرسش بنیادین را، که همواره دغدغه ی سیاست پژوهان و علاقمندان سیاست بوده است، مطرح می سازد: تحلیل سیاسی معتبر چه ویژگی هایی دارد؟
کالین های استاد دانشگاه های معتبری مانند اِم. آی. تی، هاروارد و بیرمنگام و یکی از برجسته ترین نظریه پردازان و پژوهشگران این حوزه، می کوشد پاسخ مناسبی به این پرسش بدهد. برای انجام این مهم، او شماری مسائل بنیادی را شناسایی می کند که هر تحلیل سیاسی به نوعی با آن ها دست به گریبان است: تعریف امر سیاسی، مفهوم بندی قدرت، بحث ساختار/ کارگزاری، دگرگونی سیاسی، و جایگاه امر ذهنی در شناخت و تحلیل سیاسی در سراسر کتاب، کالین های پس از بیان مسائل بنیادی و بررسی رایج ترین مواضع معطوف به این گونه مسائل با استفاده از شکل، نمودار و جدول، موضع خود را هم بیان می کند. از آن جا که بسیاری از تحلیل گران سیاسی از موضع گیری شفاف نسبت به این گونه مسائل بنیادی طفره می روند، مطالعه ی درآمدی انتقادی بر تحلیل سیاسی، هم برای نقد و ارزیابی تحلیل های سیاسی موجود به کار می آید، هم برای ارائه تحلیل سیاسی معتبر و مناسب.
احمد گل محمدی در سال 1347 در ارسباران متولد شد. او فارغ التحصیل رشته ی جامعه شناسی سیاسی (با گرایش ایران) از دانشگاه تهران است.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی