30بوک
کتاب عمومی
ادبیات
رمان خارجی
ولپن کمدی در پنج پرده

ولپن کمدی در پنج پرده

(8)
نویسنده:

350,000ریال

315,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
826

علاقه مندان به این کتاب
9

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب ولپن کمدی در پنج پرده

انتشارات اساطیر منتشر کرد:
پرتو نبوغ شکسپیر تمام دورهٔ قرن شانزدهم ادبیات انگلیسی را روشن نموده است. این روشنایی بقدری زیاد است که چشمها را خیره و تار نموده بطوری که به سختی می‌توان ستارگانی که پیرامون این آفتاب را گرفته‌اند دید و تماشا کرد. به همین جهت زمان زیادی پس از دورهٔ قرن شانزدهم، بزرگی و اهمیت این ستارگان شناخته شد. یکی از آنها جانسن می‌باشد.
بنجامین جانسن (1572-1637) که از او به نام بن جانسن یاد می‌شود، هنرپیشه، شاعر و نمایشنامه‌نویس مشهور انگلیسی است. او هم عصر شکسپیر بود و در ارائه نمایشنامه‌های کمدی از شکسپیر چیره‌دست‌تر بود. دارایی و دولت هرگز به بن جانسن روی نیاورد و تنگدستی زیاد همیشه همدم زندگی او بود. او برای رهایی از این تنگدستی اندیشهٔ نمایشنامه‌نویسی نمود. این هنر گرچه او را از تنگدستی نجات نداد ولی دَرِ شهرت و افتخار را به روی او باز کرد و بن جانسن پس از شکسپیر بزرگترین تئاترنویس زمان خود شناخته شد.
از جانسن نمایشنامه‌های زیادی بجا مانده که معروفترین آنها عبارتند از: هر مرد خلق و خویی دارد، کیمیاگر، تفریحات سنتیا، شاعر موذی، سژان، کاتی‌لینا، اپی‌سن یا زن کم حرف، شیطان یک الاغ است، بانوی مغناطیسی و چوپان غمگین. وی تعداد زیادی غزل و قصیده ساخته و بالاخره یک شاهکار نوشته است که وُلپن (Volpone) می‌باشد. ولپن داستان افرادی را به تصویر می‌کشد که غرق پول‌پرستی و آزمندی شده‌اند.
ژول رومن (Jules Romains) تئاترنویس معروف فرانسوی و استفان سویگ (Stefan Zweig) آن را مطابق تکنیک نوین تئاتر تنظیم نموده‌اند.
استاد نوشین در پیش‌گفتار کتاب آورده: «این ترجمه تقریباً با نمایشنامه تنظیم شده است. اما چون چند صحنهٔ نمایشنامهٔ تنظیم شده با روحیات ایرانی جور نمی‌آمد و اصل خود این صحنه‌ها برای خوانندگان فارسی زبان مناسب‌تر بود، تنها آن چند صحنه را از اصل نمایشنامه بن جانسن ترجمه نموده‌ام.»
ولپن نخستین بار در نوامبر 1928در تئاتر آتلیه پاریس با میزانسن شارل دولن نمایش داده شده است.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی