الاغ طلایی

(26)
نویسنده:

4,000,000ریال

3,600,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
2797

علاقه مندان به این کتاب
21

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب الاغ طلایی

انتشارات اساطیر منتشر کرد:
این کتاب توسط آپولیوس نویسنده و فیلسوف اهل روم که در دهه‌های میانی قرن دوم پس از میلاد می‌زیسته، نگاشته شده و توسط عبدالحسین شریفیان ترجمه شده است.
الاغ طلایی داستان جوانی است که در جامعهٔ روم وارد اجتماع می‌شود و می‌خواهد که از جایی آغازد اما از آنجایی که جامعه خود فاسد شده است و از درون دارد می‌پوسد و همهٔ فکر و ذکرها متوجهٔ مادیت (زر، زمین، ماده، مادینگی و نرینگی) و غرایز حیوانی شده است، جوان هم به آن سمت می‌رود و جز ماده و مادینگی چیزی نمی‌بیند و تا بدانجا پیش می‌رود که کالبد انسانی را از دست می‌دهد و به الاغ تبدیل می‌شود اما شعور و قوهٔ دراکه‌اش محفوظ می‌ماند و درین مسخ و تبدیل کالبد به اوج حضیض می‌رسد و ژرفای تباهی و فساد خود و جامعهٔ روم و اشرافیت آن را می‌بیند و با تمامی ذرات وجود حس می‌کند و آنگاه که به منتهای فساد و تباهی می‌رسد به خود آمده و از این خویشتن موجود خود زده می‌شود و با تمامی وجود می‌خواهد که کالبدی انسانی و رفتاری انسانی داشته باشد. آرزویش برآورده می‌شود به یاری مادر خدا به کالبد انسانی بر می‌گردد و از پس این زایش دوباره از مادیت (مادینگی و نرینگی) می‌برد و به روحانیت رو می‌آورد.
در حقیقت داستان الاغ طلایی، داستان سیر و سلوک سالکی است که به حضیض می‌رسد و پس از آن بلند می‌شود و بالا و بالا و بالاتر می‌رود تا به اوج برسد.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (1)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • معین موسوی نژاد
    • پاسخ به نظر

    داستان های واقعا فوق العاده ای داره ولی متاستفانه با اینکه چاپ سومه ولی غلط املایی ترجمه نامفهوم و کج مفهم عمدتا غلط و خطای نوشتاری و نبود ویرگول و کامای درست توش بیداد میکنه ولی داستان کتاب فوق العاده ارزشمنده که متاستفانه با ویراست نامناسب خراب شده

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی