بانو با سگ ملوس

(12)
نویسنده:

750,000ریال

675,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
854

علاقه مندان به این کتاب
17

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب بانو با سگ ملوس

انتشارات اساطیر منتشر کرد:

آنتون پاولویچ چخوف (1860-1904) داستان‌نویس و نمایش‌نامه‌نویس برجستهٔ روس است. چخوف نویسندگی را با تمسخر ماهرانه شروع کرد و هر آن چیز را که قابل تمسخر بود با هجای تند و تیز می‌کوبید. در سال‌های 1890-1900، از داستان‌های کوتاه هجایی به نوول‌های بزرگ پرداخت. در این سال‌ها تم اصلی داستان‌هایش سازمان و نظام اجتماعی دورهٔ معاصر او و لجنزار زندگی خرده بورژوائیست که هرگونه امید و آرزوی انسان‌های بلند اندیشه را خفه می‌سازد، بود.
او نویسندهٔ پر قریحه‌ای بود، ولی علاوه بر این گویی همیشه برای خواننده‌ای با قریحه می‌نوشت، اطمینان داشت که خود خواننده همه چیز را به درستی میفهمد و در پیچ و خم نوشته‌های او سردرگم نمی‌شود.
چخوف را به آن جهت دوست می‌دارند که برای وی مهم آن بود که حقیقت را بگوید. دیگر آن که حقیقتی را که چخوف توصیف می‌کرد هوس و فانتزی او نبود، بلکه واقعیت خالص زندگی بود. حقیقتی بود که با ادراک و ایمان نویسنده جدایی نداشت. او می‌گفت زمانی انسان بهتر خواهد شد که به او نشان بدهند اکنون چگونه است.
این کتاب مجموع یازده داستان چاق و لاغر، حربا، ماسک، وانکا، شوخی، سرگذشت ملال‌انگیز، سبکسر، انگور فرنگی، ئیونیچ، جان دلم و بانو با سگ ملوس می‌باشد.
داستان «بانو با سگ ملوس» را می‌توان یکی از داستان‌های محبوب خوانندگان به شمار آورد. این داستان فقط در پانزده صفحه نوشته شده، ولی این مینیاتور عالی به بسیاری از رمان‌های بزرگ برتری دارد. دمیتری گوروف در یالتا، هنگام استراحت با آنا سرگه‌یونا آشنا می‌شود. بین آن‌ها دوستی و دلبستگی پیش می‌آید. این علاقه در ابتدا سطحی است ولی در ادامه سیمای محبوب در ضمیر گوروف چنان نقش بسته است که لحظه‌ای هم نمی‌تواند آن را از یاد ببرد. نبرد عشق زندگی‌بخش با دلمردگی و بی روحی به سختی آغاز می‌گردد و عشق در دل دو قهرمان داستان آرزوی زندگی مهمتر و با هدفی را برمی‌انگیزاند و از آن‌ها دو انسان پاک و بهتر و زیبا می‌سازد، عشق پاک چشمان آن دو را می‌گشاید و پی میبرند که در زنجیر زندگی بیهوده و بی هدف و محدودی زندانند.
چخوف آنا سرگه‌یونا را تنها با چند کلمه توصیف می‌کند: میانه‌بالا، مو طلایی، با سگی سفید. ولی این زن پاک و فروتن و محجوب که هیچ چیز قابل توجه زیاد در ظاهر او وجود ندارد، محبوب دلفروز و شادی‌آور و سعادت‌بخش گوروف است. عشق این زن چشمان گوروف را می‌گشاید و پی می‌برد که زندگیش زیر و زبر شده است و دیگر نمی‌تواند مانند پیش زندگی کند.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی