ناسخ التواریخ (7 جلدی)(زندگانی امام علی)

(10)

8,000,000ریال

7,200,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
3751

علاقه مندان به این کتاب
19

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب ناسخ التواریخ

انتشارات اساطیر منتشر کرد:
این کتاب در هفت جلد به شرح ذیل به زندگانی حضرت علی (ع) می‌پردازد : جلد اول:کتاب جمل، جلد دوم و سوم:کتاب صفین، جلد چهارم:کتاب خوارج، جلد پنجم:کتاب شهادت و تابعین، جلد ششم:کلمات قصار و جلد هفتم: اعلام.
از منابع مهم تاریخ اسلام، تألیف شده در عصر قاجار، بی شک باید از ناسخ‌التواریخ یاد کرد. مؤلف کتاب میرزا محمدتقی خان سپهر ملقب به لسان‌الملک از تاریخ‌نگاران و مستوفیان عصر قاجار، به دستور محمدشاه قاجار و با حمایت حاج میرزا آقاسی به تألیف کتاب اقدام نمود. لسان‌الملک سپهر بر آن بوده، یک دوره تاریخ عمومی جهان را بنگارد و از این رو کتاب اول ناسخ التواریخ از هبوط آدم تا هجرت پیامبر اسلام (ص) را در دو مجلد بنگاشت. سپهر کتاب دوم ناسخ‌التواریخ را که شامل وقایع بعد از هجرت است در چند مجلد تألیف کرده و همزمان تاریخ سلسلهٔ قاجاریه را نیز در سه مجلد به جای گذاشته است؛ بعد از وفات او در 1297 ه‍.ق فرزندانش عباسقلی خان سپهر (ملقب به مشیر افخم؛لسان الملک ثانی) و میرزا هدایت الله سپهر توانسته‌اند کار پدر را ادامه دهند.
گویی سپهر می‌دانسته که توان اتمام کاری را که شروع کرده ندارد، از این رو در زمان حیات، فرزندان را تشویق به آگاهی از کار خود می‌نماید تا آنجا که نگارش دیباچهٔ کتاب امیرالمؤمنین را به فرزندش میرزا هدایت الله مستوفی می‌سپارد و در آغاز کتاب می‌نویسد : این دیباچه را فرزند اعز ارشد ارجمند میرزا هدایت الله مستوفی دیوان اعلی تلفیق داده و از آنجا که این بنده را در تمام بضاعت این جهانم اگر چند مزجاة است بهره‌مند بود، خواستم تا در پاداش آن دیگر سرایم نیز بی نصیب و قسمت نماند، از این روی نگارش دیباچه را بدو حوالت نمودم.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی