30بوک
کتاب عمومی
ادبیات
آموزش، نقد و نظریه
پایه گذاران نثر جدید فارسی

پایه گذاران نثر جدید فارسی

(8)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
876

علاقه مندان به این کتاب
15

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب پایه گذاران نثر جدید فارسی

انتشارات نی منتشر کرد:
در میان کارهایی که در سال های اخیر در این زمینه، چه به زبان فارسی و چه به زبان های دیگر، پدید آمده، کوشش کامشاد در خور ادبیات ایران است. کامشاد سزاوار سپاس و ارج دانی است زیرا توانسته دوستانی در خارج برای ادبیات منثور فارسی فراهم آورد.
Mittellungen des Instituts fur Orientforsehung, vol.‎ XIV, No.‎ 2.1968.‎
کتاب دکتر کامشاد که محتوی کتاب شناختی باارزشی است دانش پژوهان زبان فارسی را حتماً تشویق خواهد کرد بیش از پیش به این ادبیات توجه کنند.
The Times Literary Suppliment, March 24.1966.‎
دکتر کامشاد خدمت ارزنده ای انجام داده، چون بررسی او کاری است ابتکاری و پیشگام. این نخستین اثر مشروح به انگیسی درباره ی نثر جدید فارسی است و برای هم دانشجویان و هم مدرسان ادبیات تطبیقی جالب توجه و سودمند خواهد بود.
Roman k.‎ Singh, Studies in Short Fiction (USA), June, 1968
اثری ممتاز و قابل اعتماد... تصویر چشم گیری از ادبیات جدید فارسی به دست می دهد. در نوشته ی آموزنده ی کامشاد خبرگان نیز اطلاعاتی تازه می یابند. خواندن این کتاب را صمیمانه توصیه می کنم.
Jan Rypka, Orientalistische Literaturzeitung64 Jahrgana 1969.No.3/4. Prague.‎
در میان نوشته های ایران شناسان شرق و غرب در زمینه ی نثرنویسی جدید فارسی، کتاب دکتر کامشاد... باشناختی درست از حیات اجتماعی، فرهنگی و ادبی ایران، شایان توجه کامل و ستایش ماست... این اثر (رساله ی دکترای نویسنده) در واقع نخستین بررسی جدی به قلم یک ایرانی در رشته ی ادبیات منثور معاصر کشورش است.
Franciszek Machalski, Pneglad Orientalistyerny Cracow.‎
حسن کامشاد پژوهشگر ادبی و مترجم، در سال 1304 در شهر اصفهان به دنیا آمد. تحصیلات اولیه را در دبیرستان ادب اصفهان گذراند و با ورود به دانشکده ی حقوق دانشگاه تهران کارشناسی حقوق گرفت. پس از فارغ التحصیلی به جنوب رفت و در شرکت نفت مشغول به کار شد. پس از آن، مدتی به دعوت دانشگاه کمبریج به تدریس زبان فارسی در این دانشگاه پرداخت و هم زمان با تدریس، تحصیلات خود را ادامه داد و موفق به اخذ مدرک دکتری ادبیات فارسی از دانشگاه کمبریج شد. پس از فارغ التحصیلی به عنوان استاد زبان فارسی در همان دانشگاه به تدریس پرداخت. او همچنین استاد مدعو دانشگاه کالیفرنیا بوده است.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی