30بوک
کتاب عمومی
روانشناسی
ذهن و روح
بیوگرافی یک ایده خطرناک صفر
بیوگرافی یک ایده خطرناک صفر

بیوگرافی یک ایده خطرناک صفر

(5)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
504

علاقه مندان به این کتاب
3

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب بیوگرافی یک ایده خطرناک صفر

انتشارات هورمزد منتشر کرد:

صفر قدرتمند است؛ زیرا صفر و بینهایت دوقلو هستند. آن ها مانند یین و یانگ با هم برابر و متضاد هستند و هردو به یک اندازه دردسر ساز و موجب تناقض هستند. بزرگ‌ترین ابهامات و مجهولات در علم و مذهب، در رابطه با عدم و ابدیت، تهی و نامحدود، صفر و بی‌نهایت است. برخورد با صفر پیکاری بود که پایه های فلسفه، دین،ریاضیات و علم را تکان می‌داد؛ پشت هر تحولی یک صفر و یک بی نهایت وجود دارد. صفر در قلب پیکار شرق و غرب بود. صفر مرکز کشمکش مابین مذهب و علم بود. صفر مبدل به زبان طبیعت و مهم‌ترین ابزار در ریاضیات شده است.
ژرف‌ترین مسائل فیزیک از جمله مرکز تاریک سیاهچاله‌ها و تشعشع انفجار بزرگ، در تلاش‌اند تا صفر را شکست دهند. بشر هیچگاه نتوانست صفر را مجبور کند تا در قالب فلسفه‌ها جای بگیرد. به جای آن، صفر دیدگاه انسان به خداوند و جهان را شکل داد. صفر در طول تاریخ در مقابل تمام پس‌زدن‌ها و تبعید‌ها ایستادگی کرده است و همواره کسانی را که با آن مقابله نمودند شکست داده است.
این کتاب صفر از بدو تولد در زمان باستان تا پرورش و رشد آن در مشرق زمین، تلاش برای پذیرفته‌شدن در اروپا، نفوذ آن در غرب و تهدید آن برای فیزیک مدرن است. این حکایت مردمی است که در رابطه با معنا و مفهوم این عدد اسرارآمیز به کندوکاو پرداختن. محققین، عرفا، دانشمندان و روحانیون که هر یک به سهم خود برای درک بهتر مفهوم صفر تلاش کردند.
این داستان سعی و کوشش دنیای غرب جهت دفاع و حفاظت نافرجام(گاهی هم قهرآمیز) خود از یک منطق شرقی است و این تاریخ تناقض‌های ایجاد شده توسط یک عدد به ظاهر‌ بی‌گناه است که حتی در قرن حاضر وجود دارد و چارچوب استدلال دانشمندان را به فروپاشی تهدید می کند.

فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی