روان شناسی و دین

(5)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
947

علاقه مندان به این کتاب
13

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب روان شناسی و دین

انتشارات کتاب پارسه منتشر کرد:
کتاب «روان‌شناسی و دین» از آثار جدید و نسبتا کامل در زمینه روان‌شناسی دین است. این کتاب نگاهی همدلانه، جامع نگر و کاملا علمی به موضوعات دینی دارد. نویسنده داده های خود را عمدتا با اتکا بر پژوهش‌های میدانی، آزمون‌های شناخته شده روان‌شناسی و مطالعه مستقیم و غیرمستقیم کنشگران به دست آورده است. طی این پژوهش‌ها موضوعات دینی در مورد افراد گروه کنترل و گروه آزمایش بررسی شده و براساس مشاهدات، نتایجی به دست آمده است.
علاوه بر نظریات دانشمندان برجسته و سرشناس در حوزه روان‌شناسی، در این کتاب درباره موضوعات دینی امروزی‌تر از جمله تغییر کیش، شکل و شیوه اجتماعی شدن، آثار ادعیه بر فرد و جهان و… بررسی شده است.
آرگیل در تالیف این کتاب از آثار و نظریات دیگر روان‌شناسان بزرگ نیز استفاده کرده و آن موارد را به دقت ارجاع داده است. بیشتر این آثار نتیجه پژوهش‌هایی است که روان‌شناسان درباره بیماران روانی انجام داده یا اینکه خواسته اند فرضیه ای را در مورد مردم عادی به شیوه ای علمی بررسی کنند.
برخی مضامینی که در این کتاب خواهید خواند عبارتند از: تعارض های سنتی بین علم و دین، تعارض‌های جدید بین روان‌شناسی و دین، اجتماعی شدن، تغییر کیش، تاثیرات تغییر کیش، دین در سنین مختلف، تفاوت‌های جنسیتی در دین، تبیین تجربه دینی، در ذهن شخص معتقد چه می گذرد؟، کهن الگوها، شعائر و کاریزما، تاثیر دین بر رفتار، رابطه جنسی پیش از ازدواج، تطور تاریخی اخلاق و دین، بنیادگرایان، دینداری باطنی، تبیین دینداری امریکایی، حضور در کلیسا و…
مایکل آرگیل یکی از مشهورترین روان‌شناسان علمی و دانشگاهی است که روان‌شناسی اجتماعی را به صورت علمی در دانشگاه آکسفورد بنیان نهاد. آثار او حوزه‌های روان‌شناسی دین، مهارت‌های اجتماعی، روابط غیرکلامی و روان‌شناسی اجتماعی را شامل می‌شود
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی