آن روزها (جیبی)

(17)
نویسنده:

1,200,000ریال

1,080,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
2584

علاقه مندان به این کتاب
22

می‌خواهند کتاب را بخوانند
2

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب آن روزها

انتشارات علمی فرهنگی منتشر کرد:
(آن روزها) نامی است که طه حسین، نویسنده ی معاصر عرب، بر روایت روشن خویش از زندگی اش نهاده است. وی که در کودکی نابینا شده بود، توانست با تلاش فراوان به بالاترین درجات علمی و ادبی برسد . کتاب (الایام) یا (آن روزها) یکی از اسناد مهم تاریخی قرن اخیر و نمونه ای از بهترین انواع نثر عربی معاصر است.
نویسنده، روشنفکر و روزنامه نگار مصری، طه در اثر عفونت چشم در سن سه سالگی نابینا شد. پس از درس گرفتن از یک آموزگار سنتی در جوانی راهی دانشگاه الازهر شد و در آنجا در رشته ی الهیات و ادبیات عرب به تحصیل پرداخت. زمانی که دانشگاه ملی قاهره در سال 1908 تاسیس گشت، حسین با وجود نابینایی و تهیدستی، بزودی جایی برای خود در این دانشگاه باز کرد. او نخستین دانش آموخته این دانشگاه بود که به دریافت دکترا نائل آمد. رساله دکترای وی درباره ابوالعلاء معری، شاعر شک گرای عرب بود. پس از آن در 1914 به سوربن رفت و در پاریس نیز در 1917 رساله دکترایی تحت عنوان (فلسفه اجتماعی ابن خلدون) نگاشت.
"شرکت سهامی کتاب های جیبی" با ایده گرفتن از انتشارات پنگوئن در سال 1339 بنیاد نهاده شد تا ارزنده‌ترین آثار از بهترین و بلندپایه‌ترین ادیبان، دانشمندان، پژوهشگران، و رمان نویسان جهان به کتاب‌خوانان ایرانی معرفی شوند و در دسترس عموم کتابخوانان قرار گیرند.
فعالیت آن شرکت سال‌هاست که متوقف شده است و آثار انتشاریافته آن روزگار را شاید در کتابفروشی‌های معمولی نتوان یافت. این مجموعه کتاب‌ها تحت عنوان مجموعه کتاب‌های جیبی توسط انتشارات علمی و فرهنگی تجدید چاپ می شود و در دسترس علاقه‌مندان قرار می گیرد.
فروشگاه اینترنتی 30 بوک

نظرات کاربران (1)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • محمد امینیان
    • پاسخ به نظر

    اصل کتاب الایام در سه جلده که مرحوم خدیوجم، دو جلد رو ترجمه کردن. کلیت کتاب برام جالب بود ولی اینطوریه که آخر داستان منتظر ادامه‌ش می‌مونید. شاید نشرهای دیگه کاملش رو ترجمه کرده باشن

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی