30بوک
کتاب عمومی
ادبیات
رمان خارجی
آس و پاس در پاریس و لندن

آس و پاس در پاریس و لندن

(31)
نویسنده:

2,000,000ریال

1,800,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
2404

علاقه مندان به این کتاب
57

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
1

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب آس و پاس در پاریس و لندن

انتشارات ماهی منتشر کرد:
آس‌وپاس در پاریس و لندن اولین کتاب جورج اورول است که در 1933 منتشر شد. او برای چاپ این کتاب دردسرهای زیادی کشید؛ دو ناشر آن را رد کردند و نویسنده نسخه‌ی دستنویس را به دوستی داد تا آن را بسوزاند. این کتاب شرح حال خودنوشت اورول از روزهایی است که در دو شهر پاریس و لندن به تهی‌دستی و فقر گذراند، دورانی که در کنار آدم‌های فرودست جامعه زندگی می‌کرد. کتاب در دو بخش نوشته شده است: بخش اول درباره‌ی روزهایی است که اورول در پاریس روزگار می‌گذراند و در آشپزخانه‌ی یک رستوران کار می‌کرد و بخش دوم روایت روزهایی است که او در لندن و شهرهای حاشیه‌ای در قامت یک ولگرد و آس‌وپاس زندگی می‌کرد. گرچه شهرت اورول به مزرعه‌ی حیوانات و 1984 است، بعضی از طرفدارانش کتاب حاضر را خواندنی‌ترین اثر او می‌دانند.
جورج اورول، با نام واقعی اریک آتور بلر، در 25 ژوئن 1903 در بنگال به دنیا آمد. تحصیلاتش را در مدرسه‌ی مشهور ایتن گذراند. از 1922 تا 1927 در پلیس امپراتوری برمه خدمت کرد. پس از دو سال زندگی در پاریس، به انگلستان بازگشت و مشاغل گوناگونی را، از تدریس خصوصی تا شاگردی کتاب‌فروشی، تجربه کرد. در جریان جنگ داخلی اسپانیا به جبهه‌ی جمهوری‌خواهان پیوست و حتی به‌شدت زخمی شد. در طول جنگ جهانی دوم عضو گارد مردمی بریتانیا شد و برای شبکه‌ی بی‌بی‌سی هم کار می‌کرد. او سپس به روزنامه‌ی تریبیون پیوست و مدتی هم خبرنگار ویژه‌ی آبزرور بود. اورول سرانجام در سال 1950 در لندن درگذشت. آثار مشهور او یکی مزرعه‌ی حیوانات و یکی هم 1984 است.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (2)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • امیرسعید صادقی کمجانی
    • پاسخ به نظر

    کتاب بسیار جالبی بود از زندگی افراد فقیر و خیابان‌خواب که جورج اورول خیلی خوب اون رو به تصویر کشیده. تصاویری که از دل تجربیات شخصی خود جورج اورول نشئت می‌گیره. پیشنهاد می‌کنم این کتاب متفاوت از جوورج اورول رو حتماً مطالعه کنید.

  • تصویر کاربر

    • Marzieh Mirjamal
    • پاسخ به نظر

    جورج اورول رمان نویس مورد علاقه ی منه و این کتاب به نوعی شرح تجربیات خودش و دوران فقر و آس پاس بودنشه به هر حال اورول قلمی داره که بعد از خوندن اولین جمله ش دیگه نمی تونید رهاش کنید )

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی