گریز از آزادی

(46)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
4211

علاقه مندان به این کتاب
80

می‌خواهند کتاب را بخوانند
4

کسانی که پیشنهاد می کنند
5

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب گریز از آزادی

انتشارات مروارید منتشر کرد:
در این کتاب پروفسور اریک فروم ، استاد بزرگ روانشناسی اجتماعی به تحلیل و بررسی آزادی می پردازد . در ابتدا تعریفی از آنچه که آزادی می خواند بیان می کند و تفاوت آن را با آنچه که در جامعه به طور عموم آزادی نامیده می شود بیان می دارد . فروم سپس نظریه خود را مطرح می کند و اعلام می کند که انسان به طور ناخودآگاه در حال گریز از آزادی است و تلاش می کند تا نادانسته آزادی خود را محدود کند . فروم پس از آن مکانیزم های گریز انسان از آزادی را بیان می کند و به شرح آنها می پردازد.
کتاب گریز از آزادی دادخواستی است که عناصر مخالف با رشد و پرورش انسان وانسانیت را به پای محاکمه میکشد و از آنجا که نخستین شرط اعتلای آدمی ، کوشش اصلی آن رسوا کردن دشمنان آزادی است.
اریک فروم در سال 1900 در آلمان زاده شد. در رشته ی جامعه شناسی و روانکاوی در دانشگاه های مونیخ، فرانکفورت، هایدلبرگ به درجه دکترا رسیده است. بعد از مهاجرت به آمریکا در موسسات عالی این کشور به تدریس پرداخته است. از هگل و مارکس و فروید تاثیر پذیرفته است.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (2)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • سید مجتبی پژمان
    • 1

    فرض هابز بر این بود که گرایش عمومی بشر به سوی آرزویی آرام ناپذیر برای قدرت و باز هم قدرت بیشتر است و تنها مرگ این آرزو را خاتمه می دهد.

  • تصویر کاربر

    • سید مجتبی پژمان
    • 2

    انسان هرگز نمی تواند در دوران حیات به فضیلت کامل رسد، چون شرارت طبیعی وی هرگز کامل از بین نمی رود.

عیدی